Szukaj

Informacje o Suzuki Ignis II

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Auta małe
Druga generacja Suzuki Ignis pojawiła się na rynku w roku 2003 (jednak rok wcześniej wprowadzona w Australii jako Holden Cruze). Auto dostało unowocześnione i odświeżone pod względem stylistycznym nadwozie, zwiększając przy tym także swoje wymiary. Samochód jest jednym z pierwszych aut japońskiej marki wytwarzanych w zakładach Suzuki na Węgrzech, które produkują modele przeznaczone do sprzedaży na Starym Kontynencie. Na niektórych rynkach Suzuki Ignis sprzedawany był także jako wspomniany Holden Cruze, Chevrolet Cruze (w Japonii) oraz Subaru G3X Justy (południowa Azja).
czytaj więcej
Powagosław

Całkiem niezły, choć dziwny samochód - mały, więc chyba do jazdy po mieście. Zwiększony prześwit i napęd na cztery koła - chyba do jazdy w terenie. Łagodne kształty - więc raczej dla kobiet. O co chodzi?

~Powagosław
Luzacjusz

Pewien zespół śpiewał kiedyś o pewnym psie: „skrzyżowanie pudla, krzesła i ratlera”. Nie wiedzieć czemu, właśnie ten wers przyszedł nam do głowy, gdy po raz pierwszy popatrzyliśmy na Ignisa.

~Luzacjusz

Suzuki Ignis II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Suzuki Ignis II

