Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Kombi

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4856 mm
Szerokość 1864 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość 1447 mm
Rozstaw osi 2841 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1572 mm
Zwis przedni 897 mm
Zwis tylny 1118 mm
Prześwit 149 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 995 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1001 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1507 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1520 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1320 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1950 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 660 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1140 mm
Kąt natarcia 14 stopnie
Kąt zejścia 12,2 stopnie
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Mike
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Uzupełniam ocenę po ponad czterech latach eksploatacji - w tym czasie przebieg zwiększył się ze 130 000 km do aż 290 000 km. Jak na siedmioletnie auto i tak wysoki przebieg wszystko super - samochody japońskie czy też koreańskie mają już przy takim przebiegu: przetartą kierownicę, porysowane plastiki, skrzypiące fotele - wiem, bo wcześniej takie samochody długo eksploatowałem. W Skodzie jest naprawdę solidność i estetyka a w dodatku - z tym silnikiem - niezawodna eksploatacja. W ciągu tych prawie pięciu lat żadnych usterek. Auto dzięki wymianie oleju co 10-15 tys. km rewanżuje się naprawdę świetną niezawodnością. W ostatnich pięciu latach tylko wymieniane części eksploatacyjne: olej, olej skrzyni DSG, tarcze, klocki etc.
3,4
~manfretka
Skoda Superb III
Kombi 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Jak to się mówi w internetach: dramat. Auto wielkie i przestronne, bagażnik wielki jak hangar. Łatwo się prowadzi, jedzie bezwysiłkowo, ale to pojazd dla kogoś kto nie lubi prowadzić, kto samochody traktuje wyłącznie użytkowo. Fotele (oparcia) są koszmarnie niewygodne, regulowane podparcie lędźwiowe jest w połowie pleców. Dziwne "zagrania" ergonomiczne, jak tempomat w dźwigni kierunkowskazów, jak ogrzewanie lusterek pochowane koło składania ich, jak obsługa telefonu (jak odbieranie/kończenie rozmów) tylko przez ekran centralny, a nie przez kierownice. Firmowa skrobaczka bez gumy, więc wody z lusterek nie da sie zebrać. Lusterka malutkie, bez strefy asferycznej. Permanentny hałas w samochodzie, nie da się jechać dłużej niż 30-60 minut, bo boli głowa. Trzęsie się na autostradzie, jakby zaraz miał się rozpaść. Płyn do spryskiwaczy chyba pije jak olej, ponieważ co chwilę woła o uzupełnienie (a na szybę leje tyle, że dziwne że się nie utopi). Najmilsza chwila w tym samochodzie, to moment jak można z niego wysiąść. Przestaję się dziwić przedstawicielom handlowym w skodach, że jeżdżą nimi tak szybko. Oni po prostu chcą jak najszybciej wysiąść z tego przereklamowanego wozidła. Skoda ma na prawdę świetnych PRowców, skoro tak wielkiej grupie klientów była w stanie wmówić jak wspaniały jest to samochód.
2,6
~Marcel
Skoda Superb III
Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW
Jeżeli ktokolwiek ma nadzieję, że Skoda to dobre proste sprawdzone i nie kłopotliwe auto to jest w błędzie. SKODA S III gen., , którą kupiłem 2016 rok nie ma nic wspólnego z Skodą z lat poprzednich. Samochód pomimo, że był serwisowany w ASO i nie był uszkodzony jest bardzo wadliwy oraz głośny. W czasie jazdy podskakuje na nierównej jezdni i jest niestabilny w prowadzeniu na autostradzie przy 140 pływa po drodze . Do plusów można zaliczyć dobrą widoczność, i bagażnik. Do minusów wysoką awaryjność, niestabilny układ jezdny, , wysoki poziom hałasu wewnątrz kabiny, co daje się we znaki podczas wielogodzinnej jazdy. Pomimo, że przebieg jest niewielki, tj. 85 tys. km, w samochodzie w ciągu paru lat zepsuły się już:, skrzynia biegów (wymiana na inną), pompa wody (wymiana na nową), drobne usterki elektroniki w liczbie 10 , tarcze hamulcowe przednie raz tylnie trzykrotnie, które uległy zniekształceniu. Jeżdżę spokojnie, nie nadużywam gazu i hamulców, ale ten egzemplarz to wadliwy i drogi w utrzymaniu złom.
Średnie spalanie dla Skoda Superb III Kombi
5,7 – 10,9
l/100 km
4,4 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Skoda Superb III
Kombi 1.6 TDI Greenline 120KM 88kW
2,9 tylko 1 raz rekord na trasie 20km przy różnicy wzniesień --20m czyli lekko z górki, 3:00 w nocy- brak ruchu. 4-5 bieg i 55-70km/h na trasie. Opony 2,8 bara 215/55/17. Temperatura na zewnątrz 10-15C. Trasa Katowice- Bochnia: dystans ~120km 110km/h na tempomacie bez klimy, opony 2,5 bara zimowe. Temp na zewnątrz 3-10C wyniki: 4,2-4,4l/100km. Przy 100km/h 3,9-4,2l/100km. Przy oszczędnej jeździe mieszanej/ miejskiej da się jeździć z 5l/100km Dynamiczna jazda w trasie do 140km/h to ok 5,3-6l/100km Trasa Katowice -Chorwacja przez Węgry zgodnie z ograniczeniami prędkości. 4 os + bagaż: 4,8l/100km. Wyniki z tankowania pokrywają się z komputerem. Paliwo Verva. Średnia z 15 tyś km to 4,9l/100km z czego 70% to trasy do 30km i do 110km/h. 30% mieszana jazda miejska.
6,5
Skoda Superb III
Kombi 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Po niecałych 35000 przejechanych od nowości kilometrów średnie spalanie wg własnych wyliczeń z tankowań wynosi u mnie 7,2 l/100km. Jeżdżę dość dynamicznie szybko przyspieszając, ale i oszczędnie, często hamując silnikiem czy puszczając gaz widząc czerwone światło. Sporo w tym przebiegu jest jazdy na kilkukilometrowych podmiejskich odcinkach, gdzie zimą trudno było zejść poniżej 8 l/100km. Z drugiej strony na trasie przy płynnej jeździe można uzyskać poniżej 5,5 l/100km. Silnik jest dość wrażliwy na obciążenie. Dodatkowe osoby czy wiatr są odczuwalne w przyspieszeniu i spalaniu. Jeździ się nim bardzo fajnie samemu.
6,0
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Wyniki bardzo fajne jak na wilekość, napęd na 4 koła oraz bezawaryjność silnika. 4 litry do zrobienia jadąc 90km/h. Na autostradzie w przepisowaych predkościach około 6 litrów. W takich bardziej niemieckich to 7-8 litrów. Miasto dynamicznie lub w korkach 8 litrów, a na spokojnie okolice 6,5.

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 40
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Kombi