Szukaj

Informacje o Suzuki Ignis I

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Auta małe
Debiut pierwszej generacji Suzuki Ignis miał miejsce w 2000 r. Auto w ofercie marki zastąpiło model Cultus, chociaż nie miało z nim w zasadzie żadnych punktów wspólnych. Ignis powstał na platformie podłogowej modelu Wagon R+. Pierwotnie model oferowany był tylko w odmianie 5-drzwiowego hatchbacka, wkrótce potem wprowadzono na rynek także wariant 3-drzwiowy. W roku 2004 zakończono produkcję Ignisa pierwszej generacji. Na niektórych rynkach auto oferowane było także jako Suzuki Swift SE-Z (w Japonii), Holden Cruze (w Australii) oraz Subaru G3X Justy (południowa Azja).
czytaj więcej
Powagosław

Całkiem niezły, choć dziwny samochód - mały, więc chyba do jazdy po mieście. Zwiększony prześwit i napęd na cztery koła - chyba do jazdy w terenie. Łagodne kształty - więc raczej dla kobiet. O co chodzi?

~Powagosław
Luzacjusz

Pewien zespół śpiewał kiedyś o pewnym psie: „skrzyżowanie pudla, krzesła i ratlera”. Nie wiedzieć czemu, właśnie ten wers przyszedł nam do głowy, gdy po raz pierwszy popatrzyliśmy na Ignisa.

~Luzacjusz

Suzuki Ignis I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Suzuki Ignis I

Liczba ocen: 18
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Ja
Suzuki Ignis I
Hatchback 1.3 i 16V 83KM 61kW
Używam tego auta od ponad 2 lat i jest cudowne. Wysoko-zawieszone pozwala wszędzie wjechać i wyjechać. Pomimo iż japoniec, w moim egzemplarzu praktycznie nie ma korozji. Najlepsze wrażenie sprawia silnik. Niby poj. 1,3 i niby auto terenowe a przyśpiesza jak skurwesyn. Niejeden kierowca, któremu dałem się przejechać miał banana na twarzy :) Z minusów to mało miejsca w środku i bida wyposażenie w postaci twardego plastiku, no i powyżej 90k/h głośno fhui. Nie polecam go brać na trasy, ale do miasto-wieś auto idealne. A, no i się auto nie psuje. Twarde jak sami wiecie.
4,1
~Posiadacz
Suzuki Ignis I
Hatchback 1.3 i 16V 83KM 61kW
Mam go 3 lata. Znacznie więcej plusów niż minusów. Plusy: Wysoko zawieszony (15cm prześwitu), jednak lambda i flansza wystaje i i trzeba mieć je w "głowie" zwłaszcza jak się jeździ po koleinach. Zrywny, bardzo zrywny, ze świateł nie ma wstydu. Na ekspresówce Policja też może dać za przekroczenie prędkości niemały mandat;). Bardzo dobry stosunek masy do ilości kucyków pod maską. Przyczepkę teoretycznie może do 400 kg(w papierach, w praktyce... dużo więcej). Jak się go pozna to bardzo ładnie idzie po nieutwardzonych drogach (waży poniżej tony). Jest wysoki a krótki więc wiatru bocznego stanowczo nie lubi. Jeden z moich ulubionych samochodzików... Trzeba mieć dobrego mechanika, bo nie każdy chce poznać auto (znaczy się poszukać zaminików, czy jak innaczej poszukać części np Podwozie pasuje z innej marki).
4,5
~Jsa
Suzuki Ignis I
Hatchback 1.3 i 16V 83KM 61kW
Auto idealnie nadaje się do miasta, długie trasy też da się wytrzymać. Niezawodny japoński silnik, dobre blachy. Za niewielkie pieniądze otrzymujemy bardzo wdzięczne autko. Spalanie około 6 litrów. Polecam.
Średnie spalanie dla Suzuki Ignis I
6,6 – 6,7
l/100 km
7,5 – 8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Suzuki Ignis I
Hatchback 1.3 i 16V 83KM 61kW
Ja posiadam akurat wersje japonska rowniez jest z prawej strony kierownica bo jezdze nim w angli. Dzisiaj przejechalem tym autkiem po autostradach blisko 800 km. Wiec tak... jesli sie bardzo postaramy mozna nim zejsc nawet ponizej 6 l ale trzeba jechac jak z jajkiem. Maksymalne spalalanie jakie osiagnalem to nawet 10 - 11 l przy naprawde ostrej jezdzie jak na takie pudeleczko :-D w tym autku spalanie zaczyna gwaltowniej wzrastac od 3.500 obr. co czyni na 5 biegu 120 km/h. Utrzymujac predkosc 140 - 150 czyli taka moja dedykowana predkosc przelotowa dla ignisa zamkniemy spalanie do 7.5 przy tej dymamice silnika z 1.3 ! :-) ja jestem zadowolony. Polecam goraco
6,2
Suzuki Ignis I
Hatchback 1.3 i 16V 83KM 61kW
Ja posiadam akurat wersje japonska rowniez jest z prawej strony kierownica bo jezdze nim w angli. Dzisiaj przejechalem tym autkiem po autostradach blisko 800 km. Wiec tak... jesli sie bardzo postaramy mozna nim zejsc nawet ponizej 6 l ale trzeba jechac jak z jajkiem. Maksymalne spalalanie jakie osiagnalem to nawet 10 - 11 l przy naprawde ostrej jezdzie jak na takie pudeleczko :-D w tym autku spalanie zaczyna gwaltowniej wzrastac od 3.500 obr. co czyni na 5 biegu 120 km/h. Utrzymujac predkosc 140 - 150 czyli taka moja dedykowana predkosc przelotowa dla ignisa zamkniemy spalanie do 7.5 przy tej dymamice silnika z 1.3 ! :-) ja jestem zadowolony. Polecam goraco
6,0
Suzuki Ignis I
Hatchback 1.3 i 16V 83KM 61kW
W porównaniu do innych aut pali mało, do tego jest to auto niemal bezawaryjne. Mimo wszystko miałam nadzieję, że będzie palił jeszcze mniej ;) dodam, że staram się jeździć ekonomicznie. Jak dla mnie auto te jest idealne, bo jest ładne, mało pali i mi się jeszcze w nim nic nie zepsuło, jednak ponieważ kupiłam auto używane chyba niedługo będę musiała wymienić mu amortyzatory, bo czasem traktuję te auto jak terenówkę, a i polskie drogi je dobijają. Ma wysokie zawieszenie, dzięki czemu żadna dziura mu nie straszna, a części mimo że to japończyk nie są takie drogie, zresztą wymienia się je bardzo rzadko. Mój mąż ma peugeota, a rodzice opla i vw i zdecydowanie to ja wkładam w swoje auto najmniej :)
Suzuki Ignis I