Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 HDI 109KM 80kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsÄ…dne pieniÄ…dze – to dwa argumenty przemawiajÄ…ce na korzyść tego auta. DziÄ™ki nim, jego nabywcy nie muszÄ… zbyt dokÅ‚adnie przyglÄ…dać siÄ™ nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wyglÄ…da ono przeciÄ™tnie to komplement. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~snozax
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Grand Vitare 2004 z silnikiem 2.0HDI i mocy 109km użytkuje ponad 10 lat. Aktualnie mam 337 tys km przebiegu. Samochód zdecydowanie szyty dla mnie na miarę. Służy jako drugi samochód w domu. Pracował przy budowie 3 domów ( głównie wożenie materiałów budowlanych na przyczepie czy innych narzędzi jak piły, betoniarki itp.), a także regularne kursy do lasu po drzewo. Dwie największe zalety w mojej ocenie to kompletna bezawaryjność napędu 4x4 i silnika. Dotyczyły mnie jedynie drobne usterki eksploatacyjne jak koło pasowe, alternator itp...więc drobiazgi. Drugi największy plus to rewelacyjne spalanie w odniesieniu do tego co ten samochodzik oferuje ( względnie terenowy, 4x4, reduktor). Ciężko znaleźć alternatywę tak uniwersalnego, praktycznego i bezawaryjnego samochodu w budżecie ok. 20 tys zł. Z minusów cięzko coś wskazać...pewnie korozja progów i nadkoli, warto dobrze te miejsca zabezpieczyć. Zdecydowanie polecam vitare z dieslem 2.0 hdi
4,3
~Apoloniusz
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Tu nie ma co naprawiać. To jest super niezawodne auto terenowe. Polecam każdemu. Sprowadziłem z Holandii z przebiegiem chyba "220000km", ale kto tam wiem jaka prawda. Zrobiłem kolejne 100tyś km i auto śmiga jak nowe. Nic nie trzeszczy wewnątrz, silnik ładnie pracuje. Wymieniam tylko oleje i filtry i jeżdże. Wiem jedno. Takich aut już nie produkują. To jest, jak tu ktoś napisał w komentarzu, samochód jak czołg - odporny na głupote serwisujących jak i odporny na polskie warunki do jazdy (czyt. lewe paliwo, kiepskie części z chin, kijowe drogi itd itd). Kiedyś podniecałem się Audi i autami z koncernu VW, ale wiem że te samochody strasznie sie sypią, a legendy o bezawaryjności dotyczy aut z początku lat 90tych. Suza to super auto z niezłym silnikiem HDI z Peugeota, który wg opinii znających sie podobnie jak Fiatowski JTD to nieliczny ze współczesnych silników diesla którym można dobić do pół miliona kilometrów i więcej.
5,0
~Szakalaka
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Kupiłem Suze od handlarza, ze skręconym licznikiem z 400tys na 150tyś km i byłem troche wściekły, ale jeżdżę dalej tym autem, ciągam przyczepy i dobiłem do 400tys km, silnik suchy, chodzi jak zegarek, wymieniłem amortyzatory i dalej śmigam, niezły wół roboczy, niedoceniany przez ludzi w naszym kraju. Dobrze że sie nie wepchałem w jakiegoś pikapa typu Navarra bo pewnie juz miałbym kolejne auto, a tak jeżdże sobie tym wozidłem, usterek nie ma żadnych przy zakupie czyli po jakis 320tyś km zregeneroiwałem turbo i auto zasuwa jak nówka. W mojej firmie wszyscy mówią że to najlepsze auto do roboty i wożenia ciężarów,nigdy nie zawiodło.
