Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz

Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1695 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1695 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1540 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 785 mm
Zwis tylny 1075 mm
Prześwit 200 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1010 mm
Wysokość siedziska przedniego 740 mm
Długość siedziska przedniego 500 mm
Wysokość oparcia przedniego 670 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 925 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 360 mm
Długość siedziska tylnego 500 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1490 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1460 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1386 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 398 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 690 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1500 mm
Wysokość progu załadowczego 680 mm
Kąt natarcia 29 stopnie
Kąt rampowy 19 stopnie
Kąt zejścia 27 stopnie
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~San miguel
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Auto bardzo solidne dobrze wykonane PONADCZASOWE całkowicie BEZAWARYJNE wersja ( Premium De lux) skóra pieknie pachnie super wykanane wnętrze dynamika ok 10s do 100km wystarczy to nie jest wyścigówka spalanie miasto trasa 9-10l to jest dobry winik jezdziłem 2,0vvti i tyle samo palł a elastycznosc dużo gorsza silnik bardzo cicho pracuje praktycznie tylko szum słychać skrzynia płynnie przerzuca w terenie daje radę napewno jest to auto także o właściwościach terenowych w porównaniu do RAV 4i CRV czy X3 Swietnie nadaje sie do ciągnięcia przyczep kampingowych itp klasyczna bryła ponadczasowa daje mu przewagę stylistyczną nad konkurencją bdb jakość wykonania przemyślane wnętrze zdecydowanie Auto długo jeszcze na topie. Polecam tylko te opcje bogato wyposażone gdyż Suzuki stosuje naprawdę wysokiej jakości materiały w klasie premium XENONY świetnie rozświetlają a Nawigacja Pioneer super z możliwoscią oglądania filmów. Auto wysokiej klasy w wersji Premium De Lux
4,2
~Paweł
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Auto bardzo wdzięczne w jeździe po trudnych drogach asfaltowych z dziurami i gruntówkach czyli wszędzie. Wjeżdża pod każde krawężniki. Silnik 2.4 daje radę pod światłami i w trasie i jest bardzo cichy. Fotele super wygodne z przodu. Spalanie miasto i trasa 9 l bez względu zima czy lato co nie jest mało ale nie jest dużo ze względu na ciężar auta i stały napęd 4 x 4. Wysoka pozycja za kierownicą. Nie jest to duże auto ale sprytne przy parkowaniu. Auto jest dość twarde ale bez przesady. Spełnia moje oczekiwania. Zapłaciłem za Premium 92 tys. zł i wtedy nie było lepszej oferty auta z takim wyposażeniem i możliwościami a mieszkam na wsi.
2,7
~baka1408
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Jak widać po większości ocen, zdania są podzielone. Niestety w moim komentarzu nie zostawiam na Grand Vitarze suchej nitki, i to absolutnie nie dlatego, że lubię krytykować, bo po innych moich opiniach widać, że głównie chwalę a nie ganie :) Wracając do tematu, rozbieżność w ocenach wynika najprawdopodobniej z tego, że Grand Vitara to samochód do wszystkiego...i za razem do niczego. Mojego egzemplarza pozbyłem się po niespełna rocznym użytkowaniu i ciesze się, że nie muszę się dalej męczyć z tym samochodem. Dokładnie postaram się opisać moje odczucia w poniższych paragrafach, a tutaj jedynie wymienię pokrótce plusy i minusy Grand Vitary z silnikiem benzynowym o pojemności 2.4 i mocy 169 km. PLUSY : + Względnie dobry, stały napęd 4x4 w terenie. + Bezawaryjność silnika. MINUSY: - Fatalny silnik, głośny, paliwożerny, słaby. - Bardzo kiepskie właściwości jezdne na szosie. - Wątpliwa jakość blachy i podwozia (korozja). - Archaiczne systemy elektroniczne - audio, komputer pokładowy (choć pamiętajmy, że od 2005 Grand Vitara jest w produkcji). Podsumowując : Jeśli chcesz stosunkowo małego SUV'a ze stałym napędem 4x4 do bardzo wolnej jazdy podmiejskiej i nie przeraża Cie kosmiczne zużycie paliwa i słabe właściwości jezdne, to warto nad Grand Vitarą się zastanowić. W przeciwnym wypadku, ODRADZAM. To moja pierwsza (i mam nadzieję że ostatnia) negatywna opinia o samochodzie na tym serwisie.
Średnie spalanie dla Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting
9,7 – 12,0
l/100 km
8,9
l/100 km
11,3 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Teoretycznie silniki 2,4 l na rynek Polski nie są przystosowane do zasilania gazem, ale zaryzykowałem i założyłem instalację. Na stacji obsługi uzyskałem informację, że klient dopiero po przejechaniu ok. 400 tys. km na gazie regenerował głowicę - więc w porównaniu z Pb koszty eksploatacji są bardzo niskie. Mam na gazie (instalacja BRC) przejechane ok. 50 tys. km bez żadnych problemów z odpalaniem, mocą - nie czuje się przejścia na gaz, wszystko bez najmniejszych problemów. Gaz tankuję na BP i przy corocznym przeglądzie instalacji LPG filtr gazu jest jak nowy. Zużycie średnie ok. 13 l/100 km - miasto i ograniczenie do 90 km/h, przy jeździe autostradowej z większymi prędkościami zużycie wzrasta do ok. 15 l/100 km. Jeżdżę płynnie i dynamicznie i w czasie jazdy nie zastanawiam się nad zużyciem paliwa. Biorąc pod uwagą stały napęd 4x4 i masę pojazdu jest to zużycie do zaakceptowania.
