Szukaj

Informacje o Skoda Yeti Minivan 1.8 TSI 4x4 160KM 118kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pięciomiejscowy kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2009-2017. Pierwsze auto w tej klasie w historii czeskiej marki. Samochód bazował na prototypie Skoda Yeti Concept z 2005 roku. Jego projektantem był Thomas Ingenlath. Konstrukcyjnie Yeti oparty był na modelu Octavia 4x4 ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Oba auta powstały też na tej samej płycie podłogowej VW Group A5 (PQ35). Yeti zwyciężył w czeskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku 2010. W 2012 roku model został poddany face-liftingowi. W sumie wyprodukowano go w liczbie 630 tys. egzemplarzy. Jego następcą jest Skoda Karoq.

 

czytaj więcej
Powagosław

Najodważniej wyglądająca Skoda — lekka, przyjemna i nienudna. To wciąż tylko samochód rodzinny, do tego nie za duży, ale w segmencie SUV jest ciekawą alternatywą. Choćby ze względu na oryginalność.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto, które udaje terenówkę musi wyglądać przekomicznie. Do tego jest strasznym brzydalem. Ale nadrabia bezpretensjonalnością i tak zwanym byciem cool. A tak naprawdę już odlicza czas do pierwszego faceliftingu.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 84,2 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

1,8
~Maniewski R
Skoda Yeti
Minivan 1.8 TSI 4x4 160KM 118kW
Wydając 100 tyś ma się nadzieje że uto będzie się sprawować dobrze jednak już na gwarancji wymieniono silnik. w 2011r padł panel nawigacji , a następnie w sposób lawinowy elektryka ( panel klimatyzacji 2x , el szyby, elektronika silnika , ) a całości dopełnia fakt że w 2012 r napędy oszalały i prawie na torze się zatrzymałem auto sprzedane i tylko faceta który kupił tego sk... zloma mi szkoda bo to młody człowiek na dorobku , ale takie czasy. Nie będę się rozpisywał na temat ergonomi zawieszenia bo poco .
4,4
~BzykoLTD
Skoda Yeti
Minivan 1.8 TSI 4x4 160KM 118kW
Byłoby doskonale gdyby nie niemożność skonfigurowania skrzyni DSG do tego silnika. Niestety audi nie spina tego silnika z DSG (tak na marginesie to silnik Audi, nawet znaczków nie zmienili) Oczywiście drobne niedoróbki są: - Nie można swobodnie unieść wycieraczek aby nie uszkadzać lakieru maski - oblodzenie okolic klapy bagażnika uniemożliwia otwarcie bez szkrobania - standardowo - wsteczny w tym samym kierunku co jedynka Poza tym co ważne to jedno z niewielu aut tego typu które mi się podoba. Jest niepozorne, ale ma coś świerzego w sobie, co wyróżnia go in plus z masy jednakowych brył - jak dla mnie nijakich i bez ksztyny charakteru.
4,9
~4x4
Skoda Yeti
Minivan 1.8 TSI 4x4 160KM 118kW
miałem duże obawy decydując się na pierwszą skodę ale z każdym kilometrem przekonuję się,że był to dobry wybór.

Usterki Skoda Yeti

Liczba wpisów: 4
Słabe łożyska mechanizmu różnicowego
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
W sześciobiegowych manualnych skrzyniach biegów grupy VW zastosowano łożyska mechanizmu różnicowego słabej jakości. Skutek - bieżnia łożyska zużywa się a dyferencjał dostaje luz i wieniec kola frezuje obudowę skrzyni. U mnie przy 190 tys. km ten luz wyniósł ponad 5 mm! Półosie napędowe zaczynają "latać" promieniowo, co niszczy uszczelniacze. Efekt to wyciek oleju ze skrzyni, hałas pod obciążeniem i utrudnione włączanie biegów. Nie sposób przegapić. Choć zestaw łożysk kosztuje około 200zł, naprawa z robocizną to kwota 700zl. To i tak jest tanio, bo jeden z fachowców zaproponował mi remont kapitalny skrzyni za 2500zl! Niestety producent nic z tym nie zrobił i te skrzynie w całej grupie VW są uważane za wadliwe.
2 komentarze
Rozciągliwy łańcuch rozrządu/awaryjny napinacz łańcucha
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Zastosowany w silnikach typu CBZB w latach 2009/2012 łańcuch rozrządu bardzo szybko się wyciąga (po 60-80 tys.km). Słaby napinacz łańcucha nie jest w stanie zrekompensować luzu i dochodzi do przeskoczenia łańcucha na kole zębatym. Jeśli o jeden ząbek - to czujnik synchronizacji wałków to wychwyci i wygeneruje błąd (kontrolka MIL). Silnik działa, tylko dużo pali i jest słaby. Jeśli łańcuch przeskoczy dalej - dojdzie do kolizji tłoków z zaworami i poważnej awarii silnika. W 2013 r producent usunął wadę i zmodernizował silnik stosując pasek rozrządu i 16-zaworową głowicę. Niestety mnie pozostaje systematyczna kontrola łańcucha i wymiany co kilkadziesiąt tys. km.
podczas jazdy spada moc silnika
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
Zapala się lampka kontrolna EPC i lampka kontroli składu spalin w tym momencie spada moc silnika /bywa to nieraz przy wyprzedzaniu jest to niebezpieczne gdy jeszcze za mną też jedzie samochód/ Zapala si lampka kontrolki EPC i składu spalin
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Skoda Yeti Minivan