Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Sedan Facelifting

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2015, druga generacja Superba (symbol B6) różniła się zarówno większymi rozmiarami, jak również bardziej eleganckim designem niż jego poprzednik. Skoda Superb drugiej generacji powstała na płycie podłogowej PQ46 Volkswagena, tak jak Volkswagen Passat VI generacji (B6). W odróżnieniu od modelu wcześniejszej generacji, Superb II był liftbackiem (aczkolwiek o sylwetce sedana). Auto przeszło facelifting w roku 2013. Model stał się jeszcze większym sukcesem komercyjnym czeskiej marki niż poprzednik – nabyło go ponad 360 tys. klientów, czyli niemal trzy razy więcej niż Superba pierwszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Skoda Superb II Sedan Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4833 mm
Szerokość 1817 mm
Wysokość 1511 mm
Rozstaw osi 2761 mm
Rozstaw kół - przód 1537 mm
Rozstaw kół - tył 1510 mm
Prześwit 141 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1468 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1451 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1700 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 595 l
Maksymalna ładowność 638 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Jakub
Skoda Superb II
Sedan Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Swój egzemplarz nabyłem z przebiegiem 180kkm w salonie sprzedającym auta nowe/poleasingowe. Ten samochód to świetna alternatywa dla osób szukających auta z dużą przestrzenią, które nie jest kombi (mi kombiaki strasznie się nie podobają). 220kkm na liczniku a śladów zużycia niemalże brak. Spadku mocy chyba też nie uświadczyło (spokojnie mogę się rozpędzić do katalogowej prędkości maksymalnej). Miałem trochę obaw przed zakupem co do jednostki 1.8tsi ale okazały się nieuzasadnione. Od siebie mogę tylko odradzić korzystanie z usług ASO, dobry zaufany mechanik to skarb!
4,7
~Marcin
Skoda Superb II
Sedan Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Sedan może nie jest zbyt urodziwy, ale kupiony bardziej rozsądkiem niż oczami i uważam, że było warto. Kupiony z Das Welt Auto z przebiegiem lekko ponad 200 tys. km, u mnie na tą chwilę blisko 300 i nic grubszego się nie działo. Regularne wymiany oleju w silniku i skrzyni DSG i może to jest klucz do sukcesu.
4,9
~Adriano
Skoda Superb II
Sedan Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Auto poleasingowe, w super stanie, zadbane, pachnące nowością. Auto ekonomiczne, ergonomiczne, przestronne, bagażnik nie do zapełnienia. W trasie zbiera się szybko, nie ma problemów z wyprzedzaniem. Z eksploatacji, oprócz standardowych wymian oleju i filtrów, klocków i tarcz hamulcowych, wymieniałem tylko przednie łączniki stabilizatorów.
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Sedan Facelifting
7,2 – 10,0
l/100 km
5,4 – 7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Skoda Superb II
Sedan Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Zakupiony sierpień 2021 2 właściciel. Statystyki z około ~10 000km. Samochód bardzo wygodny, jedynym mankamentem jest skrzynia która wrzuca biegi zbyt szybko, przełączenie na S powoduje skrajność po drugiej stronie zmiana biegu przy 3 000 obrotów+. Przedstawione jest realne spalanie, tankowane do pełna przeliczane i wrzucane w excel. Komputer pokładowy niezależnie od spalania zaniża o około 0.5l. Gdyby skrzynia trzymała obroty między 2 000 a 1 500 obrotów/m zamiast 1 500 a 1 100 obrotów/m było by dużo lepiej, dla samego silnika skrzyni dwumasy DPF'a oraz wygody. Najniższe spalanie przy prędkościach 50/70/90 dłuższa trasa
6,1
Skoda Superb II
Sedan Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Raport przedstawiam po przejechaniu 1000km. Podczas testu temperatura na dworze oscylowała w granicach 0 stopni. 4.8 litra osiągam codziennie przy jeździe do pracy z prędkością 100-120km/h (jadąc tak około 24km autostradą). Pozostałą część drogi do pracy - ok 6km pokonuję w mieście, ale przy 2-4 postojów z max 1 zmianą świateł. Przy jeździe tą samą trasą z tempomatem 140 na autostradzie, czasem do 160 max spalanie średnie wychodzi około 6.3litra Średnio na baku wyszło mi przy tankowaniu pod kurek równe 6.0l. Komputer pokazał 5.9l . Jadąc jakieś 6km tylko po mieście od startu do zatrzymania, temperatura zewnętrzna 0st. spalanie w granicach do 8l. Jak zrobi się cieplej to myślę, że spalanie będzie o wiele niższe. Widać to na postoju - przy zimnym silniku spalanie 0,9l/h , przy ciepłym 0,5l/h. Kolejny raport dodam w lato :)
5,4
Skoda Superb II
Sedan Facelifting 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Generalnie samochód bardzo oszczędny. Bez problemów można zejść nawet poniżej 5 litrów przy mało zatłoczonym ruchu miejskim. Trasa na drogach krajowych przy przepisowej jeździe to już gwarancja spalania na poziomie 4,5 - 5,0 litra. Autostrada prędkość około 120 - 130 5,2. Jedyne co znacznie zwiększa spalanie to oczywiście korki. Wówczas samochód może spalić powyżej 6 litrów na sto.

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Sedan Facelifting