Szukaj

Informacje o Ssangyong Tivoli Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, mały crossover SUV (segment I; jednak biorąc pod uwagę rozmiary – segment B). Wraz z tym modelem koreański producent powraca do tego segmentu po niemal 10 latach od zaprzestania produkcji modelu Korando drugiej generacji. Pierwowzorem koncepcyjnym SsangYonga Tivoli był przedstawiony w roku 2014 prototyp noszący nazwę XIV Concept. Tivoli stał się pierwszym całkowicie nowym samochodem SsangYonga po jego przejęciu przez indyjską firmę Mahindra & Mahindra. Nazwa Tivoli jest hołdem ku czci sławnego w czasach Imperium Rzymskiego (obecnie zabytkowego) włoskiego miasta.
czytaj więcej
Powagosław

Tivoli w starożytnym Rzymie było takim podwarszawskim Konstancinem – enklawą rezydencji rzymskich bogaczy. W ten sympatyczny sposób SsangYong przekonuje, że ten SUV też mierzy wysoko. Ale zanim przekonają się do niego Europejczycy, upłynie jeszcze trochę czasu.

~Powagosław
Luzacjusz

No, jak można? SsangYong schodzi na psy. Gdzie podziała się kanoniczna brzydota dawnego Rextona? Gdzie kulfony Rodiusa? Trudno będzie się przyzwyczaić ;)

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 82,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W wersji AT moment obrotowy ograniczony do 260Nm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Ssangyong Tivoli
Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Fajne auto z możliwością zamontowania dedykowanego LPG bez utraty 5 lat gwarancji. Ma swoje drobne wady, jednak uwzględniając cenę i to co w zamian dostajemy to kupiłbym jeszcze raz. W podstawie jest mocny silnik 4 cylindrowy (to nie jest oczywiste w dobie elektryków). Auto fajnie wyposażone, przestronne i wygodne nawet na długie trasy. Samochód do normalnej jazdy do 140km/h (do szybszej jazdy zniechęca też spalanie powyżej 10 litrów), z możliwością zjechania w prosty teren. Trafiłem na tę koreańską markę przypadkiem i się przekonałem.
4,5
~Mazuro-Warmiak
Ssangyong Tivoli
Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Więc tak, wybór auta pod małe dziecko. Gondola, rowerek,i cała masa innych gratów. Dla mnie automatyczna skrzynia, tempomat i podstawa -poduszka kolanowa ORAZ FIZYCZNE PRZYCISKI. I żeby się dobrze wsiadało a nie wpadało jak w poprzednim aucie (BMW 3 touring f 31- zwany w rodzinie padaką ) Ooo ile ja aut oglądałem w moim budżecie 100tys. No przy tej kasie to wybór był słaby. Karoq odpadał,tuson i sportage też, ale ze względu na mały bagażnik i brak elastyczności dealerów. Kadjar był w tej cenie i Grandland (2021r ) ale lekko golasy no i Duster . Duster automat 150km, nawet fajnie jeździł ale głośny i maławy bagażnik no i BRAK Kolanowej poduchy!! Skoda zaproponowała Kamiq,.Pytam, a kolanową ma? Ma, ale w innym pakiecie i trza dołożyć 8 tyś. No tak myślę, małe autko z silniczkiem 1.0 i DSG z przekroczonym budżetem i to sporo.. No i trafiłem na Tivoli Grand. O Ssangyongu miałem dobrą opinie bo w rodzinie był 20 lat temy czteronapędowe korando które lawety ciągało po lesie aż do wypadku ( taki śmieszny był z wyglądu ) Pytam, Kolanową ma? Ma, automat ma? Ma, i wiele innych bajerów ( wersja quarz z pakietem bikolore i coś tam jeszcze. A za ile , noooo tyle, a ja .Nie rozsypie się zaraz, Nie to proste auto ,i dam Panu jeszcze od dealera rabacik. No to ile bo chyba wezmę. 98 tyś ( rabat z cennika wyniósł 13 tyś ) W tej konfiguracji 112.8 tyś z cennika wynikło TAKIE BYŁY WTEDY CENY.. A co dostałem? Opisze poniżej. OCENA subiektywna po trzech latach.. WIELKA ZALETA TEGO AUTA to to, że systemy nie odpalają się z automatu, O WSZYSTKIM DECYDUJE KIEROWCA!! NA WSZYSTKO JEST PRZYCISK. TO TEŻ MNIE PRZEKONAŁO DO AUTA. KONKURENCJA w tym europejska jest pod tym względem Chińska. Chińczyki lubią gadzety, Tablety, gmeranie w ustawieniach dotykowo, i cały ten bajzel tabletowy. Co za moda przyszła eh....Coraz mniej samochodów dla mnie..A tu taki "dinozaur się znalazł " WAŻNE: Zaznaczyłem że nie kupił bym ponownie, ale z prostego dziecinnego powodu.. Auta mnie nudzą i kupie coś innego czym jeszcze nie jeździłem..
4,9
~Zygfryd
Ssangyong Tivoli
Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Postawiłem na LPG, z tym silnikiem 163 kM to był dobry wybór...do tego mamy rozwijać LPG syntetyczne i bioLPG... To dużo lepsze od elektryków, którymi po Europie nie da się jeździć ( co najwyżej po mieście) . Jak na razie jestem zadowolony....auto ma dobre przyspieszenie i jest tańsze od diesla w eksploatacji. Podoba mi się mięsisty design, zrobiłem tylko jedną korektę (klawiaturki na przodzie) i widzę że w liftingu na '24 jest już plastikowa listwa na przód miedzy swiatlami tuż pod klapą maski, tak jak sam to zrobiłem. Auto świetnie wyposażone, duże , świetny stosunek cena / jakość.( dobra koreańska jakość). Sam sobie wykonam konserwację woskami od k2 i dodatkowo wygluszę.(robiłem to w moim mitsu z powodzeniem). I najważniejsze, kupując Tivoli Grand nie zasilam wrogiej, niemieckiej gospodarki!

Usterki Ssangyong Tivoli

Liczba wpisów: 7
Ssangyong Tivoli Crossover Grand