Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Krzysiek
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Początkowo zastanawiałem się nad Octacią, ale z czystej ciekawości wszedłem sprawdzić ile by kosztował superb. No i lekko mnie zatkało no fakt może auto o 2-3 lata starsze ale jeśli chodzi o komfort jazdy i wyposażenie to czapki z głów. Jedyna poważniejsza przygoda puki co z tym autem to taka, że auto było po kolizji z sarno niby nie mocno no ale jednak (jeszcze gdzieniegdzie sierść wypada :D). po wymianie rozrządu mechanik niestety nie zauważył, że mocowanie łapy silnika, które znajduje się w bloku jest pęknięte co poskutkowało jego opadnięciem. Na szczęście małe czary mary i skodzina dalej śmiga. Tak więc drogi czytelniku bardzo polecam auto przestronne wygodne i dobrze wyposażone za ułamek ceny co w przypadku VW, Audi, czy innej konkurencji POLECAM
4,1
~Zaxmi
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Jako samochod jestem zadowolony. Nie zawiodłem się nigdy na nim. Rocznie robie nim ok 40tys km. Podróże na wakacje są komfortowe a parkowanie w mieście bez problemu mimo że każdy powie przecież to nie jest samochód do miasta. Ma 4.8m a nie było żadnego problemu że ma taką długość. Parkowanie równolegle bez problemu a z asystentem parkowania bajka! SoundSystem pięknie brzmi ale mogło być lepiej z niskimi tonami.
3,5
~MirMac
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Bardzo lubię Skodę, ale nie mogę pogodzić się z tym, że nie jestem już pewny tego, czy znowu coś nie wyskoczy. Z powodu uszkodzonej navi miałem stracony wyjazd do D. Tryb awaryjnej pracy silnika 300 km od domu nie należał do przyjemnych doświadczeń. Miałem wcześniej Peugeota 407 sw 2.0 hdi- nie powiem- też się psuł, ale nigdy nie miałem TAKICH problemów jak teraz ze Skodą.
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2008-2013
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Zaznaczam, że to jest 4x4 manual 170KM Jeżdżę samochodem od ponad dwóch lat. Silnik jest mega oszczędny. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to licznikowo 4,4 litra (fizycznie 5,1 na stacji benzynowej), 3 osoby z bagażami, trasa 300km. Średnio tak około 6,3-6,7 (stacja) przy dynamicznej jeździe na co dzień. Mój samochód ma przejechane 140 tyś, do tej pory nic się psuło. Oleju nie bierze ani grama. Wygoda, oszczędność, bezpieczeństwo czego chcieć więcej. Pojeżdżę jeszcze tak do 300 tysięcy i dziękuję :)
6,4
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Auto waży 1,5T masy własnej. Przy pełnym obciążeniu 2T i ma silnik 2.0 więc osiągi na mieście 8,9l i na trasie 5,9l przy jedzie na załączonej cały czas turbince to uważam doskonały wynik. Przy pełnym obciążeniu 2T i załączonym tempomacie na 120 km/h na 6 biegu przy równej nawierzchni rzeczywiste spalanie wyniosło 4,3l na 100 km. Przy krótkich przejazdach max. 10km w zimie temp. poniżej zera spalanie wzrosło nawet do 11 l. w mieście. Tak więc wszystko zależy od techniki jazdy i warunków. Na trasie maksymalny zasięg to 860 km. Nie mam wiedzy na temat cen przeglądów i napraw. Pierwszy przegląd ma kosztować ok. 860 zł.
6,2
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Tak taniego auta jeszcze nie miałem. Jeździ pół litra taniej jak Peugeot. Oleju nie bierze wcale, żadnych usterek na przeglądach. Akcesoria w rozsądnej cenie, do auta z kurą na masce wybór jest i w miarę tanio.

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Sedan