Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Kombi Facelifting 2.0 TDI SCR 200KM 147kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~RD
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Dla mnie rewelacja. Wizualnie atrakcyjny wygląd, całkiem rozsądne przyspieszenie przy wyprzedzaniu, wygoda dla mnie, żony i prawie dorosłych dzieci, a do tego bardzo duży bagażnik, który powoduje, że nie trzeba montować kufra na dach. Poprawione zostało również wyciszenie w stosunku do Skody Superb dwójki. Reszta również na wysokim poziomie jak na tę klasę. Moja rekomendacja może być tylko pozytywna. Jedno do czego mogę się przyczepić to w początkowej fazie pobierał olej silnikowy (do 6 tys. wlałem ok 1 l.), ale teraz na szczęście na razie nie widać na bagnecie zmian.
5,0
~Tomek
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Przeskoczyłem o segment wyżej w porównaniu z poprzednim samochodem. Miałem mieszane uczucia co do samej marki, zrażony samochodami które użytkowałem wiele lat temu. Tu jednak zostałem bardzo pozytywnie zaskoczony. Spędzam w samochodzie dużo czasu, potrzebuję był komfortowy i pomagał mi w pracy. Oczywiście segment z założenia powinien dawać w tej cenie dużo, ale Skoda pod wieloma względami zaskakuje zdecydowanie na plus. Tak po trochu o wszystkim. Silnik, tu przede wszystkim na plus dynamika, ale inne aspekty bez zarzutu. Skrzynia, no tu rzeczywiście na tą legendarną szybkość DSG można ponarzekać..., ale 7 biegów daje radę. Zawieszenie, dobry komfort i zestrojenie, minus za trzymanie w łukach, jak na tą masę i rozstaw osi wygląda to naprawdę średnio... Wnętrze, wykonanie na dobrym poziomie, bardzo wygodne fotele, chyba ciężko się do czegoś przyczepić, mała ryska za bardzo małe uchwyty na kubki, dużej kawy nie ma szans wstawić:)). Wyposażenie, swoją trochę dobiłem pakietami, ale bez przesady. Mam to co chciałem bez wodotrysków, dobry system medialny, nawigacja jak zwykle do d... ale to już standard. Za tą kasę naprawdę samochód godny polecenia, spełniający wszystkie moje wymagania.
3,4
~Mietek45
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
AWD super , spalanie super , przestrzeń w aucie super i to tyle zalet wyciszenie jedne z najgorszych w klasie niczym Fiat Punto ,prowadzenie fatalne auto nie wyczuwalne kanapowiec , usterki drobne w liczbie 14 ( auto z 2022r :0 ) Jednym słowem jak ktoś przesiadł się z Octawi III lub Fabi to może się nabrał .

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 40
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Kombi Facelifting