Szukaj

Informacje o Suzuki Ignis

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Auta małe
Suzuki Ignis produkowany był w latach 2000-2008, a następnie, po 8-letniej, od 2016 r., kiedy to na rynku zadebiutowała trzecia generacja tego małego modelu. W gamie japońskiej marki auto stało się następcą wysłużonego Suzuki Cultus. Przyjmując amerykańską klasyfikację samochodów, model należy uznawać za mini crossover SUV, gdyż stanowi połączenie właściwości małego miejskiego samochodu, kombi oraz auta terenowego. Suzuki Ignis stał się tym samym jednym z pierwszych reprezentantów tego rodzaju „synkretycznych” modeli w swej klasie.
czytaj więcej
Powagosław

Sam pomysł nie jest zły: bezpretensjonalny, malutki crossover skrojony jakby pod kobiece oczekiwania. Co do wykonania można mieć mieszane uczucia: przód na przykład całkiem sympatyczny, tył z kolei nie grzeszy urodą. Dla wielu jedyną pań reakcją na całość niestety będzie po prostu wzruszenie ramionami.

~Powagosław
Luzacjusz

No cóż… Ten samochód powinien nazywać się, przynajmniej w Polsce: „O gustach się nie dyskutuje”. Tylko wtedy miałbym powód, by nie mówić publicznie, jakie to straszne brzydactwo.

~Luzacjusz

Suzuki Ignis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Suzuki Ignis

Cena od: 75 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Suzuki Ignis

Liczba ocen: 159
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Tadeusz
Suzuki Ignis III
Crossover 1.2 DUALJET SHVS 90KM 66kW
Samochód bardzo wszechstronny chociaż nie pozbawiony wad. Jest spójny konstrukcyjnie. Suzuki chyba nie tylko jeden z nielicznych producentów na świecie ma koncepcję na pojazd. Jest niesamowicie lekki, ma wiele elementów konstrukcyjnych wykonanych z wysoko wytrzymałych stali, wszystko jest podporządkowane niskiej masie. Dzięki temu spala mało paliwa, ma doskonałe jak na tak małe auto właściwości terenowe. Koła są rozstawione w narożnikach karoserii więc nie ma problemu z podjazdem pod krawężniki i zjazdem z nich. Napęd na cztery koła wyciągnie z każdej opresji. A jak ktoś lubi polatać bokiem to zimą po wyłączeniu ESP jak najbardziej się da. Oczywiście niska masa ma też swoje wady. Nie najlepszy poziom bezpieczeństwa jak i słabe wygłuszenie i wysoki poziom hałasu. Zawieszenie jest bardzo twarde. Jak masz na pokładzie komplet trzy i cztery osoby to samochód dobija. Dzięki temu też dobrze chodził w zakrętach. Podwozie jest podatne na rdzewienie. Jest to co prawda tylko powierzchowny nalot ale gdybym miał możliwość to od samego początku zakonserwowałbym go poliuretanem. Części koszmarnie drogie i dostępne w większości tylko w ASO. Fajny samochód do miasta. Siedzi się dość wysoko. 3,70 długości sprawia że wjedziesz w każdą dziurę czy miejsce parkingowe.
4,9
~Marek
Suzuki Ignis III
Crossover 1,2 DUALJET 90KM 66kW
Bardzo dobre auto, po 5 latach stwierdzam: nadaje się także na trasę. Silnik jest w zupełności wystarczająco, porządny wolnossący 4-cylindrowiec (nie 3-cylindrowy z turbo, jak to dzisiaj w nawet sporych samochodach się montuje) porządna jednostka ze świetną kulturą pracy. Czuć to po latach użytkowania, naprawdę przyjemnie się zbiera, jest cichutki. Nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet w wyższych prędkościach. Bardzo dobrze trzyma się drogi. Dobre wyciszenie wnętrza, silnika prawie nie słychać. Auto jest wygodne, także dla wyższej osoby. Skrzynia biegów, sprzęgło, wszystko chodzi idealnie, precyzyjnie. 5 lat, a auto jak nowe z salonu. Brak awarii, nic nie trzeszczy, nie luzuje się, silnik chodzi jak w nowym. Po 5 latach wszystko chodzi jak w nowym, brak śladów zużycia samochodu czy jakichkolwiek oznak. Kupiłbym to auto ponownie. Człowiek się przyzwyczaił do tej jakości. Najwyższa dla 5 biegowej z napędem na przód i prostą benzyną 1.2 4 cylindrową wersja elegance daje wysoką wygodę, kamery wykrywają zjeżdżanie z pasa ruchu, przeszkodę przed autem, samochód potrafi sam zahamować do zera gdy stoi tir i nie wyminiemy go lub gdy stoi samochód przed nami na autostradzie czy w mieście, a kiedy bez kierunkowskaza zjeżdżamy z pasa ruchu w lewo czy prawo, najpierw faje alert na zegarach i kierownica zaczyna wibrować. Nie prowadzi jeszcze sam za nas :), ale te bajery działają naprawdę precyzyjnie. Wykrywa też pieszego na drodze. I przez 5 lat to wszystko działa perfekcyjnie. Wystarczy zadbać o to by przednia szyba w miejscu stereoskopowej kamery była w miarę czysta, wycieraczki to robią od zewnątrz. Działa także w nocy identycznie jak w dzień.
4,3
~Ja
Suzuki Ignis I
Hatchback 1.3 i 16V 83KM 61kW
Używam tego auta od ponad 2 lat i jest cudowne. Wysoko-zawieszone pozwala wszędzie wjechać i wyjechać. Pomimo iż japoniec, w moim egzemplarzu praktycznie nie ma korozji. Najlepsze wrażenie sprawia silnik. Niby poj. 1,3 i niby auto terenowe a przyśpiesza jak skurwesyn. Niejeden kierowca, któremu dałem się przejechać miał banana na twarzy :) Z minusów to mało miejsca w środku i bida wyposażenie w postaci twardego plastiku, no i powyżej 90k/h głośno fhui. Nie polecam go brać na trasy, ale do miasto-wieś auto idealne. A, no i się auto nie psuje. Twarde jak sami wiecie.

