Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2012

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz

Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2012 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1695 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1540 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Prześwit 4x4 200 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 758 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 398 l
Kąt natarcia 29 stopnie
Kąt rampowy 19 stopnie
Kąt zejścia 27 stopnie
Ogólna ocena
3,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

2,6
~jiiin
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2012 2.4 VVT 169KM 124kW
Poniewaz auto bylo rekomendowane niedawno na Youtube (szczegolnie ta wersja silnikowa) przez vlogera za znacznym zasiegiem, to musze sie podzielic niestety moimi wrazeniami z posiadania tego wynalazku - moze uda sie kogos uratowac przed popelnieniem bledu. Silnik jest niby nowoczesny, ale zbyt delikatny do tego pojazdu. Byc moze w Kiwashi daje rade, ale tutaj brak mu momentu obrotowego w niektorych sytuacjach. Druga sprawa, to regulacja luzu zaworowego szklankami, toz to nawet wersja 2,0 ma regulacje podkladkami! I teraz wisienka na torcie - podobno w Australii odnotowano wiele przypadkow pekania glowicy w tym silniku, nawet na gwarancji - ja zignorowalem to ostrzezenie i kosztowalo 5000$ Otoz na wyjezdzie wakacyjnym w Slowenii, z przyczepa, klimat przypominajacy Australie z warunkow atmosferycznych - zagotowal sie nagle. Nie termostat, nie wentylatory, nie pompa, nic z tych prostych rzeczy. Kto zgadnie, co bylo dalej?
2,5
~Marysia
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2012 2.4 VVT 169KM 124kW
Ja jednak wolę starsze wersje Grand Vi tary. Sam posiadałem model Grand Vitara XL-7 i kupiłem tą węgierską wersję. Stara to jest ramowa terenówka, a nie SUV, a dzięki rozstawie osi 2800 mm bardzo komfortowa na twardych drogach. Przyspieszenie do setki 10, 2 sek., moc silnika 183 KM. A po kiego grzyba w nowej Vitarze jest stały napęd 4x4 i centralny mechanizm różnicowy? Na suchej nawierzchni to kompletnie niepotrzebne a w terenie auto zakopuje się i potrzebny jest traktor. W mojej był napęd na tył (lubię to, całe życie miałem głównie tylnonapędowce), a przód na sztywno dołączany.W starej był też oczywiście reduktor. To ja decydowałem, kiedy jadę 2WD, a kiedy 4WD. Jestem z auta bardzo zadowolony, posiadałem go od nowości i za tą cenę nie można było kupić innego odpowiednika z takim seryjnym wyposażeniem. Nowa wersja do niczego się nie nadaje to już osobówka, która przez nowe napędy straciła na przyspieszeniu 12,4 do setki. Wjazd na najmniejszą kałużę kończy się kompletnie zachlapaną przednią szybą, kompletnym brakiem widoczności, co może doprowadzić do wypadku.
4,1
~binki
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2012 2.4 VVT 169KM 124kW
Do doskonałego trochę mu brakuje, szczególnie jeżeli chodzi o jakość wykończenia, twarde plastiki i średniej jakości tapicerka. W komentarzach piszecie że zawieszenie twarde, ale takie ma być, jak w SUVach. Jeździełem i RAV4 i Qashkaiem i jest tak samo twarde.
Silnik - odgłos "klekotania" w wąskim zakresie obrotów.
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam. Mam problem z dziwnymi odgłosami z silnika. Odgłosy przypominają "klekotanie" zaworów, dzieje się to w bardzo wąskim przedziale obrotów (zazwyczaj w okolicach 2000 obr/min. Dzieje się to w momencie gdy dodaję gazu lub ujmuję, lub gdy zdejmuję nogę z "gazu" podczas redukcji biegów. Liczyłem, że problemem jest rozrząd, ale po wymianie rozrządu i regulacji zaworów problem nie ustąpił. Zauważyłem, że ten odgłos "klekotania" jest intensywniejszy przy rozgrzanym silniku, ale po dolaniu oleju prawie do stanu "max" ten odgłos jest cichszy i krótszy. Przy wymianie rozrządu nie zostało wymienione podwójne koło zębate (pośrednie). Zauważyłem, że silnik lubi brać olej. Czytałem w prasie motoryzacyjnej, że ten silnik (2.0 benzyna) zużywa na 1000 km 1 - 1,5 l. oleju. Czy to prawda? Pozdrawiam. Ireneusz Stepień
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka czerwona stop - awaria silnika
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 1.9 DDiS 129KM 95kW 2005-2008
  • silnik
  • 134 tys. km
Suzuki grand Vitara 2008, DDiS, 1,9 - kiedy dłużej chodzi na wolnych obrotach, po przejechaniu ok 200 m załącza się czerwona kontrolka silnika STOP, a silnik hamuje tym mocniej im więcej gazu się dodaje (np. przy rozpędzaniu do zmian biegu) , błąd P0089 - coś z ciśnieniem silnika? Opiłki metalu w filtrze paliwa, czy może chodzić o pompę paliwową. Wcześniej problemy z EGR i DPF.
Problem rozwiązany
3 komentarze
pompy ABS i ESP
  • Suzuki Grand Vitara II SUV
  • układ hamulcowy
PO 10 LATACH EKSPLOATACJI ZAPALIŁA SIĘ KONTROLKA ESP .W autoryzowanym serwisie za wymianę zażyczyli 8500 zł .żaden zamiennik nie wchodzi w grę stwierdzili że, to wada fabryczna i nie da się naprawić. Znalazłem w Polsce warsztat, KTÓRY naprawia takie pompy i udziela dożywotniej gwarancji koszt naprawy na miejscu to 1000 zł. można wysłać kurierem koszt. 800 zł . Zakład znajduje się w Ozorkowie pod Łodzią. naprawa po umówionej wizycie trwa ok. 2 godzin. wada fabryczna zakład w Ozorkowie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2012