Szukaj

Informacje o Suzuki Baleno I

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Suzuki Baleno to produkowany w latach 1995-2002 oraz powtórnie od roku 2016, miejski hatchback z segmentu B, a uprzednio także model z segmentu C (niższa klasa średnia). Początkowo był pierwszym autem kompaktowym japońskiej marki. Pierwsza generacja Suzuki Baleno była odmianą eksportową modelu Cultus Crescent (oferowanego w Stanach Zjednoczonych jako Esteem), która powstała w oparciu o model Swift, funkcjonujący w Japonii pod szyldem Cultus. Auto reaktywowano po czternastu latach, jednakże już jako 5-drzwiowego hatchbacka należącego do segmentu B, którego zadaniem miało być zapełnienie miejsca w katalogu marki, po wycofaniu modelu SX4 z oferty.
czytaj więcej

Suzuki Baleno I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Suzuki Baleno I

Liczba ocen: 79
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Bezimienny66
Suzuki Baleno I
Sedan 1.3 i 16V 85KM 63kW
Suzuki był moim drugim autem. Uważam, że jest to idealny samochód dla osoby, która traktuje auto jak pojazd do przemieszczania się. Prosty, niezawodny, tani w utrzymaniu. Zawsze kiedy oddałem auto w ręce mechanika byłem spokojny bo wiedziałem, że części są tanie i łatwo dostępne. Dzięki nieskomplikowanej budowie pewne rzeczy można było zrobić samemu przy użyciu taśmy klejącej, śliny i odrobiny dobrej woli :) Silnik 1,3 przy stosunkowo lekkiej budzie, sprawiał że autko dynamicznie się zbierało. Ogólnie jak uważasz, że najważniejszym zadaniem auta jest tanie i bezawaryjne jeżdżenie, a jednocześnie nie przeszkadza ci krzyk do pasażera przy prędkości powyżej 100 km/h, to bryka dla ciebie. No i oczywiście autko posiada moduł samoredukcji masy poprzez rdzę :-) Pozdro
2,9
~Sebastian Lenart
Suzuki Baleno I
Hatchback 1.6 i 16V 101KM 74kW
Auto dla młodej osoby lub kogoś bez rodziny , ponieważ auto jest małe i w środku również nie jest za wiele miejsca.Jako całokształt oceniam auto na bardzo dobre , również usterek jako tako nie ma i póki co się nie pojawiają. Jednak mam pare zastrzeżeń jeśli chodzi o samo prowadzenie auta. Na seryjnym zawieszeniu auto jest juz samo w sobie wysoko postawione przez co nie przekłada sie to najlepiej na komfort jazdy, chodzi mi o to iż auto przy wyższych predkościach lub przy ostrzejszych zakrętach potrafi przysłowiowo "bujać" sie na boki lecz to nie przeszkadza w codziennej jeździe na przykłąd po mieśćie. Dodam jeszcze tylko ,że jako młody kierowca i chcąc nieco zagłębić sie w mechanike i pobawić się tym autem brakuje dostępu do częśći nazwijmy to "tuningowych" bo jest tego mało do tego modelu auta.Co do samej jednostki napędowej jaką ja posiadam jest 1.6 16v o mocy 101km i jest to na prawdę żwawy silnik lecz przełożenia w skrzyni seryjnej troche ubolewają , gdyż silnik potrafi krecic sie nawet do 7200 obr/m można powiedzieć traci swoją moc po zapięciu 4 biegu (nie ważne jak mocno gaz wciskamy) .Skrzynia również potrafi sobie zgrzytnąć czy to przy wrzucaniu wstecznego czy przy wyzszych obrotach np: 2 biegu. Oczywiście auto nie jest nowe więc jest juz troche wyeksplatowane lecz czuje że jeszcze troche mi posłuży ten staruszek.Podsumowując Auto warte zwrócenia uwagi jeżeli operujemy nie wielką sumą jaką chcemy przeznaczyć na auto. Odpowiednia cena jakość. Miłego dnia i szerokiej drogi. :) (Jestem ciekaw co potrafi ten maleniec z napędem 4x4)
4,3
~Marek
Suzuki Baleno I
