Szukaj

Informacje o Skoda Yeti

Lata produkcji: 2009 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pięciomiejscowy kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2009-2017. Pierwsze auto w tej klasie w historii czeskiej marki. Samochód bazował na prototypie Skoda Yeti Concept z 2005 roku. Jego projektantem był Thomas Ingenlath. Konstrukcyjnie Yeti oparty był na modelu Octavia 4x4 ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Oba auta powstały też na tej samej płycie podłogowej VW Group A5 (PQ35). Yeti zwyciężył w czeskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku 2010. W 2012 roku model został poddany face-liftingowi. W sumie wyprodukowano go w liczbie 630 tys. egzemplarzy. Jego następcą jest Skoda Karoq.

 

czytaj więcej
Powagosław

Najodważniej wyglądająca Skoda — lekka, przyjemna i nienudna. To wciąż tylko samochód rodzinny, do tego nie za duży, ale w segmencie SUV jest ciekawą alternatywą. Choćby ze względu na oryginalność.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto, które udaje terenówkę musi wyglądać przekomicznie. Do tego jest strasznym brzydalem. Ale nadrabia bezpretensjonalnością i tak zwanym byciem cool. A tak naprawdę już odlicza czas do pierwszego faceliftingu.

~Luzacjusz

Skoda Yeti – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Yeti

Liczba ocen: 101
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Radek73
Skoda Yeti
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Yeti to bardzo ciekawe autko. W różnych źródłach klasyfikowane jako minivan, suv lub samochód terenowy. Dla mnie zdecydowanie jest to SUV - pojazd uniwersalny. Klasyczna bryła przypomina małego jeepa. Mnie się podoba, choć to kwestia gustu. Kopiłem bogato wyposażoną wersję z najsłabszym silnikiem od pierwszego właściciela. Autko ma swoje wady, lecz nie żałuję zakupu. Jeżdżę głównie po mieście (Łódź - najbardziej zakorkowane miasto Polski). Raz do roku na wakacje do Chorwacji. Roczne przebiegi około 14 tys.km. Wcześniej przez 12 lat jeździłem turbodieslami: fiat brava 1.9 JTD oraz citroen C4 1.6 HDI. Ponieważ robię mało kilometrów, tym razem wybrałem turbodoładowaną benzynę. To zupełnie inna bajka. Musiałem od nowa nauczyć się jeździć, żeby osiągnąć spalanie zbliżone do katalogowego. Yeti 1.2 TSI idealnie nadaje się do miasta i okolic. Jest bardzo wygodne i praktyczne. Jedyny mankament zaniżający ogólną ocenę, to jazda autostradowa. Powyżej 120km/h zużycie paliwa zdecydowanie rośnie. Zaczyna też drażnić szum powietrza i opon. Jednak w mieście nie ma sobie równych. Siedzi się wysoko co ułatwia wsiadanie i zapewnia dobrą widoczność. Autko żwawo rusza spod świateł i przyspiesza jak turbodiesel, ale jest dużo cichsze. Dzięki krótkiej karoserii dobrze się nim parkuje na osiedlu lub pod sklepem. Duży prześwit sprawia, że krawężniki i torowiska nie stanowią problemu. To doskonały miejski samochód dla czteroosobowej rodziny.
4,1
~jfidelk
Skoda Yeti
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Samochód dobry, ale nie uniwersalny. Trzeba wybrać go dokładnie pod swój profil użytkowania, by być zadowolonym. To świetne auto miejsko-podmiejskie, czy nawet w lżejszy teren (mimo braku u mnie 4x4). Za to do pokonywania długich dystansów (zwłaszcza drogami szybkiego ruchu) nadaje się już znacznie mniej, głównie z uwagi na nie za dobre wyciszenie. Docenić trzeba niską awaryjność i wytrzymałość (pod wieloma aspektami samochód wciąż wygląda jak nowy!). Zganić twarde zawieszenie (kompromis wynikający z wysokości auta) i braki w ergonomii.
4,6
~lrespondek
Skoda Yeti
Outdoor 2.0 TDI 170KM 125kW
Yeti spełnił moje oczekiwania. Nie udaje auta z wysokiej półki ale oczekiwałem sprawnego poruszania się w pracy i z rodziną, trochę wygody w podróży (wybrałem bogate wyposażenie) i praktyczności. Wszystko w 100% tak jak się spodziewałem. Jak na swój segment auto jest bardzo dobrze wykonane. Wszystko działa bez zarzutu. Oczywiście moja wysoka ocena nie świadczy, że Yeti jest lepsze od np. Audi czy Lexusa itp., ale oceniam Skodę i to, czego się można po aucie tej klasy spodziewać. Wybrałem Yeti godząc się na pewne kompromisy, ale priorytetem była praktyczność i napęd 4x4, bo mieszkam w takim miejscu, że przy normalnej zimie bez łańcuchów trudno wyjechać. Auto w 90% służy do jazdy w pracy - cała Polska, czasem Czechy, Niemcy. Nie jeżdżę po mieście tylko trasy często 300 - 500 - 700 km. Yeti ma niewielki bagażnik, ale możliwości systemu varioflex robią cuda. 3 razy w roku pakuję sprzęt firmowy na targi i auto jest wtedy małą ciężarówką. Inni pożyczają minivana a ja się mieszczę w Yeti. Za tę cenę a nawet nieco drożej nie znalazłem tak wszechstronnego samochodu.

