Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara

Lata produkcji: 1997 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz

Suzuki Grand Vitara – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Kacper
Suzuki Grand Vitara II
SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
Wersja 2.0 benz+gaz to zdecydowanie za słaba opcja na codzienne użytkowanie. W terenie, czy mieście jest ok, ale w trasie strasznie się męczy i widzi górkę przed tobą. Do tego jest dość głośny. Automat 4 biegi jest adekwatny do silnika. Płynnie zmienia biegi, jednak w trasie brakuje 5 biegu. Zawieszenie jest sztywne, dzięki czemu jeździ się jak autem osobowym a jednocześnie dobrze wybiera nierównosci. Korozja to zmora tych samochodów. Tylne progi to pierwsze co jest do wymiany przy tych rocznikach. Więc jeśli jej nie ma to znaczy, że zaraz wyjdzie, albo już zostało to naprawione. Bardzo dobre fabryczne nagłośnienie i szybko grzejące siedzenia przednie.
4,7
~snozax
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Grand Vitare 2004 z silnikiem 2.0HDI i mocy 109km użytkuje ponad 10 lat. Aktualnie mam 337 tys km przebiegu. Samochód zdecydowanie szyty dla mnie na miarę. Służy jako drugi samochód w domu. Pracował przy budowie 3 domów ( głównie wożenie materiałów budowlanych na przyczepie czy innych narzędzi jak piły, betoniarki itp.), a także regularne kursy do lasu po drzewo. Dwie największe zalety w mojej ocenie to kompletna bezawaryjność napędu 4x4 i silnika. Dotyczyły mnie jedynie drobne usterki eksploatacyjne jak koło pasowe, alternator itp...więc drobiazgi. Drugi największy plus to rewelacyjne spalanie w odniesieniu do tego co ten samochodzik oferuje ( względnie terenowy, 4x4, reduktor). Ciężko znaleźć alternatywę tak uniwersalnego, praktycznego i bezawaryjnego samochodu w budżecie ok. 20 tys zł. Z minusów cięzko coś wskazać...pewnie korozja progów i nadkoli, warto dobrze te miejsca zabezpieczyć. Zdecydowanie polecam vitare z dieslem 2.0 hdi
4,4
~Przemek
Suzuki Grand Vitara II
SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
Pisze tą opinię po 3 latach użytkowania i 100 tyś km. Jest to mój pierwszy samochód który kupiłem(miałem 22 lata) i jestem bardzo zadowolony. Auto kupione było z rozciagnietym łańcuchem rozrzadu i stukaniem skrzyni na biegu jałowym po rozgrzaniu. Miał w tedy 150 tyś km co mogło być prawda patrząc po środku ale nie to było dla mnie ważne tylko stan podłogi bo oglądając parę innych vitar nawet młodszych można było się przestraszyć. Po zakupie od razu zrobiłem łańcuch ( zamienik nie orginal) i powymienialem oleje, płyny eksploatacyjne skrzynie sobie odpuściłem bo biegi wchodzą dobrze i założyłem instalację LPG ponieważ robię ponad 30 tyś km rocznie. Suzuki od tamtej pory nie zawiodło mnie ani razu. Wymieniam jej tylko olej co 10 tyś.km A co 30 tyś też w skrzyni i dyfrach. Samochod może i głośny, w środku nie wykonany jak niemieckie ale nadrabia za to zdolnościami terenowymi które dają sporo frajdy A i na drogach asfaltowych też w miarę komfortowo się jeździ. Zrobienie nim na strzała Wyszków- Gdańsk (330km) i spowrotem jednego dnia jak wyjeżdżam na ryby nie robi mi żadnego problemu dzięki wysokiej i wygodnej pozycji za kierownicą. Podsumowując Suzuki Grand Vitara to bardzo udany samochód z małymi niedociągnięciami o który jak dbamy to odwdzięczy sie nam swoją niezawodnością. Suzi ma u mnie "dożywocie " po zakupie drugiego auto przerobie ja bardziej w teren.