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Całokształt auta jest ok - poczciwe stare dobre auto, silnik nie do zajechania, spartańskie wyposażenie, brak czegokolwiek w środku i kupa rdzy. Głośno w środku i twardo na dziurach, za to sporo radochy bez żadnych absow i esp, trochę więcej gazu i fajnie zarzuci bokiem. Nie doceniony samochód i już doceniony nie będzie , wszystkie już egzemplarze zzarte przez rdzę , spawane i wszystko inne ale jak najbardziej polecam ten samochód do nauki (brak systemów jakich kolwiek , trzeba mu poświęcać dużo uwagi, a w razie czego można upalic kapcia zarzucić bokiem). Młoda osoba będzie zachwycona bo to auto daje wszystko co potrzeba młodemu, nawet można poszaleć bo przy małej wadze ma niezłego kopa - tani samochód strasznie więc zamiast kupować E36 za 5000zl kup baleno za 1000zl bo lepszego samochodu za tyle zł nie znajdziesz. Kupić to auto albo do nauki albo do upalenia albo jako wół roboczy. Po tylu latach niestety już się do niczego innego nie nadaje :( .
Średnie spalanie dla Suzuki Baleno I
6,5 – 8,1
l/100 km
7,5 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Suzuki Baleno I
Hatchback 1.6 i 16V 101KM 74kW
Nie jest źle. Średnio najczęściej wychodzi 8,3l gazu (60% trasa/40% miasto, styl jazdy dynamiczny, żeby nie powiedzieć momentami agresywny), wahając się pomiędzy 7,8, a 8,6. Na autostradzie, przy dobrej jakości gazie udało się zejść do 7,3l przy prędkości 120/130km/h. Największe spalanie wyszło prawie 10l, ale wtedy połowę trasy na zbiorniku przejechałem powyżej 160km/h. Myślę jest potencjał, żeby zejść niżej, tylko po co, jak i tak już jest dobrze. Na benzynie jeździłem krótko, a spalanie przy podobnej jeździe (60%trasa/40% miasto) wychodziło między 6,6, a a 7,3l benzyny.
6,8
Suzuki Baleno I
Sedan 1.6 i 16V 101KM 74kW
Na samym powietrzu żadne nie będzie chodzić. Samochód dość ekonomiczny, powiem tak że jak go kupiłem to badałem go ile pali i jak się jeździ wolno czy szybko czy dynamicznie się rusza z miejsca do 3 biegów czy się dużo hamuje, czy mieszany czy trasa, miasto! Jadąc do pracy wioskami (ze średnią prędkością 55km/h do 65km/h wioskami gdzie są odcinki prostych na których jadę ok 80-90km/h, a są szkoły zakręty gdzie się jedzie nie więcej niż 50km/h) 18km i 2km miasta i z powrotem do domu to spalanie oscyluje w granicach 7l/100km. Średnio na 45l Pb95 robiłem ok 690km do 750km. auto do pracy dobre średnio tanie w utrzymaniu. Wady samochodu to gnijące sanki po silnikiem (chodzi mi o tą belkę w poprzek auta do której jest silnik przymocowany, wahacze, piasty itd.)koszt używki jeśli się znajdzie to ok 1500zł + przekładka u mechanika lub samemu, ja pospawałem ją i dodatkowo pospawałem ją całą do okoła blachą 2,5mm zeszło z wyciągnięciem i założeniem ok 10 godzin, no ale wyszło mnie 200zł i to jest chyba lepsza metoda bo ta co przyjdzie napewno nie będzie nowa i rewelacji nie będzie a tu mamy nową grubą blachę w koło. Czasami lubi się popsuć 2 bieg. skrzynia ok 800-1200 zł. Lubi zgnić wlew paliwa ten zaraz za korkiem ja to zrobiłem za 25 złoty (korek wspawałem w kawałek rury i założyłem kawałek węża gumowego odpornego na paliwo i oleję i połączyć z bakiem, ścisnąć opaskami!! pobawiłem się 10 minut dłużej i razem z tym zrobiłem odpowiecznik do baku tak jak było fabrycznie) cena tego oryginalnego 40 cm kawałka rury lekko podkrzywionego to cena 520zł szok. Wyrabia się mechanizm dokładnie plastikowa obudowa i tulejka przy wycieraczkach serwisowe okropnie drogie 145zł kawałek plastiku . Ale na autozłomie znajdziecie pasujące od Mazdy 626 ok 1994 roku! tylko trzeba jedną dziurkę wywiercić inaczej aucie cena 10zł i dożywotnie bo jest z dur-aluminium a w środku tulejka mosiężna.
7,8
Suzuki Baleno I
Sedan 1.3 i 16V 85KM 63kW
Autko praktycznie nie jest złe. Narzekać można na drogie części. Przy spalaniu wychodzi mi średnio 7,5-7,8 litrów w jeździe mieszanej. Przy trasach rzędu 300 km da radę zejść poniżej 7,5l na 100km (mój rekord to 7.3). Za to w mieście wynik powyżej 8l to minimum. Jeżdżę niezbyt ekonomicznie, dużo przyspieszam. Przy oszczędnej jeździe myślę, że dałoby radę mieć średnie spalanie na poziomie poniżej 7,5l. Poza tym, mój rocznik - 1995r. - zaczyna już trochę mocno popijać olejem, co się objawia w spalinach.

