Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara I Standard 2.7 i V6 24V 4WD 173KM 127kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2736 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 231 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 75 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~clydemax
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.7 i V6 24V 4WD 173KM 127kW
Ocena opisowa była wcześniej (nieuwzględniło wersji XL-7) natomiast teraz dorzucam tylko refleksje po pewnym okresie użytkowania. Auto mam ponad 2 lata. Poprzedni komentarz był z lutego 2009. Auto jest niezawodne. Mogę je porównać tylko do Avensisa I generacji którym jeździłem kilka lat. Od poprzedniego kom. zrobiłem prawie 50 tys. Łącznie auto ma ok. 150 tys. km. Przez ten czas wymieniłem 2 łożyska kół przednich i sondę lambda (były oryginały). Sonda rzecz normalna (jedna z 4! - bez objawów zew. tylko żółty \"check engine\" raził w oczy...) - dobrałem zamiennik Bosch za 150 PLN - chodzi bezproblemowo już ze 40 tys. km. Łożyska - tu uwaga dla użytkowników XL-7 - po IV 2003 r. zmieniono konstrukcję koła i łożysko jest zintegrowane z piastą i wymiana jest o tyle problematyczna że łożyska nie da się wybić - wymiana całej piasty. Ja wybrałem opcję tańszą - oryginał 1200 na stronę!!! - ja wymieniłem po 500 PLN za zamiennik - chodzi od ponad roku bez objawów. Poza tym wymiana klocków (TRV Lukas - polecam bo długowieczne) i filtra kabinowego:). Auto do dzisiaj jeździ na 0W40 bez jakiejkolwiek plamki na silniku. To tyle co chciałem dodać po 2 latach eksploatacji - przekonuję niezdecydowanych:). P.S. Chciałem auto sprzedać i wymienić na 2 inne. W domu totalne veto. Żona wybiła mi to z głowy i jeździ na własne życzenie mniejszym i starszym... pzdr
4,6
~estater@wp.pl
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.7 i V6 24V 4WD 173KM 127kW
Rewelacja w terenie! Jedzie równie pewnie i szybko na autostradzie. Spala ale da się przeżyć, super przyspieszenie i dobra jazda po mokrej i zaśnieżonej jezdni. Sa małe minusiki: nie wiedzieć czemu termometr i zegar są na jednym wyświetlaczu co utrudnia dostęp. Brak tylniej półki dla wersji 7 osobowej (dodatkowe 600 PLN), brak chlapaczy. Poważniejszym brakiem jest brak układu stabilizacji trakcji, o czym mogłem się przekonać wpadając w poślizg na zakręcie na suchej nawierzchni (przesiadłem się z auta z napędem na przednią oś!). Dla większej rodziny auto na fatalną zimę i letnie długie trasy.
4,3
~SGV XL7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.7 i V6 24V 4WD 173KM 127kW
Wedlug mnie to autko nadaje sie na dojazd do Pracy, wypad na zakupy, na miasto, jak i na ryby grzyby do lasu. Taki uniwersal A jak ktos chce poszalec w terenie to proponuje podniesc zawieszenie dobre kapcie do jazdy w terenie i mysle ze tez da rade I JEST TO SUZUKI GRAND VITARA XL-7 2.7L V6 135kW ( 181 konikow )
Średnie spalanie dla Suzuki Grand Vitara I Standard 2.7 i V6 24V 4WD 173KM 127kW 2000-2005
12,0
l/100 km
14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Liczba komentarzy: 1
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.7 i V6 24V 4WD 173KM 127kW
Spalanie j.w. Ostatnio założyłem LPG sekwencja (sterownik STAG 300, dobierane wtryski i parownik do tego silnika - marki podzespołów nie pamietam ale stosunkowo nienajtańsze - łączny koszt instalacji z butlą 70 l poprzecznie - 3000 PLN - "po znajomości"). Do podanych wartości spalania należy dodać ale minimalnie. Średnio - 12,5 - 12,8 powtarzalnie przez ok. 12 tys km. Max spalanie - non stop 4x4, góry, śnieg, teren, podjazdy, 4 osoby na pokładzie plus załadowany kufer - 14,4 - 14,6 powtarzalnie przez ok. 5 tankowań. Nie jest źle a koszty bez porównania:). I dodatkowo podobno ten silnik bardzo dobrze znosi gaz... Taką opinie znalazłem w sieci ale nie wiem czego miałaby dotyczyć - zrobiłem na LPG po ok. 150 tys km moimi 2 autami które mam do dzisiaj i zero problemu (Vectra A 1.6 8V, Avensis 2.0 16 V). Jestem gorącym zwoleninikiem LPG - koszty nieporównywalnie niższe tylko częstotliwośc serwisowania większa - filtr gazu i powietrza - to ważne. Nie powtórzę natomiast mitu co do kosztów związanych z kablami i świecami - w Vectrze wymieniłem kable raz i świece (NGK) 2 razy na 150 tys. W Avensisie kable zero i świece platynowe ostatnio (NGK) a były (DENSO)chyba od nowości...
