Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Kombi Facelifting 3.6 FSI 260KM 191kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 3597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 260 KM (191 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2500-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,4 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 96,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Skrzynia biegów
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Kombi Facelifting 3.6 FSI 260KM 191kW 2013-2015
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 3.6 FSI 260KM 191kW
Jestem posiadaczem od kilku miesięcy Skody Superb 3.6 prod. Sierpień 2013 /modelowo 2014/. Dotychczas przejechałem ok. 5 tys km - obecnie 115 tys. PEWNEGO przebiegu /model kupiony w Polsce i w pełni serwisowany/. Kłopotów na razie brak. Po 5 tys konieczna dolewka 0.5 L oleju silnikowego. SPALANIE: minimalne w trasie z prędkością do 120 km/h i obciążeniem ok. 250 kg - 8.7 L, maksymalne w trasie 500 km z obciążeniem ok. 450 kg i prędkością 140-180 km/h - 10,6 L, jadąc 140-160 km/h - 9,6-10 L, max w mieście 15,2 L ale przy "zabawie", normalne spalanie w mieście 11-12,5 L. ZALETY: umiarkowane lub wręcz małe jak na 260 KM zużycie paliwa, duuużo miejsca wewnątrz, świetna widoczność w lusterkach, duży bagażnik, praktyczne dodatki /haczyki na torby, segregatory regul. siatki docisk. bagaż, wyposażenie wystarczające, komfort jazdy ok, skrzynia szybka i perfekcyjna, napęd 4x4... i WIELKA frajda z jazdy -nawet załadowanym autem. WADY: bagażnik duży ale dość wąski /poprzednik Mazda 6 2006 miała szerszy/, zawieszenie nieco za miękkie, mały zbiornik paliwa 60 L... (Silnik)
10,2
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 3.6 FSI 260KM 191kW
Duży minus - brak możliwości wyłączenia ESP - nie da się pobawić na śniegu. Auto świetne, przestronne i szybkie. Spalanie poza miastem poruszając się w okolicy 90km/h wynosi 10,4 miasto pod 12. (Silnik)
10,6
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 3.6 FSI 260KM 191kW

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Kombi Facelifting