Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Kombi Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 280 KM (206 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~paulo sousa
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW
Opis dla pełnej wersji L&K, 2.0 280km, tzw. full opcja. Zacznę od minusa - przy przebiegu 8 tys. km. przy hamowaniu (nawet delikatnym) z większych prędkości, spod kół dochodził hałas przegrzanych/ zużytych hamulców. Serwis na szczęście zachował się dobrze i wymienił na gwarancji komplet tarczy i klocków z tyłu. Podobno przy wyższych temperaturach klocek hamulcowy przykleja się do tarczy. Temat podobno dobrze znany w tych samochodach. Po wymianie problem zniknął. Poza tym porządne auto, dobre wykonane i spasowane, wygodne, praktyczne i co ważne - przyjazne dla użytkownika. Tym wozem po prostu jeździ się dobrze, jest przewidywalne na drodze i bezpieczne. Ogromna praktyczność i funkcjonalność dla rodziny. Bardzo dobre przyspieszenie otwiera buzie pasażerów :) W końcu świetne reflektory LED Matrix (niedostępne we wcześniejszych wypustach, a w Audi standard od dobrych kilku lat) Lubie takie auta, które nie rzucając się zbytnio w oczy, mają w środku wszystko (albo i więcej) co większość "wypasionych" nowych wózków. Doskonały sleeper, na światłach zjada większość ulicznych zawodników. Silnik z ogromnym potencjałem dla tunerów. Żadnych kompleksów w tym aucie nie poczujesz, tym bardziej jeśli lubisz dyskrecję. Nie wstyd pojechać do opery, a i na biwaku za miastem docenisz jego zalety. Ta konfiguracja to autostradowy zjadacz kilometrów. Świetne audio Canton. Jest kilka "smaczków", które pozycjonują Superba "niżej" od Passata czy od Audi A6 (np delikatnie przycinające się cyfrowe zegary przy "przęłączaniu" menu, nie do końca płynne "pływające" kierunkowskazy, wyciszenie przy wyższych prędkościach, źle zestrojona skrzynia DSG), ale są to naprawdę niuanse. Jeśli nie jesteś z tych, którzy zwracają uwagę na znaczek na masce, to będziesz zadowolony. Cena zakupu rekompensuje wszelkie porównania do Passerati czy A6.
4,8
~uzzytkownik
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW
Ten samochód ma chyba jedną z największej ilości ocen na dowolnym portalu o samochodach. Ma też najwięcej przypinek "najlepsza jakość do ceny". Ja również się pod tym podpisuję. Może nie zwraca uwagi na drodze jak Alfa czy kolejny Mercedes w leasingu, ale źle też nie wygląda. Różnica w cenie względem tego samego z innym logo jest tak potężna, że może wreszcie przekona tych z kompleksem, że samochód musi mieć markę. Jest super duży, super wygodny, dobrze się prowadzi i jest przyzwoicie wykonany z bardzo przyzwoitych materiałów, a z mocnym silnikiem zawstydza wielu.
4,8
~Sportline
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW
Pojemne auto, dające frajdę z prowadzenia. Bez większych kłopotów można zapakować 4 osobową rodzinę na wakacje, założyć dachbox , 4 rowery na hak i mimo to mieć możliwość dynamicznej i komfortowej jazdy. W wersji Sportline wygląda całkiem "sportowo", choć na pewno nie pokazuje na zewnątrz tego co kryje pod maską - do tego lepszą opcją będą wersje RS innych modeli Skody.

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 40
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Kombi Facelifting