Szukaj

Informacje o Skoda Yeti Minivan Facelifting

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pięciomiejscowy kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2009-2017. Pierwsze auto w tej klasie w historii czeskiej marki. Samochód bazował na prototypie Skoda Yeti Concept z 2005 roku. Jego projektantem był Thomas Ingenlath. Konstrukcyjnie Yeti oparty był na modelu Octavia 4x4 ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Oba auta powstały też na tej samej płycie podłogowej VW Group A5 (PQ35). Yeti zwyciężył w czeskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku 2010. W 2012 roku model został poddany face-liftingowi. W sumie wyprodukowano go w liczbie 630 tys. egzemplarzy. Jego następcą jest Skoda Karoq.

 

czytaj więcej
Powagosław

Najodważniej wyglądająca Skoda — lekka, przyjemna i nienudna. To wciąż tylko samochód rodzinny, do tego nie za duży, ale w segmencie SUV jest ciekawą alternatywą. Choćby ze względu na oryginalność.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto, które udaje terenówkę musi wyglądać przekomicznie. Do tego jest strasznym brzydalem. Ale nadrabia bezpretensjonalnością i tak zwanym byciem cool. A tak naprawdę już odlicza czas do pierwszego faceliftingu.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10 m
Promień skrętu 5 m
Długość 4222 mm
Szerokość 1793 mm
Wysokość 1545 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1541 mm
Rozstaw kół - tył 1537 mm
Zwis przedni 877 mm
Zwis tylny 767 mm
Prześwit 170 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1089 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1027 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 416 l
Kąt natarcia 17,1 stopnie
Kąt zejścia 30 stopnie
Maksymalna ładowność 620 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~bartek3930@gmail.com
Skoda Yeti
Minivan Facelifting 2.0 TDI 140KM 103kW
Jest to mój służbowy samochód. Dostałem je z przebiegiem 173tys I w ciągu 3 miesięcy zrobiłem prawie 30tys. To co na duży plus to napęd 4x4, auto super trzyma się drogi na zakrętach. Również przy prędkoścach 180/190km/h bardzo pewnie się prowadzi. Nie wypowiem się na temat spalania bo jeżdże dużo autostradami z gazem w podłodze. Jedyne co ostatnio zarejestrowałem przy przepisowych prędkościach + krajówki/drogi lokalne średnie spalanie wyszło wg komputera 5,9l/100km. Minusem mały bagażnik, dlatego nie polecam jako auto rodzinne. Poza tym zwrotne I przyjemne w prowadzeniu auto. Bardzo irytuje wypalanie DPF... Wokół auta nawet na postoju robi się biało. Na serwisie powiedzieli, że tak ma być.
3,3
~Pan Marian
Skoda Yeti
Minivan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Da się normalnie jeździć. Nie jest prawdą ,że silnik jest kłopotliwy. Jedyne co trzeba robić to sprawdzać olej i ewentualnie uzupełnić ale też nie jakimś wiadrem tylko trochę. Autko ma dużą przestrzeń, wygodne siedzenia żwawy silnik jedynie spalanie mogłoby być troszkę mniejsze. Po Warszawie bierze 10.5/12 litrów benzyny na szczęście paliwo jest coraz tańsze. Jeśli chodzi o hałas wewnątrz to nie przesadzajmy, ciszy absolutnej nie ma ale to nie lexus tylko skoda. Na hałasy nie narzekam, w trasie za miastem wystarczy jeździć przepisowo i auto jest ok. Korozji na nadwoziu też nie ma może dlatego, że mimo wszystko trochę dbam o auto i nie parkuję pod chmurką. Od strony serwisu też nie będę narzekał ..jak umie się rozmawiać z ludźmi a nie zgrywać panisko to w każdej instytucji będziecie potraktowani miło sprawnie i rzeczowo. Reasumując skoda yeti to normalny samochód bez wodotrysków , jak się kupuje NOWY to nie generuje problemów i kłopotów nie rdzewieje i się nie psuje a już mam na zegarze prawie 40 tys. km czyli naprawdę dużo.
3,5
~Krzysztof S
Skoda Yeti
Minivan Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Nie mam porównania do samochodów w tej klasie cenowej, a do outlandera nie chce porównywać. Auto spoko choć parę awarii było, mam nadzieje to grzechy dzieciństwa, które na gwarancji zostaną naprawione. Najgorzej wypada silnik, nie jest taki oszczędny jak koncert VW chwali, w dodatku zużywa 0,5 oleju na 10 tyś. Spalanie na trasie podaje na oko

Usterki Skoda Yeti

Liczba wpisów: 4
Słabe łożyska mechanizmu różnicowego
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
W sześciobiegowych manualnych skrzyniach biegów grupy VW zastosowano łożyska mechanizmu różnicowego słabej jakości. Skutek - bieżnia łożyska zużywa się a dyferencjał dostaje luz i wieniec kola frezuje obudowę skrzyni. U mnie przy 190 tys. km ten luz wyniósł ponad 5 mm! Półosie napędowe zaczynają "latać" promieniowo, co niszczy uszczelniacze. Efekt to wyciek oleju ze skrzyni, hałas pod obciążeniem i utrudnione włączanie biegów. Nie sposób przegapić. Choć zestaw łożysk kosztuje około 200zł, naprawa z robocizną to kwota 700zl. To i tak jest tanio, bo jeden z fachowców zaproponował mi remont kapitalny skrzyni za 2500zl! Niestety producent nic z tym nie zrobił i te skrzynie w całej grupie VW są uważane za wadliwe.
2 komentarze
Rozciągliwy łańcuch rozrządu/awaryjny napinacz łańcucha
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Zastosowany w silnikach typu CBZB w latach 2009/2012 łańcuch rozrządu bardzo szybko się wyciąga (po 60-80 tys.km). Słaby napinacz łańcucha nie jest w stanie zrekompensować luzu i dochodzi do przeskoczenia łańcucha na kole zębatym. Jeśli o jeden ząbek - to czujnik synchronizacji wałków to wychwyci i wygeneruje błąd (kontrolka MIL). Silnik działa, tylko dużo pali i jest słaby. Jeśli łańcuch przeskoczy dalej - dojdzie do kolizji tłoków z zaworami i poważnej awarii silnika. W 2013 r producent usunął wadę i zmodernizował silnik stosując pasek rozrządu i 16-zaworową głowicę. Niestety mnie pozostaje systematyczna kontrola łańcucha i wymiany co kilkadziesiąt tys. km.
podczas jazdy spada moc silnika
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
Zapala się lampka kontrolna EPC i lampka kontroli składu spalin w tym momencie spada moc silnika /bywa to nieraz przy wyprzedzaniu jest to niebezpieczne gdy jeszcze za mną też jedzie samochód/ Zapala si lampka kontrolki EPC i składu spalin
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Skoda Yeti Minivan Facelifting