Produkowany od roku 2016, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie SsangYonga model znalazł się obok modelu Korando – innego kompaktowego crossovera. Pierwowzorami koncepcyjnymi XLV były, przedstawione w roku 2015, dwa prototypy o nazwach: XLV Air oraz XAV-Adventure. SsangYong XLV jest mocno powiązany z mniejszym bratem – modelem Tivoli, z którym dzieli tę samą platformę podłogową (przedłużoną). Z Tivoli (oraz z większego Rextona) samochód przejął także wiele detali stylistycznych.
XLV wygląda poprawnie, ale nie stylistyka jest jego największym atutem, a cena i praktyczność. Jedno i drugie stawia XLV ponad niezłym przecież modelem Tivoli: oferuje więcej za niemal tyle samo.
~PowagosławTivoli było pozytywnym zaskoczeniem, ale tu mamy coś na kształt Tivoli Kombi, ze wszystkimi tego negatywnymi skutkami. Kiedy już myślałem, że Ssangyong wkracza na ścieżkę wydeptaną przez Hyundaia i Kię (ich postęp to inspirujący przykład), tu znów ociera się o stylistyczny „gargamelizm”.
~Luzacjusz