Szukaj

Informacje o Suzuki Ignis II Hatchback 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Auta małe
Druga generacja Suzuki Ignis pojawiła się na rynku w roku 2003 (jednak rok wcześniej wprowadzona w Australii jako Holden Cruze). Auto dostało unowocześnione i odświeżone pod względem stylistycznym nadwozie, zwiększając przy tym także swoje wymiary. Samochód jest jednym z pierwszych aut japońskiej marki wytwarzanych w zakładach Suzuki na Węgrzech, które produkują modele przeznaczone do sprzedaży na Starym Kontynencie. Na niektórych rynkach Suzuki Ignis sprzedawany był także jako wspomniany Holden Cruze, Chevrolet Cruze (w Japonii) oraz Subaru G3X Justy (południowa Azja).
czytaj więcej
Powagosław

Całkiem niezły, choć dziwny samochód - mały, więc chyba do jazdy po mieście. Zwiększony prześwit i napęd na cztery koła - chyba do jazdy w terenie. Łagodne kształty - więc raczej dla kobiet. O co chodzi?

~Powagosław
Luzacjusz

Pewien zespół śpiewał kiedyś o pewnym psie: „skrzyżowanie pudla, krzesła i ratlera”. Nie wiedzieć czemu, właśnie ten wers przyszedł nam do głowy, gdy po raz pierwszy popatrzyliśmy na Ignisa.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 99 KM (73 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 78 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~PepeszaPL
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW
Samochód tego typu doskonale sprawdza się w kotlinie jeleniogórskiej. W sezonie zimowym nigdy nigdzie się nie zakopałem, przez cały rok samochód dojeżdża w najbardziej nietypowe miejsca w celach służbowych i prywatnych. Na bardzo dużą pochwałę zasługuje dynamiczny silnik. Moc blisko 100KM w budzie o masie około 1 tony sprzężony z napędem na wszystkie koła powoduje, że samochód potrafi wywołać uśmiech na twarzy ;) W cenie około 10k PLN otrzymałem mix auta miejskiego z terenówką. Auto nadaje się na zakupy, po złożeniu tylnej kanapy mieści bagaż wielkogabarytowy w formie spakowanej w futerały kompletnej perkusji ;) Da się nim pokonać długą trasę, jednak ze względu na kiepskie wyciszenie nie jest to doznanie najwyższych lotów ;) Auto na co dzień wykorzystuję w cyklu mieszanym i daje to spalanie na poziomie 7,2l/100km. Dojedziesz nim do pracy, pojedziesz na zakupy, na wycieczkę a gdy będzie trzeba przejedziesz przez pole lub półmetrową zaspę. Dostępność części zamiennych oraz ceny oryginałów w ASO sprawiają, że samochód "nie boli w kieszeń", z resztą na dystansie 30tys. km póki co nie stało się nic. Całość ma tylko jedną poważną wadę: fatalne blachy - samochód po pierwszym kontakcie z DK3 na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba w sezonie zimowym zaczął barwić się na rudo.
4,4
~adakus
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW
samochód polecam, obecnie przejeła go żona i jest zadowolona. 4x4 daje rade, pożyteczna rzecz na zime jeśli się mieszka na wsi
3,9
~luis
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW
Autko jest świetne w mieście, zwinne, świetnie wyposażone /poduszki przód , bok, klima, tylne siedzenia wyżej niż przednie, elektryczne szyby, wspomaganie, halogeny, silnik 1,5 , relingi.../
Suzuki Ignis II Hatchback