13,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.7 i V6 24V 4WD 173KM 127kW
gdyby nie zagazowanie GV, utrzymanie jej mogłoby być problematyczne. gdyż spalanie w okolicach 15 l w mieście to norma, niektóre części trudno dostępne, często brak zamienników i wtedy praktycznie tylko serwis lub uzywki, części oryginalne bardzo drogie
13,5
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.7 i V6 24V 4WD 173KM 127kW
Jeżdże dość spokojnie, więc jak ktoś ma ciężką nogę, to spalanie napewno wzrośnie. Acha i moja jest w wersji z automatyczną skrzynią.
Klocki i tarcze.
  • Suzuki Grand Vitara I
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Fabryczne tarcze po przebiegu ok. 100 tys. były nazwijmy to "zryte"... + klocki fabryczne wymienione choć jeszcze 30 tys. by zrobiły. Po prostu nie interesując się osobiście dałem się naciągnąc zdając się na mechaników "(już tu moja noga nie postanie:)!". O te kilometry za wcześnie bo nie byłem przy wymianie ale klocki widziałem:). Tu muszę dodać że oceniam przez pryzmat auta japońskiego. Zryte ale do toczenia. Operacja nieopłacalna. Tarcze były wzdłużnie poradłowane i to mocno (fabryczny komplet). Dałem szansę tarczom i ja dałem się ułożyć nowym klockom... "Hebel" wciska w szybę ale myślę bez kryptoreklamy że klocki L...s TRV są myślę najlepszym wyjściem. Drogie przyzwoicie. Avensisem zrobiłem ok. 100 tys. na tych gnatach!...
1 komentarz
brak mocy silnika, komputer wykazuje masę błędów
  • Suzuki Grand Vitara I Standard
  • inne
Włączyła się kontrolka z symbolem silnika. Najpierw- zły sterownik, potem kolejno: czujnik na pompie, pompa (mała el., wymieniono, stara okazała się sprawna), trochę jeździł i znowu czek silnika, zaczął tracić moc, słychać turbinę, zaczął gasnąć w trakcie jazdy. Odłączono immobiliser, elekrtonik wymienił czujnik pompy, trochę jeźdił i znów gasł. Mechanik- pompa główna, wymieniona. Jeździ, ale czek się włączył, w trakcie jazdy ok, ale po wysprzęgleniu spadają obroty i nie można przegazować (obroty do ok. 2 tys. i nie idzie dalej) po wrzuceniu biegu jedzie. Może komputer? Nie udało się czekamy na nowy komputer razem z immobiliserem
Problem rozwiązany
2 komentarze
Brak mocy.
  • Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW 1998-2001
  • silnik
Zaczyna się tym, że po odpaleniu przez pewien czas nie reaguje pedał gazu i świeci się kontrolka trybu awaryjnego (check). Podczas jazdy auto osiąga maksymalnie 2500 obr i prędkość 100 km/h, a po wciśnięciu pedału gazu na maksa słabnie tak jakby się dławił. Turbina, elektrozawory, pompa paliwa były sprawdzane i są niby ok, ale po podłączeniu pod komputer pokazuje awarię EGR, mimo to ten niby też jest ok. Ponadto odpala dopiero po kilku przekręceniach rozrusznika bez różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Suzuki Grand Vitara I Standard