Średnie spalanie dla Suzuki Grand Vitara
7,4 – 13,8
l/100 km
7,7 – 8,9
l/100 km
9,7 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Na LPG ok 1-1,5l więcej niż na pb. Od razu po zakupie auto lekko "zmotane" (podniesione ok 7cm, opony AT 235/70/16) Podane spalanie w cyklu mieszanym. 2,0 w nowej grandzie pali trochę mniej, ale w GV I praktycznie pancerna i bezobsługowa jednostka jeśli się leje dobry olej i regularnie zmienia filtry. (Nie trzeba pamiętać o regulacji luzów zaworowych, bo w GVI są na hydraulice. W szczególności zaleta przy LPG) Prosta konstrukcja, większość "bolączek" do ogarnięcia pod "chmurką", bez jakieś mega wiedzy w temacie mechaniki . Osobiście bezkosztowo ogarnąłem przedni napęd - kwestia uszczelnień w pompce podciśnienia. Piszę o tym, bo mechanik janusz zawołał za to 700zł). Klasyczna konstrukcja oparta na ramie, posiadająca klasyczny napęd 4x4 (stały napęd i dołączana przednia oś, co minimalizuje ryzyko wystąpienia potencjalnych usterek. W planach lift 10cm, większe opony i profilaktyczna wymiana obudowy przedniego mostu na stalową. Coraz więcej dostępnych materiałów nt. GVI w internecie, masa dostępnych części do modyfikacji (w pełni profesjonalne, jak i budżetowe). Ogólnie chwalę sobie za bezawaryjność i prostotę wykonania, dostępność części i niesamowitą frajdę w terenie, gdzie przy masie własnej ok 1350kg i lekkich modyfikacjach wyprawia niesamowite rzeczy.
13,7
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Teoretycznie silniki 2,4 l na rynek Polski nie są przystosowane do zasilania gazem, ale zaryzykowałem i założyłem instalację. Na stacji obsługi uzyskałem informację, że klient dopiero po przejechaniu ok. 400 tys. km na gazie regenerował głowicę - więc w porównaniu z Pb koszty eksploatacji są bardzo niskie. Mam na gazie (instalacja BRC) przejechane ok. 50 tys. km bez żadnych problemów z odpalaniem, mocą - nie czuje się przejścia na gaz, wszystko bez najmniejszych problemów. Gaz tankuję na BP i przy corocznym przeglądzie instalacji LPG filtr gazu jest jak nowy. Zużycie średnie ok. 13 l/100 km - miasto i ograniczenie do 90 km/h, przy jeździe autostradowej z większymi prędkościami zużycie wzrasta do ok. 15 l/100 km. Jeżdżę płynnie i dynamicznie i w czasie jazdy nie zastanawiam się nad zużyciem paliwa. Biorąc pod uwagą stały napęd 4x4 i masę pojazdu jest to zużycie do zaakceptowania.
7,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Spalanie super patrząc na wielkość, komfort i możliwości auta Wersja XL7 lift 2 cale, opony AT 225/75/16 . W trasie 6.7l 20% miasto 80% trasa do 110km/h. Po mieście 8l. Przyczepa z drewnem 10% lekki teren 90% trasa 8.2l. Ciężki teren w 4 osoby 10l i dalej
Silnik - odgłos "klekotania" w wąskim zakresie obrotów.
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam. Mam problem z dziwnymi odgłosami z silnika. Odgłosy przypominają "klekotanie" zaworów, dzieje się to w bardzo wąskim przedziale obrotów (zazwyczaj w okolicach 2000 obr/min. Dzieje się to w momencie gdy dodaję gazu lub ujmuję, lub gdy zdejmuję nogę z "gazu" podczas redukcji biegów. Liczyłem, że problemem jest rozrząd, ale po wymianie rozrządu i regulacji zaworów problem nie ustąpił. Zauważyłem, że ten odgłos "klekotania" jest intensywniejszy przy rozgrzanym silniku, ale po dolaniu oleju prawie do stanu "max" ten odgłos jest cichszy i krótszy. Przy wymianie rozrządu nie zostało wymienione podwójne koło zębate (pośrednie). Zauważyłem, że silnik lubi brać olej. Czytałem w prasie motoryzacyjnej, że ten silnik (2.0 benzyna) zużywa na 1000 km 1 - 1,5 l. oleju. Czy to prawda? Pozdrawiam. Ireneusz Stepień
Problem rozwiązany
2 komentarze
Klocki i tarcze.
