Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2012 2.4 VVT 169KM 124kW od 2012

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W aucie do wyboru było wiele silników, choć w najnowszych egzemplarzach najłatwiej o benzynowy silnik 2.4 169KM. Nie jest to najświeższa konstrukcja i patrząc na moc można spodziewać się po niej całkiem sporo na drodze. Tymczasem silnik jest tylko poprawny, a nawet nieco leniwy – lepiej nie kupować go z nastawieniem na niezłe osiągi. Od tego jest widlasty 3.2 233KM lub ewentualnie wariant 2.7l. Wersje 2.0 i 1.6 to już propozycja dla najmniej wymagających. Z kolei oszczędni powinni zainteresować się dieslem 1.9 125-129KM. Osiągi generuje kiepskie, ale przynajmniej przy dystrybutorze nie trzeba płakać.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2393 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 169 KM (124 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 227 Nm przy 3800 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 43% / przeciw: 57%

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

2,6
~jiiin
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2012 2.4 VVT 169KM 124kW
Poniewaz auto bylo rekomendowane niedawno na Youtube (szczegolnie ta wersja silnikowa) przez vlogera za znacznym zasiegiem, to musze sie podzielic niestety moimi wrazeniami z posiadania tego wynalazku - moze uda sie kogos uratowac przed popelnieniem bledu. Silnik jest niby nowoczesny, ale zbyt delikatny do tego pojazdu. Byc moze w Kiwashi daje rade, ale tutaj brak mu momentu obrotowego w niektorych sytuacjach. Druga sprawa, to regulacja luzu zaworowego szklankami, toz to nawet wersja 2,0 ma regulacje podkladkami! I teraz wisienka na torcie - podobno w Australii odnotowano wiele przypadkow pekania glowicy w tym silniku, nawet na gwarancji - ja zignorowalem to ostrzezenie i kosztowalo 5000$ Otoz na wyjezdzie wakacyjnym w Slowenii, z przyczepa, klimat przypominajacy Australie z warunkow atmosferycznych - zagotowal sie nagle. Nie termostat, nie wentylatory, nie pompa, nic z tych prostych rzeczy. Kto zgadnie, co bylo dalej?
2,5
~Marysia
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2012 2.4 VVT 169KM 124kW
Ja jednak wolę starsze wersje Grand Vi tary. Sam posiadałem model Grand Vitara XL-7 i kupiłem tą węgierską wersję. Stara to jest ramowa terenówka, a nie SUV, a dzięki rozstawie osi 2800 mm bardzo komfortowa na twardych drogach. Przyspieszenie do setki 10, 2 sek., moc silnika 183 KM. A po kiego grzyba w nowej Vitarze jest stały napęd 4x4 i centralny mechanizm różnicowy? Na suchej nawierzchni to kompletnie niepotrzebne a w terenie auto zakopuje się i potrzebny jest traktor. W mojej był napęd na tył (lubię to, całe życie miałem głównie tylnonapędowce), a przód na sztywno dołączany.W starej był też oczywiście reduktor. To ja decydowałem, kiedy jadę 2WD, a kiedy 4WD. Jestem z auta bardzo zadowolony, posiadałem go od nowości i za tą cenę nie można było kupić innego odpowiednika z takim seryjnym wyposażeniem. Nowa wersja do niczego się nie nadaje to już osobówka, która przez nowe napędy straciła na przyspieszeniu 12,4 do setki. Wjazd na najmniejszą kałużę kończy się kompletnie zachlapaną przednią szybą, kompletnym brakiem widoczności, co może doprowadzić do wypadku.
4,1
~binki
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2012 2.4 VVT 169KM 124kW
Do doskonałego trochę mu brakuje, szczególnie jeżeli chodzi o jakość wykończenia, twarde plastiki i średniej jakości tapicerka. W komentarzach piszecie że zawieszenie twarde, ale takie ma być, jak w SUVach. Jeździełem i RAV4 i Qashkaiem i jest tak samo twarde.
Silnik - odgłos "klekotania" w wąskim zakresie obrotów.
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam. Mam problem z dziwnymi odgłosami z silnika. Odgłosy przypominają "klekotanie" zaworów, dzieje się to w bardzo wąskim przedziale obrotów (zazwyczaj w okolicach 2000 obr/min. Dzieje się to w momencie gdy dodaję gazu lub ujmuję, lub gdy zdejmuję nogę z "gazu" podczas redukcji biegów. Liczyłem, że problemem jest rozrząd, ale po wymianie rozrządu i regulacji zaworów problem nie ustąpił. Zauważyłem, że ten odgłos "klekotania" jest intensywniejszy przy rozgrzanym silniku, ale po dolaniu oleju prawie do stanu "max" ten odgłos jest cichszy i krótszy. Przy wymianie rozrządu nie zostało wymienione podwójne koło zębate (pośrednie). Zauważyłem, że silnik lubi brać olej. Czytałem w prasie motoryzacyjnej, że ten silnik (2.0 benzyna) zużywa na 1000 km 1 - 1,5 l. oleju. Czy to prawda? Pozdrawiam. Ireneusz Stepień
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka czerwona stop - awaria silnika
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 1.9 DDiS 129KM 95kW 2005-2008
  • silnik
  • 134 tys. km
Suzuki grand Vitara 2008, DDiS, 1,9 - kiedy dłużej chodzi na wolnych obrotach, po przejechaniu ok 200 m załącza się czerwona kontrolka silnika STOP, a silnik hamuje tym mocniej im więcej gazu się dodaje (np. przy rozpędzaniu do zmian biegu) , błąd P0089 - coś z ciśnieniem silnika? Opiłki metalu w filtrze paliwa, czy może chodzić o pompę paliwową. Wcześniej problemy z EGR i DPF.
Problem rozwiązany
3 komentarze
pompy ABS i ESP
  • Suzuki Grand Vitara II SUV
  • układ hamulcowy
PO 10 LATACH EKSPLOATACJI ZAPALIŁA SIĘ KONTROLKA ESP .W autoryzowanym serwisie za wymianę zażyczyli 8500 zł .żaden zamiennik nie wchodzi w grę stwierdzili że, to wada fabryczna i nie da się naprawić. Znalazłem w Polsce warsztat, KTÓRY naprawia takie pompy i udziela dożywotniej gwarancji koszt naprawy na miejscu to 1000 zł. można wysłać kurierem koszt. 800 zł . Zakład znajduje się w Ozorkowie pod Łodzią. naprawa po umówionej wizycie trwa ok. 2 godzin. wada fabryczna zakład w Ozorkowie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2012