Autko mikroskopijne, ale w tej generacji z lepszymi silnikami. Najmniejszy motor benzynowy ma 1 litr pojemności i 61KM. Taka moc to w sumie standard dla małych samochodów, w mieście poradzi sobie bardzo dobrze. Jeśli chodzi o jego pracę – słychać go w kabinie, bo w końcu jest zaraz za fotelami, ale jego dźwięk jest trochę ładniejszy, niż w poprzednim modelu i nawet całkiem ładny. Ciekawiej robi się już we wzmocnionych wersjach – 71-konnej i 84-konnej. Do około 100km/h naprawdę jadą całkiem nieźle. Diesel też się znajdzie w ofercie i jest jeszcze mniejszy – ma 0.8l i 45-54KM. Wiadomo – nie jeździ tak dobrze, jak „benzynówki”, ale spójrzcie na zużycie paliwa! Dzięki niemu nasza planeta wolniej ginie.
czytaj więcej
Smart to jakby odrębny segment na rynku i pewnie takim pozostanie, choć w mniejszym stopniu. Bo Fortwo zmienił się diametralnie i nie ma w nim już świeżości jego pierwowzoru. Ten samochód powinien bardziej wyróżniać się w tłumie.
~Powagosław
W Chinach, czyli tam gdzie zbudowano m.in. kopię Paryża (jest np. wieża Eiffla i Pola Marsowe), powstała też podróbka Smarta Fortwo (wygląda jak samochodzik dla 5-latka). Smart odpowiedział na to trzecią generacją swojego modelu, która ociera się o parodię pierwszej. Wszystko już było
~Luzacjusz