Debiutująca na rynku w roku 2013, druga generacja SsangYonga Rodius stylistycznie oparta jest na prototypie o nazwie Rodius Turismo. Model odmieniono pod względem stylistycznym, chociaż łatwo zauważyć, że względem poprzednika jest to ewolucja designu. Część koncepcji zaczerpnięto także z modelu Actyon Sports. Koreański producent definiuje Rodiusa jako samochód MLV, czyli mulit-rekreacyjny pojazd, oferowany w wariantach 7-, 9-, 10- jak i 11-osobowym. SsangYong Rodius II sprzedawany jest jako Korando Turismo w Korei Południowej i niektórych innych krajach azjatyckich.
czytaj więcej
O tym samochodzie, a właściwie jego pierwszej generacji powiedziano już wszystko. Bezlitośnie brzydki i niezgrabny. Tak było. Rodiusa II nadal cechuje lekkość słonia, ale widać poprawę. No i wnętrze prezentuje się nadspodziewanie elegancko.
~Powagosław
A więc nie wyładniał. Podobno w Sevres przechowywana jest jednostka brzydoty ku czci tego wehikułu: jeden Rodius. Tylko nie przewidziano, że skali może zabraknąć.
~Luzacjusz