Szukaj

Informacje o Ssangyong Korando III SUV

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Trzecia generacja Ssangyonga Korando wytwarzana była w latach 2010-2016. Po czteroletniej przerwie koreański producent reaktywował model Korando ze względu na wzrastającą popularność kompaktowych crossoverów. Pierwowzorami koncepcyjnymi auta była seria prototypów SsangYong C200, a także prototyp z lat 2009-2010 o nazwie Korando C. Stylistykę produkcyjnej wersji samochodu opracowało studio Italdesign Giugiaro. Korando III poddano faceliftingowi w roku 2012. Na rynku rosyjskim i w Kazachstanie sprzedawany był jako New Actyon. Zarazem w latach 2008-2010 w Rosji firma TagAZ na licencji SsangYonga produkowała Korando II generacji, pod marką TagAZ Tager.
czytaj więcej
Powagosław

Nissan Qashqai. Sukces tego modelu i idący za tym potencjał rynku kompaktowych crossoverów działają na wyobraźnię. Korando wygląda na tyle poprawnie, że może ludzie nie będą pamiętać, z czym kojarzyły im się auta koreańskiej marki w przeszłości.

~Powagosław
Luzacjusz

Marka SsangYong do charyzmy kierowcy wiele nie dodaje, ale ci, których to nie dotyczy albo po prostu mają to gdzieś, byliby pewnie w stanie spojrzeć na to auto łaskawym okiem. Skoro może Dacia czy Suzuki, to czemu nie może SsangYong.

~Luzacjusz

Ssangyong Korando III SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4410 mm
Szerokość 1830 mm
Wysokość 1675 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1710 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1573 mm
Rozstaw kół - tył 1558 mm
Zwis przedni 920 mm
Zwis tylny 840 mm
Prześwit 180 mm
Prześwit 4x4 180 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1312 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 486 l
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Całokształt - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Ziutek
Ssangyong Korando III
SUV 2.0 e-XDi200 175KM 129kW
Samochód bezawaryjny. Do tej pory poza normalnymi eksploatacyjnymi rzeczami nic nie trzeba było naprawiać i wymieniać. Raz po zatankowaniu diesla na Orlenie zimą (zawsze tankuję na Auchan i jest o.k.), musiałem wyczyścić filtr paliwa z wody (czynność banalnie prosta). A i ostatnio wymieniłem żarówkę- podświetlenie tablicy z tyłu. Kupiłem go jako nowy w 2013 za 100 tys. Najbogatsza wersja (napęd na 2 osie w automacie) i najlepiej wyposażona- inne suwy przy takim wyposażeniu były o jakieś 60 tys. droższe. W środku mimo lat nic nie trzeszczy i nie puka. Jedynie zawieszenie głośno reaguje na dziury (zawsze tak miał- twardo zestrojone zawieszenie). Jeżdżę często po gorszych drogach (jestem projektantem)- nigdy się nie zakopałem i nigdy mnie nie zawiódł. W zeszłym roku wykonałem mu porządną konserwację antykorozyjną. Muszę go "dojeździć" , bo ze względu na małą popularność i egzotykę marki nie opłaca się go sprzedać. Pali sporo- koło 10 litrów, ale motor jest przemapowany do 210 koni i 400Nm (no i automat oraz napędy). Kompletnie nie żałuję, auto zarobiło na siebie. W porównaniu do KIA Sportage III którą jeździłem i teraz jeżdżę Sportage IV (auta także absolutnie bezawaryjne- wymieniamy się nimi z żoną)- nie jest od nich gorsze. Za tę kasę warto kupić- oczywiście nowy. Lać i jeździć. Różnie o nich mówią- może miałem szczęście. Aha - olej (Motul) i filtry wymieniam co 10 tysięcy.
3,1
~Piotr
Ssangyong Korando III
SUV 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Auto w ciągu kilku tygodni od zakupu miało 3 usterki: problem z uruchomieniem - dopiero drugi serwis dał radę go uruchomić, zapach spalin w kabinie, problem z instalacją elektryczną, nie wyłączający się kierunkowskaz (być może problem z komputerem). Auto bardzo zadbane, regularnie serwisowane w Niemczech, wersja 4x4. Miałem możliwośc wycofać się z zakupu i oddać auto i tak zrobiłem. Odradzam, bardzo niepewne samochody. SsangYong musi jeszcze wiele się nauczyć.
3,7
~Sebastian
Ssangyong Korando III
SUV 2.0 e-XDi200 175KM 129kW
Wygodne, duża przestrzeń wewnątrz, praktyczny, i dobrze przemyślany. Jakość materiałów przeciętna, czasami tania, czasem premium, trochę misz-masz. Samochód dobrze jeździ, nie psuje się, choć zaraz na początku DPF był wymieniony. Silnik i skrzynia biegów nie są pozbawione błędów młodości :), w zasadzie działa ok, ale jest to słaba część konstrukcji. Silnik głośny, kultura pracy niska, ale działa zawsze i wszędzie :), ma też kopa, sporo pali. Skrzynia biegów starego typu.
Ssangyong Korando III SUV