Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 84,1 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~bartol_kbk
Skoda Superb II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Ogólnie auto bardzo wygodne. dużo miejsca z przodu, jeszcze więcej dla pasażerów z tyłu i jeszcze ten ogromny bagażnik. Minus za małą ładowność i dość niskie zawieszenie. Przy 4 osobach na pokładzie potrafi zawadzić np o krawężnik albo garb. Bogate wyposażenie poprawia komfort podróży. Bardzo wygodne fotele z przodu z dużą możliwością regulacji i dopasowania, pamięć 3 ustawień. Nagłośnienie jak na Skodę na prawdę daje radę ;-) Reflektory ksenonowe dobrze oświetlają drogę, doświetlanie zakrętów przydaje się po zmroku. Daję tylko 3 gwiazdki za całokształt tylko przez te 2 poważne awarie o których niżej (gdyby nie to ocena 5 gwiazdek)
4,5
~Michał
Skoda Superb II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Przesiadałem się z A6 C6 więc oczekiwania miałem wysokie. I nie zawiodłem się. Na początku trudno mi było przyzwyczaić się do kury na kierownicy ale jak już mi przeszło to od tego czasu wyłącznie zadowolenie. Auto kupuje się dużo taniej niż "segment premium" więc warto jeszcze parę złotych przeznaczyć na udoskonalenia, jeśli coś nam przeszkadza. Ja zmieniłem Audio (fabryczne bardzo słabe), wzmocniłem silnik (chiptuning) oraz wymieniłem amortyzatory na sportowe (teraz jeździ tak, że nie chce się wysiadać, prawdziwa frajda z jazdy).
4,7
~Arturo_25
Skoda Superb II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Wybierając Skodą miałem wcześniejsze, dwuletnie doświadczenia z Volkswagenem Passatem 170 KM (diesel) z automatyczną skrzynią DSG. Szukałem samochodu kombi większego, bardziej przestronnego i równie bezawaryjnego. Wybierając Skodę nie zawiodłem się ani trochę. Obecne kombi jest o wiele większe, benzynowy silnik dużo, dużo cichszy a koszty zakupu i eksploatacji również spadły wyraźnie :) W tym porównaniu Skoda wygrywa, podobnie jak w wielu testach na różnych portalach i czasopismach motoryzacyjnych. Tak naprawdę planując zakup samochodu z tego segmentu powinieneś odpowiedzieć sobie na jedno pytanie: \"Na ile istotne jest dla mnie logo i wizerunek marki SKODA?\". Jeżeli kiepsko się z tym czujesz wybierz Volkswagena, Forda, Opla lub cokolwiek innego... Jeżeli masz ten etap już za sobą i samochód nie jest już jedynym kryterium Twojej samooceny weź Superba pod uwagę :)
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Skoda Superb II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Przesiadłem się z Astry z LPG, gdzie paliwo kosztowało grosze, teraz widzę jak tanie w eksploatacji to było auto. TSI pali całkiem sporo. W mieście wychodzi mi średnio 12l/100km. Na trasie da się zejść do 8l/100km przy niezbyt dynamicznej jeździe. Jak się cisnie gaz do dechy, na trasie wychodzi 10-11 l/100km. Serwis kosztuje, ale do przełknięcia (ale w porównaniu do Astry, kosztuje więcej). Dostępność części dobra, choć ostatnio miałem awarię pompy paliwowej i nie dało się znaleźć sensownego zamiennika ani wkładu, a nowa kosztowała 1k:/
7,6
Skoda Superb II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Autem jeżdżę od lutego tego roku. W tej chwili przejechane 8 tys. km. Zacznę od początku czyli dlaczego wziąłem akurat benzynę. Po pierwsze ceny ropy i benzynki w momencie zakupu były bardzo zbliżone, po drugie na forach straszyli filtrami cząstek stałych, że niedopracowane i się psują (może akurat nie w skodzie ale dmuchałem na zimne)poza tym ropniak był droższy o 10 tys, co również istotne na dłuższych trasach benzynka jest doskonale wyciszona także komfort super. Trochę poczytałem o docieraniu silnika w necie i zastosowałem te sugestie w moim przypadku. Powiem tylko tyle, że były one zupełnie inne niż sugeruje producent czyli delikatnie do 2 tys km). U mnie sprawdziło się to, że najważniejsze jest pierwsze przejechane 30 km. W skrócie jak już silnik osiągnie temperaturę pracy dajemy w palnik po obrotach oraz hamujemy biegiem, 10% takiej jazdy z całości. Po 2 tys. przejechanych średnio palił mi 7,4l a minimalne przy spokojnej jeździe do 90km - 6,3l. Oczywiście jest to silnik turbodoładowany i jak się zastrzega producent poziom oleju trzeba sprawdzać - u mnie wyjdzie około jednego litra dolewki na 10 tys. Wczoraj wracałem z Radziejowa w sumie Włocławek i Lipno po drodze, do domu 100km. Z ciekawości chciałem sprawdzić jak zmieniło się spalanie minimalne po dotarciu ( po tym jak pojawiła się news o fordzie mondeo w dieslu, który spalił poniżej 3l). Dodam tylko, że jechaliśmy w komplecie czyli dwie dorosłe i dwójka dzieci plus bagaże. Opon nie chciałem większych tzn. szerszych niż standard czyli 205mm ze względu na opory toczenia ( ciśnienie na poziomie 2,5 atmosfery czyli ciutke większe a i same opony CONTINENTAL SPORT CONTACT polecam. No więc uwaga średnia prędkość wyszła 65km/h, kilka razy mocniejsze wyprzedzanie, generalnie na budziku 90-95km/h trzymałem, odstępy od pojazdów przede mną i przede wszystkim hamowanie biegami, czasami luz, KOMPUTER POKAZAŁ 5,6L.Jak przyjechałem do domu sprawdziłem ile podaje producent i byłem w szoku. Także myślę, że technika jazdy, parametry silnika i opory toczenia są tutaj najistotniejsze. Jak widać można jeździć ekonomicznie a jednocześnie niekoniecznie jak emeryt.
8,3
Skoda Superb II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Superb! Taak, bałem się spalania przy tej masie ale jestem mile zaskoczony. Mam przejechane 8000 km i zaczyna palić mniej, niż kiedy był na tzw. "dotarciu" (oponentów, sądzących, że czegoś takiego jak docieranie już nie ma, odsyłam do lektury instrukcji obsługi tego auta) ze spalania na wolnych obrotach 0,8 litra/h teraz ciągnie 0,6/ h :-) i to przy mrozach. Na pewno za mały bak - 60 litrów to mało. Wychodzi, że w mieście zrobisz nim 450-500 km i to max. Generalnie ssie paliwko jak trzeba kiedy tylko naciśniesz gaz i turbinka zacznie sączyć, to wtedy 12 spokojnie osiągniesz ale po dłuższym czasie jazdy w tym stylu!!. Podsumowując: kiedy chcesz jechać spokojnie mało spali a satysfakcja z prowadzenia taka sama jak, wtedy kiedy chcesz gwałtownie pokazać innym, że ten wielki samochód to nie ślimak :-) Uwierz mi pooglądasz ich samochody we wstecznym lusterku :-)

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Kombi