Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Sedan 1.9 TDI PD 105KM 77kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Sedan 1.9 TDI PD 105KM 77kW od 2008
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Liczba komentarzy: 1
Skoda Superb II
Sedan 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Witam. Korzystam z opinii innych dlatego sam zdecydowałem się nieco napisać. Po pierwsze posiadam silnik DPF a nie PD.Niestety nie ma takiego przy wyborze,i jeżeli ktoś ma zamiar kupić auto z tym silnikiem niech lepie sprawdzi czy jest z DPF czy bez.Odnośnie spalania średnio 70% to trasa ok 110 km/h a 30% miasto.Jeżeli jeżdżę bardzo spokojnie (nie wskazane dla tych silników) to spalanie oscyluje 5,5 litra.Jeżeli na klimie i ok 130 km/h trasa to ok 6,2 litra.Samo miasto na spokojnie to 6,6 a jeżeli ostrzej startuje to ok 7 litrów.Jeździłem wcześniej 2.0 CDTI Oplem Insignia i Audi 2.0 A4 i muszę stwierdzić że spalanie średnio ok 1,5 litry większe.Polecam to auto nie tylko ze względu na spalanie ale komfort jazdy,wypoasżenie..itp
5,5
Skoda Superb II
Sedan 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Auto jeżdżone jako taxi, w korkach wiadomo spali więcej, do 100km/h jest super oszczedna jak na swoją masę. W trasie jadąc delikatnie naprawde pozytywne zaskoczenie. Polecam 1.9TDI stara sprawdzona jednostka...
5,2
Skoda Superb II
Sedan 1.9 TDI PD 105KM 77kW
tu jestem zaskoczony. nie sadziłem ze spalanie poniżej 5l bedize tak łatwe do osiągnięcia przy rozsadnej jezdzie na trasie nawet z kompletem pasażerów. jadąc samemu udąło mi sie zejść nawet ponizej 4 (3.8i) jednak był to eksperyment i na codzień nie dałbym rady tak jezdzić:). klima to na trasie ok 0.4 l w miescie ok 0,6 l. średnia z 10 000 km to 5,2l/100 wartosci nie pochodza ze wskazan komputera(te sa neico lepsze:) lecz z obliczeń przy dystrybutorze.

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Sedan