Szukaj

Informacje o Suzuki Baleno II Kombi 1.9 TD 75KM 55kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Suzuki Baleno to produkowany w latach 1995-2002 oraz powtórnie od roku 2016, miejski hatchback z segmentu B, a uprzednio także model z segmentu C (niższa klasa średnia). Początkowo był pierwszym autem kompaktowym japońskiej marki. Pierwsza generacja Suzuki Baleno była odmianą eksportową modelu Cultus Crescent (oferowanego w Stanach Zjednoczonych jako Esteem), która powstała w oparciu o model Swift, funkcjonujący w Japonii pod szyldem Cultus. Auto reaktywowano po czternastu latach, jednakże już jako 5-drzwiowego hatchbacka należącego do segmentu B, którego zadaniem miało być zapełnienie miejsca w katalogu marki, po wycofaniu modelu SX4 z oferty.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1905 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 88 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~majkel
Suzuki Baleno II
Kombi 1.9 TD 75KM 55kW
samochód bardzo rzadko spotykany na naszych drogach. Zwłaszcza wersja kombi z silnikiem diesla. A szkoda bo to naprawdę godne uwagi auto. Kupiłem go przez przypadek. Znajomy sprzedawał auto a ja byłem już zmęczony szukaniem solidnego bezwypadkowego samochodu, który miał służyć mi do codziennych dojazdów do pracy. Baleno jeżdżę już od dwóch lat więc myślę, że nadszedł czas aby podzielić się wrażeniami. Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem po kupnie auta była wymiana rozrządu, oleju i wszystkich filtrów. W czasie dwuletniej eksploatacji wymieniłem jeszcze raz olej wraz z filtrami oraz klocki hamulcowe. Kolejnym wydatkiem był przedni wahacz, który nie wytrzymał naszych dróg oraz regeneracja tylnego zacisku hamulcowego, który zaczął cieknąć. I to by było na tyle jeśli chodzi o wydatki. Silnik mógłby mieć większą moc i być cichszy. Od współczesnych konstrukcji dzieli go przepaść. No ale coś za coś. Nowoczesne diesle przy tym przebiegu wymagają już sporych inwestycji (wtryski, dwumas) a u mnie nic. Sytuację ratuje turbina dzięki której autko naprawdę daje radę. Ogólnie auto oceniam dobrze. Do bardzo dobrze brakuje lepszej kultury pracy silnika i lepszej wentylacji. Nigdy mnie nie zawiodło nawet podczas tegorocznych mrozów. Szkoda, że produkcja zakończyła się w 2002 roku.
4,2
~sieru@wp.pl
Suzuki Baleno II
Kombi 1.9 TD 75KM 55kW
Samochód sympatyczny i przyjemny. Kupowałem go zmyślą o przeznaczeniu rodzinnym i sprawdza się bardzo dobrze. Przestrzeń bagażowa + rylingi spokojnie wystarczają na zapakowanie się z rodzinką 4 osobową na wakacje. Mam nadzieję, że będzie ich coraz więcej w naszym kraju przez co z częściami będzie łatwiej.
4,6
~KRYStyna
Suzuki Baleno II
Kombi 1.9 TD 75KM 55kW
Cena była bardzo atrakcyjna łącznie z zimówkami więc tylko głupi miałby zastrzeżenia. Autko jest ładne i nieczęsto spotykane jeżdzi sie wygodnie i co najwazniejsze PEWNIE. Po doświadczeniach z "niemiecka solidnościa" to prawdziwa frajda jezdzić SUZUKI. Gdyby jeszcze ten silnik był japoński to byłoby wspaniale.
Suzuki Baleno II Kombi