Szukaj

Informacje o Suzuki Baleno II

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Suzuki Baleno to produkowany w latach 1995-2002 oraz powtórnie od roku 2016, miejski hatchback z segmentu B, a uprzednio także model z segmentu C (niższa klasa średnia). Początkowo był pierwszym autem kompaktowym japońskiej marki. Pierwsza generacja Suzuki Baleno była odmianą eksportową modelu Cultus Crescent (oferowanego w Stanach Zjednoczonych jako Esteem), która powstała w oparciu o model Swift, funkcjonujący w Japonii pod szyldem Cultus. Auto reaktywowano po czternastu latach, jednakże już jako 5-drzwiowego hatchbacka należącego do segmentu B, którego zadaniem miało być zapełnienie miejsca w katalogu marki, po wycofaniu modelu SX4 z oferty.
czytaj więcej

Suzuki Baleno II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Suzuki Baleno II

Liczba ocen: 150
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~majkel
Suzuki Baleno II
Kombi 1.9 TD 75KM 55kW
samochód bardzo rzadko spotykany na naszych drogach. Zwłaszcza wersja kombi z silnikiem diesla. A szkoda bo to naprawdę godne uwagi auto. Kupiłem go przez przypadek. Znajomy sprzedawał auto a ja byłem już zmęczony szukaniem solidnego bezwypadkowego samochodu, który miał służyć mi do codziennych dojazdów do pracy. Baleno jeżdżę już od dwóch lat więc myślę, że nadszedł czas aby podzielić się wrażeniami. Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem po kupnie auta była wymiana rozrządu, oleju i wszystkich filtrów. W czasie dwuletniej eksploatacji wymieniłem jeszcze raz olej wraz z filtrami oraz klocki hamulcowe. Kolejnym wydatkiem był przedni wahacz, który nie wytrzymał naszych dróg oraz regeneracja tylnego zacisku hamulcowego, który zaczął cieknąć. I to by było na tyle jeśli chodzi o wydatki. Silnik mógłby mieć większą moc i być cichszy. Od współczesnych konstrukcji dzieli go przepaść. No ale coś za coś. Nowoczesne diesle przy tym przebiegu wymagają już sporych inwestycji (wtryski, dwumas) a u mnie nic. Sytuację ratuje turbina dzięki której autko naprawdę daje radę. Ogólnie auto oceniam dobrze. Do bardzo dobrze brakuje lepszej kultury pracy silnika i lepszej wentylacji. Nigdy mnie nie zawiodło nawet podczas tegorocznych mrozów. Szkoda, że produkcja zakończyła się w 2002 roku.
4,4
~Michał
Suzuki Baleno II
Sedan 1.3 i 16V 86KM 63kW
Auto kupiłem za 6500 zł + opłaty (auto sprowadzone z Niemiec). Za tą cenę otrzymałem auto praktycznie w pełni wyposażone i bardzo dobrze utrzymane. Za auta konkurencyjnych marek musiałbym zapłacić 2x tyle. To auto jest bardzo niedocenione w naszym kraju, nie potrafię zrozumieć dlaczego? Ceny utrzymania są śmieszne, części stały się tanie i łatwo dostępne (np. kompletny rozrząd to koszt tylko 100 zł !!!), poza tym auto wymaga tylko czynności czysto eksploatacyjnych. Beleno nie jest oklepane tak jak VW, fordy czy fiaty dzięki czemu zwraca uwagę innych użytkowników.
3,9
~?FFF
Suzuki Baleno II
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Świetne autko. Spalanie zaskakuje. Silnik jak na 1.3 to prawdziwa rakieta ;) Na plus jeszcze to bardzo dobrze działająca klimatyzacja. Minusy: słaba jakość skrzyni biegów, BARDZO mało miejsca dla pasażerów z tyłu.
Średnie spalanie dla Suzuki Baleno II
6,2 – 8,4
l/100 km
6,4 – 6,7
l/100 km
7,5 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Suzuki Baleno II
Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW
Absolutna rewelacja. Napisalem o silniku, ze jest tytanem pracy, ale to auto....coz to ekonomiczny ideal. Mam na podworku jeszcze dwa samochody, jeden nowy drugi stary (VW) i musze powiedziec, ze Suzuki jest autem, ktore: - nigdy sie nie unieruchomilo na skutek awarii (nie wliczajac zuzytego akumulatora) - przez lata jego serwis polegal na "klockach, rozrzadzie i pierdolach", ale glownie na dolewaniu benzyny/oleju i tylko - zaliczylem tym autem dachowanie, wielokrotne bicie przodu/tylu etc- chetnie wykladam po 2/4 tys zlotych, aby moc tym "jezdzic dalej", bo auto jest tak proste i tak wytrzymale, ze dzis w nie wsiade i wiem, ze gdzie tylko chce to dojade i to calkiem dynamicznie co zapewni mi motor 1.6 106KM.
7,8
Suzuki Baleno II
Hatchback 1.8 i 16V 121KM 89kW
Poj 1839ccm trzeba czymś napełnić więc jak ktoś liczy na spalanie w granicach 5l. to radze poszukać 1,3 . W trasie przy dość dynamicznej jeżdzie z wł. klimatyzacją spala ok 7,5 l przy nieco lżejszej nodze i bez klimy można zejść jeden litr mniej. W mieście 10l/100 trzeba liczyć. To i tak mniej niż Bravo 1,6 16V rodziców ;) jak narazie tylko wymnaia amortyzatorów uderzyła mnie po kieszeni, Ceny części eksplatacyjnych w dobrych zamiennikach jak do innych aut jap.... ale te które oferuje ASO Suzuki, eh przez grzeczność nie skomentuje po tym jak zaproponowali mi klocki ham. za 350 zł !!! ... podziękowalem tym panom .
7,8
Suzuki Baleno II
Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW
Przyznam sie szczerze, ze oczekiwalem, iz tak rzadkie auto jak Suzuki bedzie drozsze w utrzymaniu. Spalanie w miescie jest wzorowe i nigdy praktycznie nie przekracza 8l, w trasie, a podrozuje dosc dynamicznie wynosi okolo 7l benzyny. Przeglady wychodza taniej niz w autach francuskich, a w Warszawie za naprawy w jednej z autoryzowanych stacji Suzuki place bardzo uczciwie i rzadko...samochod nigdy nie odmowil mi posluszenstwa w stopniu, ktory by go unieruchomil. Zawsze dojezdzalem nim do serwisu, a ma juz 300tys. km!
Suzuki Baleno II