Szukaj

Informacje o Ssangyong Korando V SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany w latach 1983-2006 oraz ponownie od roku 2010 Ssangyong Korando to kompaktowy crossover SUV należący do segmentu I. Pierwotnie samochód wytwarzała firma Geohwa, następnie Dong-A Motor, poprzednik SsangYonga. Generacja pierwsza modelu była mini SUV-em, modyfikacją Jeepa CJ-7. Począwszy od drugiej generacji Korando (rok 1996) auto zmieniło rozmiary na kompaktowe. W Polsce Ssangyong Korando funkcjonował pod marką Daewoo Korando i był w latach 1998-2000 produkowany w Lublinie. Czwarta generacja samochodu zadebiutowała w roku 2017. Nazwa Korando jest skrótem angielskiego zdania „Korea can do”, tj. „Korea potrafi”.
czytaj więcej
Powagosław

Nissan Qashqai. Sukces tego modelu i idący za tym potencjał rynku kompaktowych crossoverów działają na wyobraźnię. Korando wygląda na tyle poprawnie, że może ludzie nie będą pamiętać, z czym kojarzyły im się auta koreańskiej marki w przeszłości.

~Powagosław
Luzacjusz

Marka SsangYong do charyzmy kierowcy wiele nie dodaje, ale ci, których to nie dotyczy albo po prostu mają to gdzieś, byliby pewnie w stanie spojrzeć na to auto łaskawym okiem. Skoro może Dacia czy Suzuki, to czemu nie może SsangYong.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Zeb
Ssangyong Korando V
SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Super autko. Wcześniej miałem mitsubishi ASX. Nosiłem się z zamiarem kupna nowego suva z napędem na 4 koła, automatyczną skrzynią biegów i z bogatym wyposażeniem do ok. 180 tys. zł. Myślałem pierwornie o Alfie Stelvio, ale ceny aut w ubiegłym roku poszybowały w górę i kiedy już uzbierałem wymienioną wcześniej kwotę, Alfa odjechała... z ceną. Kiedy serwisowałem miśka w ASO, miałem okazję jeździć zastępczym eclipse crossem 4x4 cvt 1.5 turbo. Autko dynamiczne, skrzynia dziwna, ale przyjemna. Tyle, że strasznie w nim bujało przy gwałtownych ruchach kierownicą (prowadzenie znacznie gorsze niż w ASX). Więc eclipse odpadł. Przy kolejnym przeglądzie miśka, dostałem, jako auto zastępcze, ssangyonga (bo właśnie dealer mitsubishi zaczął go sprzedawać w swoim salonie). Zaskoczyła mnie cisza w tym samochodzie. Przy spokojnej jeździe nie słychać silnika! Dynamika auta co najmniej wystarczająca. Skrzynia aisin pracowała gładko, a reakcja na wciśnięcie manetek przy kierownicy była szybka. Prowadzenie samochodu i reakcja na gwałtowne ruchy kierownicą, jak w osobówce, mimo, że to suv (eclipse cross przy korando, w zakrętach prowadzi się jak dostawczak). No i cena. Za najbogatszą wersję saphire, 4x4, z automatem, podgrzewanymi siedzeniami, przyciemianymi szybami, system autonomicznego hamowania, kontrolą zjazdu ze wzniesienia, 19 calowymi felgami, metalicznym lakierem, itd., sprzedawca zażadał ode mnie 162500 zł. Do tego zaproponował instalację gazową wartą 6500 za 1 zł. Za gaz podziękowałem, w zamian dostałem składany hak, poprzeczki na relingi i box na dach. Taniej o ok. 20000 zł. od konkurencyjnego hyundaia tucsona z podobnym wyposażeniem. A i po Płocku hyundaii jeździ mnóstwo, a korando spotkałem tylko jedno (szare, mój jest czarny).
5,0
~Kozak
Ssangyong Korando V
SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Bardzo udany i trwały samochód. Żadnych awarii, usterek dosłownie nic. Bardzo fajny komfort jazdy, sztywny w zakrętach, elastyczny silnik i dobrze działająca skrzynia automatyczna.Środek nowoczesny, dobre multimedia, bardzo bogare wyposażenie w standardzie. W kabinie przeważa plastik jak w większości nowych aut, aczkolwiek dobrze to wygląda, nie hałasuje. Ogólnie bardzo przestronne auto, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Zero zużycia oleju, zero awarii, po 100 kkm środek jak nowy. Cieszę się na samą myśl jak mam gdzieś jechać. Dużo przydatnych rzeczy w standardzie tj.7 poduszek razem z kolanową, czujniki parkowania p+t, kamera cofania, czujniki zmierzchu, deszczu, asystenci jazdy i zjazdu z góry, radio z dużym ekranem, android auto , multifunkcyjna kiera itd.
4,9
~Grzegorz
Ssangyong Korando V
SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Auto kupione przez przypadek, zauważone podczas wizyty w serwisie z innym samochodem. Gdyby nie to, to pewnie nigdy bym go nie wziął pod uwagę. Wygląd wiadomo kwestia gustu ale trzeba przyznać że jest naprawdę udany, dla mnie ładne, od przodu taki trochę koreański Tiguan. W środku materiały w większości twarde ale polecam wersję z pół "skórą" które dodają trochę wrażenia luksusu. Jakościowo środek jak w Toyotach, nie ma się czego wstydzić wszystko dobrze dopasowane nic nie trzeszczy. Nieporównywalnie lepiej niż w fiacie czy Dacii. Trochę krótki bagażnik ale nadrabia miejscem w środku, szczególnie z tyłu. Ilość miejsca w środku jest większa niż sedanach klasy D, do tego pochylane oparcia, komfort jazdy jest bardzo bardzo wysoki. Ogólnie dla mnie duże pozytywne zaskoczenie. Auto tańsze od konkurencji w podobnym wyposażeniu o przynajmniej 20-30tys, a w niczym nie ustępuje, w niektórych aspektach nawet lepsze. W porównaniu do korando komfort podróży w Hondzie Civic ufo to jak w wozie drabiniastym. Opinie zaktualizuje po przejechaniu tych kilkudziesięciu tys km.
Ssangyong Korando V SUV