Raporty spalania Suzuki Ignis

Liczba raportów: 179
Średnie spalanie dla Suzuki Ignis
5,0 – 7,9
l/100 km
4,8
l/100 km
7,4 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Suzuki Ignis I
Hatchback 1.3 i 16V 83KM 61kW
Ja posiadam akurat wersje japonska rowniez jest z prawej strony kierownica bo jezdze nim w angli. Dzisiaj przejechalem tym autkiem po autostradach blisko 800 km. Wiec tak... jesli sie bardzo postaramy mozna nim zejsc nawet ponizej 6 l ale trzeba jechac jak z jajkiem. Maksymalne spalalanie jakie osiagnalem to nawet 10 - 11 l przy naprawde ostrej jezdzie jak na takie pudeleczko :-D w tym autku spalanie zaczyna gwaltowniej wzrastac od 3.500 obr. co czyni na 5 biegu 120 km/h. Utrzymujac predkosc 140 - 150 czyli taka moja dedykowana predkosc przelotowa dla ignisa zamkniemy spalanie do 7.5 przy tej dymamice silnika z 1.3 ! :-) ja jestem zadowolony. Polecam goraco
6,2
Suzuki Ignis I
Hatchback 1.3 i 16V 83KM 61kW
Ja posiadam akurat wersje japonska rowniez jest z prawej strony kierownica bo jezdze nim w angli. Dzisiaj przejechalem tym autkiem po autostradach blisko 800 km. Wiec tak... jesli sie bardzo postaramy mozna nim zejsc nawet ponizej 6 l ale trzeba jechac jak z jajkiem. Maksymalne spalalanie jakie osiagnalem to nawet 10 - 11 l przy naprawde ostrej jezdzie jak na takie pudeleczko :-D w tym autku spalanie zaczyna gwaltowniej wzrastac od 3.500 obr. co czyni na 5 biegu 120 km/h. Utrzymujac predkosc 140 - 150 czyli taka moja dedykowana predkosc przelotowa dla ignisa zamkniemy spalanie do 7.5 przy tej dymamice silnika z 1.3 ! :-) ja jestem zadowolony. Polecam goraco
9,0
Liczba komentarzy: 3
Suzuki Ignis II
Hatchback 1.3 i 16V 94KM 69kW
Nie wierzę, że to auto może spalać 6-8 ltr. benzyny na mieście i 5-6 na trasie. Ja kupiłem go z salonu Suzuki w Niemczech w 2013 r. pół roku temu z przebiegiem ca 75 tyś. km. (pełna opcja z klimatyzacją, relingami i przyciemnianymi szybami, srebrny). Do tej pory przejechałem nim ca 6 tyś km, z tego połowa w trasie (autostrada). Samochód był dokładnie przebadany na stacji diagnostycznej i niezależnie od tego na serwisie Suzuki w Polsce. Stan techniczny auta określono na bardzo dobry - tak jak by dopiero co opuściło linię montażową w fabryce. Sprawuje się idealnie, żadnych usterek, awarii. Ale sz..g mnie trafia kiedy patrzę na wskaźnik paliwa, jak bardzo szybko spada w dół. Pomimo tej wady (duże spalanie) nie zamierzam się go pozbyć.
Suzuki Ignis