Åšrednie spalanie dla Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 HDI 109KM 80kW 2001-2005
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Moja śliczna czarna Grand Vitara z 2004 roku, przebieg 142000 km, od 4000 km u mnie. Samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania, uniwersalny, bardzo dobrze sprawdza się w terenie i w trudnych zimowych warunkach, także w górach (jak na razie mam opony raczej na asfalt niż w teren). W mieście zgrabny, zwrotny i wygodny ...jednak pali trochę więcej niż się spodziewałem czytając raporty innych użytkowników. Znajomi twierdzą, że to wszystko przez moją "ciężką nogę" ;-) więc moja średnia to 10,94 l/100 km i nie potrafię zejść poniżej 9,36 l/100 km. Nie jest to samochód przeznaczony do ścigania się, ma dość "powolne przyspieszenie" ;-) kiedy turbo dobrze się rozkręci to około 3000 rpm robi się miło i głośno.
7,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Spalanie super patrząc na wielkość, komfort i możliwości auta Wersja XL7 lift 2 cale, opony AT 225/75/16 . W trasie 6.7l 20% miasto 80% trasa do 110km/h. Po mieście 8l. Przyczepa z drewnem 10% lekki teren 90% trasa 8.2l. Ciężki teren w 4 osoby 10l i dalej
8,3
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Według mnie spalanie na dobrym poziomie (masa plus napęd 4x4) Przy spokojnej jeździe po autostradzie 100-110 km/h poniżej 7L na 100km. Auto na pewno nie należy do demonów szybkości i nie ma co mocno wciskać pedału gazu ponieważ przy 140-150km/h spalanie mocno wzrasta. Spalanie wzrasta też w zimie o około litr na 100km.

Usterki Suzuki Grand Vitara I

Liczba wpisów: 11
Klocki i tarcze.
  • Suzuki Grand Vitara I
  • ukÅ‚ad hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Fabryczne tarcze po przebiegu ok. 100 tys. były nazwijmy to "zryte"... + klocki fabryczne wymienione choć jeszcze 30 tys. by zrobiły. Po prostu nie interesując się osobiście dałem się naciągnąc zdając się na mechaników "(już tu moja noga nie postanie:)!". O te kilometry za wcześnie bo nie byłem przy wymianie ale klocki widziałem:). Tu muszę dodać że oceniam przez pryzmat auta japońskiego. Zryte ale do toczenia. Operacja nieopłacalna. Tarcze były wzdłużnie poradłowane i to mocno (fabryczny komplet). Dałem szansę tarczom i ja dałem się ułożyć nowym klockom... "Hebel" wciska w szybę ale myślę bez kryptoreklamy że klocki L...s TRV są myślę najlepszym wyjściem. Drogie przyzwoicie. Avensisem zrobiłem ok. 100 tys. na tych gnatach!...
1 komentarz
brak mocy silnika, komputer wykazuje masę błędów
  • Suzuki Grand Vitara I Standard
  • inne
Włączyła się kontrolka z symbolem silnika. Najpierw- zły sterownik, potem kolejno: czujnik na pompie, pompa (mała el., wymieniono, stara okazała się sprawna), trochę jeździł i znowu czek silnika, zaczął tracić moc, słychać turbinę, zaczął gasnąć w trakcie jazdy. Odłączono immobiliser, elekrtonik wymienił czujnik pompy, trochę jeźdił i znów gasł. Mechanik- pompa główna, wymieniona. Jeździ, ale czek się włączył, w trakcie jazdy ok, ale po wysprzęgleniu spadają obroty i nie można przegazować (obroty do ok. 2 tys. i nie idzie dalej) po wrzuceniu biegu jedzie. Może komputer? Nie udało się czekamy na nowy komputer razem z immobiliserem
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Brak mocy.
  • Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW 1998-2001
  • silnik
Zaczyna się tym, że po odpaleniu przez pewien czas nie reaguje pedał gazu i świeci się kontrolka trybu awaryjnego (check). Podczas jazdy auto osiąga maksymalnie 2500 obr i prędkość 100 km/h, a po wciśnięciu pedału gazu na maksa słabnie tak jakby się dławił. Turbina, elektrozawory, pompa paliwa były sprawdzane i są niby ok, ale po podłączeniu pod komputer pokazuje awarię EGR, mimo to ten niby też jest ok. Ponadto odpala dopiero po kilku przekręceniach rozrusznika bez różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Suzuki Grand Vitara I Standard