Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2012 1.9 DDiS 125KM 92kW od 2012

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W aucie do wyboru było wiele silników, choć w najnowszych egzemplarzach najłatwiej o benzynowy silnik 2.4 169KM. Nie jest to najświeższa konstrukcja i patrząc na moc można spodziewać się po niej całkiem sporo na drodze. Tymczasem silnik jest tylko poprawny, a nawet nieco leniwy – lepiej nie kupować go z nastawieniem na niezłe osiągi. Od tego jest widlasty 3.2 233KM lub ewentualnie wariant 2.7l. Wersje 2.0 i 1.6 to już propozycja dla najmniej wymagających. Z kolei oszczędni powinni zainteresować się dieslem 1.9 125-129KM. Osiągi generuje kiepskie, ale przynajmniej przy dystrybutorze nie trzeba płakać.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Silnik - odgłos "klekotania" w wąskim zakresie obrotów.
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam. Mam problem z dziwnymi odgłosami z silnika. Odgłosy przypominają "klekotanie" zaworów, dzieje się to w bardzo wąskim przedziale obrotów (zazwyczaj w okolicach 2000 obr/min. Dzieje się to w momencie gdy dodaję gazu lub ujmuję, lub gdy zdejmuję nogę z "gazu" podczas redukcji biegów. Liczyłem, że problemem jest rozrząd, ale po wymianie rozrządu i regulacji zaworów problem nie ustąpił. Zauważyłem, że ten odgłos "klekotania" jest intensywniejszy przy rozgrzanym silniku, ale po dolaniu oleju prawie do stanu "max" ten odgłos jest cichszy i krótszy. Przy wymianie rozrządu nie zostało wymienione podwójne koło zębate (pośrednie). Zauważyłem, że silnik lubi brać olej. Czytałem w prasie motoryzacyjnej, że ten silnik (2.0 benzyna) zużywa na 1000 km 1 - 1,5 l. oleju. Czy to prawda? Pozdrawiam. Ireneusz Stepień
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka czerwona stop - awaria silnika
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 1.9 DDiS 129KM 95kW 2005-2008
  • silnik
  • 134 tys. km
Suzuki grand Vitara 2008, DDiS, 1,9 - kiedy dłużej chodzi na wolnych obrotach, po przejechaniu ok 200 m załącza się czerwona kontrolka silnika STOP, a silnik hamuje tym mocniej im więcej gazu się dodaje (np. przy rozpędzaniu do zmian biegu) , błąd P0089 - coś z ciśnieniem silnika? Opiłki metalu w filtrze paliwa, czy może chodzić o pompę paliwową. Wcześniej problemy z EGR i DPF.
Problem rozwiązany
3 komentarze
pompy ABS i ESP
  • Suzuki Grand Vitara II SUV
  • układ hamulcowy
PO 10 LATACH EKSPLOATACJI ZAPALIŁA SIĘ KONTROLKA ESP .W autoryzowanym serwisie za wymianę zażyczyli 8500 zł .żaden zamiennik nie wchodzi w grę stwierdzili że, to wada fabryczna i nie da się naprawić. Znalazłem w Polsce warsztat, KTÓRY naprawia takie pompy i udziela dożywotniej gwarancji koszt naprawy na miejscu to 1000 zł. można wysłać kurierem koszt. 800 zł . Zakład znajduje się w Ozorkowie pod Łodzią. naprawa po umówionej wizycie trwa ok. 2 godzin. wada fabryczna zakład w Ozorkowie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2012