Raporty spalania Skoda Yeti

Liczba raportów: 142
Średnie spalanie dla Skoda Yeti
6,5 – 10,3
l/100 km
4,7 – 8,4
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Skoda Yeti
Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW
W mieście pali od 7 (przy bardzo oszczędnej jeździe) do 10 (jeśli nie patrzę na spalanie i jeżdżę dynamicznie) - to w Poznaniu. Trasa Poznań - Głogów, czyli 130km, drogi krajowe z dopuszczlną prędkością 90 i jazdą w większości przepisową (góra 110-120km/h na krótkich odcinkach) to 5,9 na trasie i 6,5 jeśli uwzględnić w tym przejazd przez Poznań. Trasa Poznań - Stargard, czyli jakieś 220, przy jeździe przepisowej po DK2 i ok. 150-160 aż do maksymalnej prędkości po S3 to spala jakieś 12 litrów aż do 14-15 jak nie puszcza się nogi z gazu. Można oszczędnie, ale zwykle mi się nie chce ;)
7,7
Skoda Yeti
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Yeti 1,2TSI, 33000km przebiegu, manual. Jak to bywa w małych silnikach z turbo, auto jest oszczędne przy spokojnej jeździe, a pali sporo przy jeździe dynamicznej. To trochę za mały silnik do tak nadmuchanego nadwozia, więc tym bardziej przy mocnym wciskaniu gazu auto pali sporo. Generalnie, Yeti z tym silnikiem doskonale nadaje się do miasta. W dużym mieście, przy codziennych dojazdach do pracy (20km w jedną stronę, powolnie, ale płynnie) auto pali 7,2-7,5 l, co uważam za bardzo dobry wynik. Przy tym charakterystyka silnika (elastycznie ciągnie już od 2tys obrotów) sprawdza się doskonale. W trasie poza miastem też jest OK, choć brakuje trochę mocy przy wyprzedzaniu to spokojna jazda daje ok 6,2-6,5l/100km. Najgorzej jest na autostradzie, gdzie przy 120-140km/h spalanie skacze do 8,5-9,5l/100km, a to już niemało na to auto, nie wspominając o wyższych prędkościach (aerodynamika cegły). Generalnie jednak, do miasta i na podmiejskie dojazdy jest to całkiem zwinne i wygodne auto.
6,8
Skoda Yeti
Minivan Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Napęd na 4 koła DSG6. Z 35 tysięcy km spalanie 6,2. Dynamika wyższa przez chip na 170 koni. Również jeżdżę z dwuosiową przyczepą daje sobie radę bardzo fajnie. Bardzo dobre auto w trasy spalanie przy 120 to między 5,4 do 6 litrów wszystko zależne od kierunku wiatru

Usterki Skoda Yeti

Liczba wpisów: 5
Słabe łożyska mechanizmu różnicowego
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
W sześciobiegowych manualnych skrzyniach biegów grupy VW zastosowano łożyska mechanizmu różnicowego słabej jakości. Skutek - bieżnia łożyska zużywa się a dyferencjał dostaje luz i wieniec kola frezuje obudowę skrzyni. U mnie przy 190 tys. km ten luz wyniósł ponad 5 mm! Półosie napędowe zaczynają "latać" promieniowo, co niszczy uszczelniacze. Efekt to wyciek oleju ze skrzyni, hałas pod obciążeniem i utrudnione włączanie biegów. Nie sposób przegapić. Choć zestaw łożysk kosztuje około 200zł, naprawa z robocizną to kwota 700zl. To i tak jest tanio, bo jeden z fachowców zaproponował mi remont kapitalny skrzyni za 2500zl! Niestety producent nic z tym nie zrobił i te skrzynie w całej grupie VW są uważane za wadliwe.
2 komentarze
Rozciągliwy łańcuch rozrządu/awaryjny napinacz łańcucha
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Zastosowany w silnikach typu CBZB w latach 2009/2012 łańcuch rozrządu bardzo szybko się wyciąga (po 60-80 tys.km). Słaby napinacz łańcucha nie jest w stanie zrekompensować luzu i dochodzi do przeskoczenia łańcucha na kole zębatym. Jeśli o jeden ząbek - to czujnik synchronizacji wałków to wychwyci i wygeneruje błąd (kontrolka MIL). Silnik działa, tylko dużo pali i jest słaby. Jeśli łańcuch przeskoczy dalej - dojdzie do kolizji tłoków z zaworami i poważnej awarii silnika. W 2013 r producent usunął wadę i zmodernizował silnik stosując pasek rozrządu i 16-zaworową głowicę. Niestety mnie pozostaje systematyczna kontrola łańcucha i wymiany co kilkadziesiąt tys. km.
podczas jazdy spada moc silnika
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
Zapala się lampka kontrolna EPC i lampka kontroli składu spalin w tym momencie spada moc silnika /bywa to nieraz przy wyprzedzaniu jest to niebezpieczne gdy jeszcze za mną też jedzie samochód/ Zapala si lampka kontrolki EPC i składu spalin
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Skoda Yeti