Szukaj

Informacje o Suzuki Ignis II Hatchback 1.3 DDiS 70KM 51kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Auta małe
Druga generacja Suzuki Ignis pojawiła się na rynku w roku 2003 (jednak rok wcześniej wprowadzona w Australii jako Holden Cruze). Auto dostało unowocześnione i odświeżone pod względem stylistycznym nadwozie, zwiększając przy tym także swoje wymiary. Samochód jest jednym z pierwszych aut japońskiej marki wytwarzanych w zakładach Suzuki na Węgrzech, które produkują modele przeznaczone do sprzedaży na Starym Kontynencie. Na niektórych rynkach Suzuki Ignis sprzedawany był także jako wspomniany Holden Cruze, Chevrolet Cruze (w Japonii) oraz Subaru G3X Justy (południowa Azja).
czytaj więcej
Powagosław

Całkiem niezły, choć dziwny samochód - mały, więc chyba do jazdy po mieście. Zwiększony prześwit i napęd na cztery koła - chyba do jazdy w terenie. Łagodne kształty - więc raczej dla kobiet. O co chodzi?

~Powagosław
Luzacjusz

Pewien zespół śpiewał kiedyś o pewnym psie: „skrzyżowanie pudla, krzesła i ratlera”. Nie wiedzieć czemu, właśnie ten wers przyszedł nam do głowy, gdy po raz pierwszy popatrzyliśmy na Ignisa.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~M
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.3 DDiS 70KM 51kW
Mam nadzieję, że już nigdy nie trafię na tak "koszmarne" auto. Koszmarne nie ze względu na wygląd, ale na usterkowość. Jedynymi zaletami tego samochodu są: rozmiary + wysokie zawieszenie - łatwo parkuje się w mieście i karoseria - zero rdzy. Do wad, których moim zdaniem jest bez liku, zaliczyć mogę niemal wszystko pozostałe. Przede wszystkim awaryjność i liczne usterki, z którymi nie mogą poradzić sobie mechanicy oraz ASO. Pewnie trafiłem na wadliwy egzemplarza, może ktoś coś zepsuł w trakcie napraw. Nie wiem. Dla mnie jednak auto to jest porażką. Skuszony opiniami kupiłem je i żałuję. Mój stary Escort, choć palił dwa razy więcej, rdzewiał bardziej niż gwóźdź w słonej wodzie, był niezawodny. Jeszcze jedna lekcja dla mnie - nigdy więcej diesla! Reasumując, może miałem pecha i trafiłem na zaniedbany egzemplarz, a może po prostu producent się nie postarał?
4,5
~Emill
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.3 DDiS 70KM 51kW
Jestem naprawdę zadowolony z tego maluszka którego mam około jednego roku. Przejechałem ponad 20.000 km. Odpalał całą zimę bez problemów. Jak na 70 KM to jest małym chuliganem na miejskich drogach (ma się wrażenie że ma dużo więcej koników pod maską). Brak problemu z parkowaniem wjeżdża się na wysokie krawężniki bez problemu, wciska się też wszędzie. Troszkę kiepski skręt i to jest jego jedyna wada. Kupiłem w Niemczech z serwisu Suzuki z licznikiem 102.000 km klient dostał kamieniem w przednią szybę i była do wymiany. Mam wersję X45 podniesione zawieszenie jak w 4x4 dodatkowe oryginalne wyposażenie Webasto i mata podgrzewana na tylną kanapę i dodatkowe plastikowe ochronne listwy + koła 15\", halogeny i rury przednie. Stając na dużym parkingu bez problemu trafisz do auta ponieważ jest wyższe od innych i od razu wyróżnia się w tłumie. Kolor ciemny srebrny metalic gold też sprzyja wyróżnianiu się spośród innych. Wielokrotnie byłem zatrzymywany przez panie i panów z zachwytem przyglądającym się maluszkowi ze stajni Suzuki. Dodatkowy pseudo tuning w postaci rury i halogenów podnosi walory estetyczne tego auta.
4,1
~Gothan
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.3 DDiS 70KM 51kW
Samochód nieduży, jednak wygodny i dynamiczny, bardzo ekonomiczny, poza tym "nietypowy" - wyróżnia się z tłumu. Auto doskonałe na miejskie warunki - nie straszne mu krawężniki, czy ciasne parkingi, wysoka pozycja za kierownicą zapewnia dobrą widoczność poza tym samochód bardzo zwrotny.Dzięki dużemu prześwitowi radzi sobie doskonale na naszych drogach drogach. A podświetlenie deski nocą - to trzeba zobaczyć.
Suzuki Ignis II Hatchback