Usterki Suzuki Baleno I

Liczba wpisów: 16
Rama przedniego zawieszenia.
  • Suzuki Baleno I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
W starszych samochodach występuje korozja ramy przedniego zawieszenia (sanki), do której przymocowane są wahacze. Skutkuje to często pęknięciem ramy przy mocowaniu wahacza i jego cofnięciem do tyłu. Nie da rady dalej jechać. Element bardzo łatwo wymienialny, ale nie ma zamienników. W ASO kosztuje 1750 zł, na Allegro widziałem nowe za 1350 zł. Z demontażu można kupić w cenie od 100 zł (za tyle kupiłem) do 800 zł (niektórzy złomiarze przeginają). Najczęściej korozja pojawia się po prawej stronie (pasażera)
23 komentarze
dusi sie nie ma mocy strzela z rury wydechowej
  • Suzuki Baleno I Kombi 1.6 i 16V 101KM 74kW 1996-1998
  • silnik
dusi sie nie ma mocy strzela z rury wydechowej tak sie dzieje na poczatku gdy sie rusza jedynka dwojka jak dostanie duzych obrotow to tak jak by cos przepchało i wtedy startuje jak pocisk swiece sa dobre sprawdzone filtr paliwa tez wymieniony powietrza tez niby wszystko oki mechanik kazał mi kupic dosatek do benzyny co wyniszcza wode wlałem jak narazie dalej tak samo wiec nie mam pojecia co to moze byc zamula szarpie strzela z rury lipa niby wszystko dobrze a dlaj jest probnlem
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
gubie plyn chlodniczy....
  • Suzuki Baleno I Sedan 1.3 i 16V 85KM 63kW 1995-1998
  • układ chłodzenia
gubie plyn chlodniczy.... witam.wymienilem plyn chlodniczy po przejechaniu ok 35 km. zauwazylem plame pod autem..sprawdzilem to plyn chlod. od tamtej pory go dolewam i ciagle go ubywa,,, zauwazylem na masce po otwarciu krople tak jakby plyn pryskal...prosze o pomoc..dodam ze jestem laikiem i to moje pierwsze auto... Dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Suzuki Baleno I