8,1
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 1.9 DDiS 129KM 95kW
Minimalne zużycie paliwa przy spokojnej jeździe na drogach krajowych 90-100 km/h - 6,3 l/100km; jadąc autostradą 130-140 km/h - 8,4 l/100km; w korkach wrocławskich 8,5-9,5 l/100km (silnik 1,9 DDIS poddany tuningowi przez autoryzowany serwis SUZUKI - moc podniesiona do 160 KM).
10,8
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.0 140KM 103kW
Przejechałem 75000 spalanie od 8,5 do 13,5 . Zima w dużym mieście 13 latem 10-11. Trasa jeśli powyżej 120km/h 10l.Przy spokojnej jeździe do 110km/h 8-9l(trasa na Chorwację 2+2 osoby, bagaż). Na lokalnych drogach przy jeździe do 90 km/h podobnie.Jeśli chce się oszczędnie jeździć trzeba starać się nie przekraczać 3500obr/min. Wg mnie auto idealne poza miasto do poruszania się po lokalnych drogach,różne warunki drogowe nie straszne.
Silnik - odgłos "klekotania" w wąskim zakresie obrotów.
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam. Mam problem z dziwnymi odgłosami z silnika. Odgłosy przypominają "klekotanie" zaworów, dzieje się to w bardzo wąskim przedziale obrotów (zazwyczaj w okolicach 2000 obr/min. Dzieje się to w momencie gdy dodaję gazu lub ujmuję, lub gdy zdejmuję nogę z "gazu" podczas redukcji biegów. Liczyłem, że problemem jest rozrząd, ale po wymianie rozrządu i regulacji zaworów problem nie ustąpił. Zauważyłem, że ten odgłos "klekotania" jest intensywniejszy przy rozgrzanym silniku, ale po dolaniu oleju prawie do stanu "max" ten odgłos jest cichszy i krótszy. Przy wymianie rozrządu nie zostało wymienione podwójne koło zębate (pośrednie). Zauważyłem, że silnik lubi brać olej. Czytałem w prasie motoryzacyjnej, że ten silnik (2.0 benzyna) zużywa na 1000 km 1 - 1,5 l. oleju. Czy to prawda? Pozdrawiam. Ireneusz Stepień
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka czerwona stop - awaria silnika
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 1.9 DDiS 129KM 95kW 2005-2008
  • silnik
  • 134 tys. km
Suzuki grand Vitara 2008, DDiS, 1,9 - kiedy dłużej chodzi na wolnych obrotach, po przejechaniu ok 200 m załącza się czerwona kontrolka silnika STOP, a silnik hamuje tym mocniej im więcej gazu się dodaje (np. przy rozpędzaniu do zmian biegu) , błąd P0089 - coś z ciśnieniem silnika? Opiłki metalu w filtrze paliwa, czy może chodzić o pompę paliwową. Wcześniej problemy z EGR i DPF.
Problem rozwiązany
3 komentarze
pompy ABS i ESP
  • Suzuki Grand Vitara II SUV
  • układ hamulcowy
PO 10 LATACH EKSPLOATACJI ZAPALIŁA SIĘ KONTROLKA ESP .W autoryzowanym serwisie za wymianę zażyczyli 8500 zł .żaden zamiennik nie wchodzi w grę stwierdzili że, to wada fabryczna i nie da się naprawić. Znalazłem w Polsce warsztat, KTÓRY naprawia takie pompy i udziela dożywotniej gwarancji koszt naprawy na miejscu to 1000 zł. można wysłać kurierem koszt. 800 zł . Zakład znajduje się w Ozorkowie pod Łodzią. naprawa po umówionej wizycie trwa ok. 2 godzin. wada fabryczna zakład w Ozorkowie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,3
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
homologacja: P.H. ALEX, Tadeusz Ożarowski, Brzozowo Antonie
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 55 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Nie czuję różnicy, no może w kieszeni zostaje trochę więcej złotówek. Warto wybrać troszkę lepsze graty, jak narazie 1,5 roku eksploatacji. Przeglądy co 15000 km., wymiana oleju co 10000. Instalacja założona bardzo estetycznie, nie widać nic pod maską co mogłoby szpecić, osiągi zadawalające. Zawory trzeba pilnować bo nie ma regulacji hydraulicznej. Instalacja Alex OBD,...
5,0
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Samochód Sprawny mimo dość specyficznej pracy silnika (taki mróczek ) działa bardzo dobrze instalacja gazowa bez najmniejszych zastrzeżeń odnośnie silnika nie czuć tych koni pod maską trochę mało żwawy , samochód daję sobie radę w niewielkim terenie co jest dość przyjemne w zimę . Wykonuje przeglądy raz na 10 tyś km czyszcząc filtry które dość szybko się brudzą przez...
5,0
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Po zapoznaniu się z opiniami w internecie na temat zakładu postanowiłem oddać moje auto w celu zainstalowania LPG właśnie tam. Nie zawiodłem się .Silnik funkcjonuje idealnie-jak na benzynie.Polecam wszystkim.
Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting