Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
System start&stop Dostępny Green Tec
Napęd 4x4 Dostępny
System start&stop Dostępny Green Tec
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
System start&stop Dostępny Green Tec
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Silnik - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,1
~Marcin
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Miałem auto 4,5 roku od nowości, przejechałem 91 tyś km. O ile na pierwszy rzut oka samochód jest świetny, to jednak ma kilka wad, jednak suma zalet jest większa niż wad i samochód można śmiało polecić, jednak wbrew niektórym opiniom nie jest to realna konkurencja dla samochodów klasy średniej-wyższej, ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie to nie wszytko, tym bardziej że z tyłu jest wąsko. Materiały w środku też raczej przeciętnej jakości, szczególnie plastiki na drzwiach nie zachwycają. Za to auto całkowicie bezawaryjne w moim przypadku.
4,7
~Slim
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Dość długo zastanawiałem się jaki auto wybrać, chciałem kupić duże, wygodne kombi z oszczędnym silnikiem, które komfortowo dowiezie mnie do pracy (40-50 tys rocznie), ale również pomieści moją rodzinę na wakacje i weekendy. Miałem budżet ok. 100 tys. Ze wzgl. na ilość miejsca w środku i bagażnik odpadł CitroenC5 , Peugeot 508 SW i Insignia, Mondeo mnie nie przekonało, S Max był ok, ale cena ok. 120 tys. była za wysoka, a i spalanie spore ze względu na gabaryty. Po jeździe próbnej zdecydowałem się na Superba, tym bardziej , że wcześniej jeździłem Octavią, która zrobiłem 150 tys i nigdy mnie nie zawiodła, a i ceny serwisu były akceptowalne. Autem jestem zachwycony, jest stworzone do pokonywania długich tras. Po przejechaniu 500-600 km. nie czuję żadnego zmęczenia, auto jest ciche i komfortowe.
4,3
~foreks
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Dobre auto za dobre pieniadze z leasingu - jak sie ma 25k rabatu na takie auto i przeglady co 30k to naprawde dobry wozek do firmy. Pakowny tyl i bagaznik, ale z przodu malo miejsca i nie przekonuje mnie, ze mozna z tylu zrobic dicho - kto prowadzil Superba siedzac z tylu? Z przodu tyle samo miejsca co w Octavii albo Rapidzie, slabo. Jestem duzy facet i spodziewalbym sie miec wlasnie dla kierowcy najwiecej miejsca, a jest najmniej.

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Kombi Facelifting