Liczba ocen: 129
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~PepeszaPL
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW
Samochód tego typu doskonale sprawdza się w kotlinie jeleniogórskiej. W sezonie zimowym nigdy nigdzie się nie zakopałem, przez cały rok samochód dojeżdża w najbardziej nietypowe miejsca w celach służbowych i prywatnych. Na bardzo dużą pochwałę zasługuje dynamiczny silnik. Moc blisko 100KM w budzie o masie około 1 tony sprzężony z napędem na wszystkie koła powoduje, że samochód potrafi wywołać uśmiech na twarzy ;) W cenie około 10k PLN otrzymałem mix auta miejskiego z terenówką. Auto nadaje się na zakupy, po złożeniu tylnej kanapy mieści bagaż wielkogabarytowy w formie spakowanej w futerały kompletnej perkusji ;) Da się nim pokonać długą trasę, jednak ze względu na kiepskie wyciszenie nie jest to doznanie najwyższych lotów ;) Auto na co dzień wykorzystuję w cyklu mieszanym i daje to spalanie na poziomie 7,2l/100km. Dojedziesz nim do pracy, pojedziesz na zakupy, na wycieczkę a gdy będzie trzeba przejedziesz przez pole lub półmetrową zaspę. Dostępność części zamiennych oraz ceny oryginałów w ASO sprawiają, że samochód "nie boli w kieszeń", z resztą na dystansie 30tys. km póki co nie stało się nic. Całość ma tylko jedną poważną wadę: fatalne blachy - samochód po pierwszym kontakcie z DK3 na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba w sezonie zimowym zaczął barwić się na rudo.
4,4
~Zuki
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.3 i 16V 94KM 69kW
Jestem trzecim właścicielem, auto z polskiego salonu, wersja cool mint - najuboższa, silnik 1,3 94KM benzyna, rocznik 12/2007. Prowadzi się bardzo dobrze w granicach 80 - 95 km/h, przy wyższych prędkościach 110km/h i więcej-odczuwa się "lotność" pojazdu - jest lekki ok. 1000kg więc to normalne. Trzeci bieg najbardziej wydajny i najlepsze przyspieszenie, zakres obrotów na których jeżdżę to 2500 - 4000. Spalanie zależy od kierowcy i według moich testów wynosi od 5,7 w górę w trasie, miasto 7,0 i więcej/preferuję spokojną jazdę/. Kupiłem auto trochę zaniedbane za 9000pln, dołożyłem ok. 2000pln w ASO i mam naprawdę dobry samochodzik. Na trasie często spotykam kierowców którzy wyrażają swoje lekceważenie na widok mojego auta - migają światłami, trąbią itp., do czasu - ruszając ze świateł zostawiam ich sporo w tyle i spotkałem się już z tym, że taki ignorant, który później mnie wyprzedza pokazuje mi kciuk uniesiony w górę. Polecam wymianę olejów na czas oraz wymianę oleju skrzyni biegów po 100.000km. Czasem małe zacięcia przy zmianie biegów, ale to w/g mnie występuje jedynie po sytuacji kiedy zmuszamy silnik do naprawdę wysokich obrotów. Ogólnie autko dla koneserów i osób ceniących sobie rzetelność. NIEZAWODNE.
4,4
~SuzukiFan
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.3 i 16V 94KM 69kW
Posiadam to auto od roku, kupiłem używane z przebiegiem ponad 200 tys i o ile na początku naklnąłem się na ten samochód jak cholera, o tyle teraz uważam że dokonałem bardzo dobrego wyboru. Jak na tą klasę auto bardzo zwinne, aż przyjemnie się nim jedzie. Do tego bezawaryjne i z bardzo dobrymi blachami. Oczywiście, na początku jak się kupuje używane auto trzeba go doprowadzić do porządku, ale jak już się to zrobi to jest naprawdę fajnie. Jeżdże nim także po autostradzie i do 100 km na godzinę można spokojnie jechać, powyżej setki jeżeli jest wiatr to już czuć brak stabilności na jezdni. Prawdopodobnie jest to kwestia dosyć wysokiego zawieszenia w tym samochodzie. I prawdą jest że skrzynia biegów w tym aucie topornie działa - ale to akurat nie jest dla mnie żaden problem, do ciężko wchodzących biegów można się bardzo łatwo przyzwyczaić. Jedyne co mnie wkurza to to że ten samochód nie bardzo współgra z lpg - za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów czeka mnie remont silnika. Gdybym miał jeszcze raz kupować auto to z całą pewnością bym go kupił, zastanowiłbym się tylko nad lpg, bo o ile obniża to mocno ceny podróży samochodem, o tyle nie pasuje to kompletnie do tego auta
Średnie spalanie dla Suzuki Ignis II
7,0 – 7,9
l/100 km
4,8
l/100 km
7,4 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Liczba komentarzy: 3
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.3 i 16V 94KM 69kW
Nie wierzę, że to auto może spalać 6-8 ltr. benzyny na mieście i 5-6 na trasie. Ja kupiłem go z salonu Suzuki w Niemczech w 2013 r. pół roku temu z przebiegiem ca 75 tyś. km. (pełna opcja z klimatyzacją, relingami i przyciemnianymi szybami, srebrny). Do tej pory przejechałem nim ca 6 tyś km, z tego połowa w trasie (autostrada). Samochód był dokładnie przebadany na stacji diagnostycznej i niezależnie od tego na serwisie Suzuki w Polsce. Stan techniczny auta określono na bardzo dobry - tak jak by dopiero co opuściło linię montażową w fabryce. Sprawuje się idealnie, żadnych usterek, awarii. Ale sz..g mnie trafia kiedy patrzę na wskaźnik paliwa, jak bardzo szybko spada w dół. Pomimo tej wady (duże spalanie) nie zamierzam się go pozbyć.
9,0
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.3 i 16V 94KM 69kW
Nie wierzę, że to auto może spalać 6-8 ltr. benzyny na mieście i 5-6 na trasie. Ja kupiłem go z salonu Suzuki w Niemczech w 2013 r. pół roku temu z przebiegiem ca 75 tyś. km. (pełna opcja z klimatyzacją, relingami i przyciemnianymi szybami, srebrny). Do tej pory przejechałem nim ca 6 tyś km, z tego połowa w trasie (autostrada). Samochód był dokładnie przebadany na stacji diagnostycznej i niezależnie od tego na serwisie Suzuki w Polsce. Stan techniczny auta określono na bardzo dobry - tak jak by dopiero co opuściło linię montażową w fabryce. Sprawuje się idealnie, żadnych usterek, awarii. Ale sz..g mnie trafia kiedy patrzę na wskaźnik paliwa, jak bardzo szybko spada w dół. Pomimo tej wady (duże spalanie) nie zamierzam się go pozbyć.
7,7
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW
Swietne autko, goraco polecam zwlaszcza osobom z poludnia gdzie jest duzo gorek i podjazdow. Naped 4x4 bardzo dobrze radzi sobie na sniegu czy deszczu. Mam go od lutego, przejechal 156tys i dosc nie widac sladow zuzycia, nic nie puka i nie stuka. Jedynie kiedy zrobilo sie cieplej drzwi niemilosiernie glosno skrzypia. Poruszam sie glownie po miescie i srednio spala mi 8-8,5 l lpg przy spokojnej jezdzie. Na trasie do 9.2 - troche maly silnik powyzej 110km/h robi sie paliwozerny. Zabawne ale po miescie pali mniej :p
Suzuki Ignis II