Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 84,1 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~uzytkownik
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Nie rozumiem niektórych ocen, ale jeśli ktoś kupił trupa spawanego z 5 innych, albo z przebiegiem cofanym 3 razy, to mu coś się sypie co chwilę. Auto mega komfortowe, bezawaryjne, dobrze wyposażone, nie ma lepszej opcji w tych cenach. Nigdy nie zawiódł przez 40 tys. km. Widocznie wszystko zależy od egzemplarza i normalnego serwisowania. Oglądając 2, czy nawet 3x droższe auta na prawdę ciężko wydać takie pieniądze, za tak naprawdę to samo. Silnik TSI NIE BIERZE ANI GRAMA OLEJU. Sprowadzony z Niemiec - może tam po prostu to rozwiązali na początku (nie jestem pierwszym właścicielem). Samochód generalnie bardzo niedoceniany w Polsce "bo to przecież skoda". Polecam chociaż sprawdzić, bo w tej cenie po prostu nie ma sobie równych.
3,1
~Robert
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Jak na auto o przebiegu prawie 182tys. myślałem, że będzie lepiej. Dużo by wymieniać wad tego samochodu. A napaliłem się na niego na początku. Ogólnie rzecz biorąc nie polecam. Cały czas coś się psuje. Ale po kolei: 1. Alternator poszedł przy 95tys. 2. Przeguby wymieniałem już 9 razy z obu stron. 3. Wycieraczki się zacinają. 4. Bagażnik spada na głowę. 5. Paruje w dni deszczowe (bez klimy ani rusz)6. Regulacja świateł nie działa jak należy 7. Fotel kierowcy chodzi jakby miał zaraz odpaść. 8. Jazda w zimę przy większych mrozach nastręcza wiele niedogodności z uwagi na baaaaardzo długie nagrzewanie się auta. 9 Szyba przednia od kierowcy ostatnio się zacina. 10. Wspomaganie poszło przy 160tys. 18. Sprzęgło przy 127tys. do wymiany. Na plus mogę dodać, że hamulce pracują ok i nie ma z nimi żadnych problemów (odpukać w niemalowane). Na razie jeszcze jeżdżę tym autem, ale zastanawiam się nad zmianą, bo usterki naprawdę są denerwujące. Słyszałem jeszcze, że silniki TSI są delikatnie mówiąc do dupy i to ze mój jeszcze nie nawalił to podobno jakiś cud.
4,9
~Sław
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Muszę przyznać,że Skodą Superb jeździ się znakomicie zarówno pod względem komfortu jak i właściwości jezdnych i możliwości silnika 1,8 TSI. Samochód ten został opracowany i wykonany solidnie, w którym zastosowano wiele rozwiązań bardzo praktycznych ułatwiających codzienne użytkowanie (wersja Ambition). Kabinę wyciszono bardzo dobrze, nie skrzypią żadne elementy, nic nie tłucze w zawieszeniu - po prostu bardzo duży komfort. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie skuteczność oświetlania przednich świateł biksenonowych Na dzisiaj jestem bardzo zadowolony,że wybrałem Skodę, chociaż planowałem zakup Toyoty Avensis lub Opla Insigia. Można tylko Czechom pozazdrościć tak udanego samochodu.
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2013
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Średnio komputer pokazuje mi w lecie 6.4, zimą pod 7.5, mieszkam w górach. W trasie, poza autostradami, uzyskuję nawet 5.4, jadąc spokojnie, w tempie gdzie mało kto mnie wyprzedzi, ale też sam nie rzucam się na wszystko co jedzie przede mną. Obciążenie 2 osoby, klima, opony fabryczne Conti Sport Contact. Testowałem też wg zasady tankowania pod korek i sprawdzenia średniego spalania, wychodzi około 0,3 więcej, ale też trzeba uwzględnić ew błąd dystrybutora benzyny, spienienie paliwa przy tankowaniu itd.
11,3
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Jest to Superb z 2014, wersja Platinum. Brak polskiej obsługi głosowej telefonu jest jednak denerwujący, wyświetlacz w Passacie jest lepszy, cena vw ta sama. 120-140tys. Plusy wielkość auta, wchodzi ponad 2 metrowa choinka do sedana, bez składania przedniego siedzenia, z tyłu ogromnie dużo miejsca, chyba więcej niż w BMW 7. Wyprzedzanie na chama, dynamiczna jazda, automat bajka- bałem się za niskiej mocy, ale jest naprawdę wszystko ok - można kupować. Minusy bak 60litrów starczy na małe Czechy , powinien być 80l na Polskę- uciążliwe tankowanie. Jazda 155 na tempomacie 9,5l- 500km bez ingerencji w prędkość, 200 na tempomacie - 18l :( miasto przy kupnie i wyczuwaniu auta 8,5l; obecnie lato 10, zima 12 - wszędzie jestem pierwszy. W Audi diesel miasto 10, trasa 200-10. W dieslu z czasem śmierdzi w aucie ropą, jest głośno i telepie autem.
7,7
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Jak dla mnie samochód ten ma dwa oblicza: 1. Przy spokojnej jeździe do 100km/h potrafi jak na taki samochód być bardzo ekonomiczny i spalać ok. 7,5l. 2. Bardzo gwałtowne przyśpieszanie i szybka jazda powodują, że zużycie paliwa może nawet wzrosnąć do ok. 12l. Na dzisiaj samochód pali mi 8,1l. Powiem szczerze, że takiego samochodu szukałem, który potrafi zarówno mało palić, a kierowca ma w każdym momencie do dyspozycji dużą moc tak bardzo potrzebną na naszych drogach. Uważam, że na tę masę samochodu i moc silnika zużycie paliwa jest dopuszczalne, a wręcz dobre.

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Sedan