Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 226 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Ergonomia - Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW 1998-2001
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW
Jeżdżę autkiem od roku i musze powiedzieć, że jest to fantastyczny samochód. Bardzo ekonowmiczny jak na terenówkę, niezawodny silnik mazdy. Oczywiście wymieniam oleje, filtry itp, staram się dbać o samochód. Jedyną wadą tej konstrukcji jest zachowanie na koleinach ale niestety terenówki na ramie już tak mają. W ogóle buja nim nieźle na nierównej nawierzchni, za to fotele są proste ale bardzo wygodne. Po przejechaniu 700 km nie odczuwa się żadnego bólu pleców. W terenie - wrażenia niesamowite pokonuje strumienie pola orne fały przeciwpowodziowe bez problemu. Ładowność jest OK, przewoziłem nim rozmaite ładunki. Ogólnie można powiedzieć, że jest to auto uniwerslane. Naprawde polecam wszystkim. (Silnik)
8,0
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW
Samochód naprawde bez ściemy sprawdza się doskonale. Ważne nie należy przesadzać z wysokim ciśnieniem w oponach to Komfort jazdy na trasie porównywalny do osobówki,doskonale sprawdza się szczególnie w Górach gdzie mieszkam,nie mam problemów w okresie zimowym napęd(4x4)sprawdza się doskonale. Samochód jest wytrzymały i bezawaryjny, silnik ma przebieg 170000 i dalej bardzo równo i cicho pracuje na wolnych obrotach w przeciwieństwie do samochodów konkurencji. (Silnik)
8,2
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW
bardzo mało pali ok 9 litrów ale jak na japońską terenówkę to bardzo mało (Silnik)
Klocki i tarcze.
  • Suzuki Grand Vitara I
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Fabryczne tarcze po przebiegu ok. 100 tys. były nazwijmy to "zryte"... + klocki fabryczne wymienione choć jeszcze 30 tys. by zrobiły. Po prostu nie interesując się osobiście dałem się naciągnąc zdając się na mechaników "(już tu moja noga nie postanie:)!". O te kilometry za wcześnie bo nie byłem przy wymianie ale klocki widziałem:). Tu muszę dodać że oceniam przez pryzmat auta japońskiego. Zryte ale do toczenia. Operacja nieopłacalna. Tarcze były wzdłużnie poradłowane i to mocno (fabryczny komplet). Dałem szansę tarczom i ja dałem się ułożyć nowym klockom... "Hebel" wciska w szybę ale myślę bez kryptoreklamy że klocki L...s TRV są myślę najlepszym wyjściem. Drogie przyzwoicie. Avensisem zrobiłem ok. 100 tys. na tych gnatach!...
1 komentarz
brak mocy silnika, komputer wykazuje masę błędów
  • Suzuki Grand Vitara I Standard
  • inne
Włączyła się kontrolka z symbolem silnika. Najpierw- zły sterownik, potem kolejno: czujnik na pompie, pompa (mała el., wymieniono, stara okazała się sprawna), trochę jeździł i znowu czek silnika, zaczął tracić moc, słychać turbinę, zaczął gasnąć w trakcie jazdy. Odłączono immobiliser, elekrtonik wymienił czujnik pompy, trochę jeźdił i znów gasł. Mechanik- pompa główna, wymieniona. Jeździ, ale czek się włączył, w trakcie jazdy ok, ale po wysprzęgleniu spadają obroty i nie można przegazować (obroty do ok. 2 tys. i nie idzie dalej) po wrzuceniu biegu jedzie. Może komputer? Nie udało się czekamy na nowy komputer razem z immobiliserem
Problem rozwiązany
2 komentarze
Brak mocy.
  • Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW 1998-2001
  • silnik
Zaczyna się tym, że po odpaleniu przez pewien czas nie reaguje pedał gazu i świeci się kontrolka trybu awaryjnego (check). Podczas jazdy auto osiąga maksymalnie 2500 obr i prędkość 100 km/h, a po wciśnięciu pedału gazu na maksa słabnie tak jakby się dławił. Turbina, elektrozawory, pompa paliwa były sprawdzane i są niby ok, ale po podłączeniu pod komputer pokazuje awarię EGR, mimo to ten niby też jest ok. Ponadto odpala dopiero po kilku przekręceniach rozrusznika bez różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Suzuki Grand Vitara I Standard