  • Suzuki Grand Vitara I
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Fabryczne tarcze po przebiegu ok. 100 tys. były nazwijmy to "zryte"... + klocki fabryczne wymienione choć jeszcze 30 tys. by zrobiły. Po prostu nie interesując się osobiście dałem się naciągnąc zdając się na mechaników "(już tu moja noga nie postanie:)!". O te kilometry za wcześnie bo nie byłem przy wymianie ale klocki widziałem:). Tu muszę dodać że oceniam przez pryzmat auta japońskiego. Zryte ale do toczenia. Operacja nieopłacalna. Tarcze były wzdłużnie poradłowane i to mocno (fabryczny komplet). Dałem szansę tarczom i ja dałem się ułożyć nowym klockom... "Hebel" wciska w szybę ale myślę bez kryptoreklamy że klocki L...s TRV są myślę najlepszym wyjściem. Drogie przyzwoicie. Avensisem zrobiłem ok. 100 tys. na tych gnatach!...
1 komentarz
brak mocy silnika, komputer wykazuje masę błędów
  • Suzuki Grand Vitara I Standard
  • inne
Włączyła się kontrolka z symbolem silnika. Najpierw- zły sterownik, potem kolejno: czujnik na pompie, pompa (mała el., wymieniono, stara okazała się sprawna), trochę jeździł i znowu czek silnika, zaczął tracić moc, słychać turbinę, zaczął gasnąć w trakcie jazdy. Odłączono immobiliser, elekrtonik wymienił czujnik pompy, trochę jeźdił i znów gasł. Mechanik- pompa główna, wymieniona. Jeździ, ale czek się włączył, w trakcie jazdy ok, ale po wysprzęgleniu spadają obroty i nie można przegazować (obroty do ok. 2 tys. i nie idzie dalej) po wrzuceniu biegu jedzie. Może komputer? Nie udało się czekamy na nowy komputer razem z immobiliserem
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
2,3
Suzuki Grand Vitara I
Standard 1.6 i 16V 94KM 69kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Przejechałem na gazie ok 5tkm przez 5 m-cy. Na początku, tj przez jakieś 1500-2000 km było ok. Później się zaczęło... samochód sam zaczął przełączac się na benzynę, szarpac, gasnąc... Oczywiście w ramach gwarancji pojechałem z reklamacją. Błąd naprawiono, przy okazji zmniejszono zużycie paliwa do ok. 11-12litrów. Sytuacja powtórzyła się po około 2 tygodniach. Ponowna wizyta,...
4,3
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
homologacja: P.H. ALEX, Tadeusz Ożarowski, Brzozowo Antonie
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 55 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Nie czuję różnicy, no może w kieszeni zostaje trochę więcej złotówek. Warto wybrać troszkę lepsze graty, jak narazie 1,5 roku eksploatacji. Przeglądy co 15000 km., wymiana oleju co 10000. Instalacja założona bardzo estetycznie, nie widać nic pod maską co mogłoby szpecić, osiągi zadawalające. Zawory trzeba pilnować bo nie ma regulacji hydraulicznej. Instalacja Alex OBD,...
5,0
Suzuki Grand Vitara II
SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 155 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Silnik pracuje bez zarzutu, ładnie wkręca się na obroty, nie ma szarpania nawet jak się mocniej doda gazu, czy odpala na zimnym. W zimie przy niskich temperaturach też nie było żadnych problemów. Co najważniejsze pozostała moc. Zamontowana instalacja BRC SQ 32 z OBD.
Suzuki Grand Vitara