Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2015, druga generacja Superba (symbol B6) różniła się zarówno większymi rozmiarami, jak również bardziej eleganckim designem niż jego poprzednik. Skoda Superb drugiej generacji powstała na płycie podłogowej PQ46 Volkswagena, tak jak Volkswagen Passat VI generacji (B6). W odróżnieniu od modelu wcześniejszej generacji, Superb II był liftbackiem (aczkolwiek o sylwetce sedana). Auto przeszło facelifting w roku 2013. Model stał się jeszcze większym sukcesem komercyjnym czeskiej marki niż poprzednik – nabyło go ponad 360 tys. klientów, czyli niemal trzy razy więcej niż Superba pierwszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Skoda Superb II Kombi Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4833 mm
Szerokość 1817 mm
Wysokość 1511 mm
Rozstaw osi 2761 mm
Rozstaw kół - przód 1545 mm
Rozstaw kół - tył 1517 mm
Prześwit 141 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1468 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1450 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1865 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 633 l
Maksymalna ładowność 638 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Silnik - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,3
~BRT
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 3.6 FSI 260KM 191kW
Auto posiadam 6 miesięcy, w tym czasie przejechałem nim ok. 12000km. Ogólnie jestem zadowolony. Miejsca w środku pod dostatkiem, grzanie i wentylowanie foteli jest bardzo fajne, napęd na 4 koła jest bardzo przyjemny w użytkowaniu. Skrzynia DSG bardzo fajnie i płynnie wrzuca biegi na wyższe, jednak z redukcją jest już troszkę gorzej, czasami na D lekko przymuli przy wciśnięciu pedału gazu w podłogę, na S nie ma problemu (ale na S trzyma obroty tak 2,5-3 tys.-wolę tryb D). Czasami przy manewrowaniu na parkingu jak się zmienia z D na R lub odwrotnie to po wciśnięciu gazu potrafi lekko szarpnąć (trochę tak jak by się skrzynia pogubiła), poza tym nie mam do niej zastrzeżeń. Trochę się robi szum we wnętrzu przy prędkościach powyżej 150km/h, poza tym przyjemna cisza i przyjemny dźwięk V6 przy wciśnięciu pedału gazu. Automatyczna klapa bagażnika mogła by się szybciej otwierać. Bak paliwa ma tylko 50l-mało. Mógłby być lepszy promień skrętu, ogólnie się słabo tym parkuje, ale każdym dużym autem się słabo parkuje. Zużycie paliwa- w mieści 12-17l/100km, Trasa 9-10/100km, średnie zużycie na dystansie 2500km 12,6l/100km
4,1
~Marcin
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Miałem auto 4,5 roku od nowości, przejechałem 91 tyś km. O ile na pierwszy rzut oka samochód jest świetny, to jednak ma kilka wad, jednak suma zalet jest większa niż wad i samochód można śmiało polecić, jednak wbrew niektórym opiniom nie jest to realna konkurencja dla samochodów klasy średniej-wyższej, ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie to nie wszytko, tym bardziej że z tyłu jest wąsko. Materiały w środku też raczej przeciętnej jakości, szczególnie plastiki na drzwiach nie zachwycają. Za to auto całkowicie bezawaryjne w moim przypadku.
4,6
~Mateusz
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Jestem mega pozytywnie zaskoczony. Pierwszy raz w swoim życiu przesiadłem się z wysokoobrotowego Japończyka na grupę VW i jak kilka lat temu kijem przez gazetę bym nie dotknął to dziś ten samochód polecę każdemu kto ma rodzinę, potrzebuje się zapakować i chciałby wygody prowadząc samochód. Oczywiście trzeba było pójść na kompromis bo wyścigówka to nie jest i nie jedzie w zakrętach jak po sznurku (przyzwyczajenie z Hondy) ale robi kawał dobrej roboty. Jakość wykończenie spoko jak za tą cenę, mam najbogatszą wersję więc gdyby nie ten znaczek to po mrużąc oczy można powiedzieć że nie wiele odbiega od Audi.
Åšrednie spalanie dla Skoda Superb II Kombi Facelifting
7,6 – 10,8
l/100 km
5,2 – 6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Zaznaczę, że spalanie to mój konik i bardzo zwracam na niego uwagę. Tak jak wiele osób pisze komputer przekłamuje (zaniża o ok 0,5 l/100km) jak w większości samochodów niestety. (z ciekawości dodam, że jedyny samochod jakim jeździłem i mówił prawdę to Octavia RS 2018 rok silnik 2.0 245 KM. Sprawdzane na około 10 pełnych bakach różnica nigdy nie była większa jak 0,1 l/100 km, megane żony 1,9 dci 0,2 - 0,3 l/100km) Podane spalanie, które zamieściłem jest rzeczywiste nie z komputera. Mój rekord to trasa ok 350 km B-B - Warszawa jazda za tirami gdzie spalanie wyszło 4,6 litra co uważam za świetny wynik dla tak dużego auta kombi z DSG I napędem 4X4. Druga skrajność to zaspanie o 2 godz na komunię i pogoń 500 km aby zdarzyć, na szczęście puste drogi i niemiecka autostrada dały szanse. Wynik to 10,1 litra przy średniej prędkości 153km/h uważam, że też jest mocno akceptowalny. Na codzień samochód spala mi w cyklu mieszanym w zależności od proporcji ile miasta ile poza oraz akuratnie od mojego stylu jazdy w granicach 6,5 - 8,5 litra (zaznaczę, że jeżdżę mądrze dynamicznie bo nie myśląc o spalaniu można przy bardzo podobnych prędkościach w cyklu mieszanym mieć wyniki spalania na poziomie 1 litra większe niż można zrobić włączając myślenie)
6,9
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Mnie z 15 tys. Km wychodzi srednia realna z baku 7.35 (a komputer na kazdym tankowaniu pokazuje 0,5 l mniej niz to co na dystrybutorze-mozna w komputerze skorygowac jak ktos chce zrównać realne z tym co pokazuje producent). Moja jazda to male miasto krotkie trasy + raz, dwa razy w tyg. Trasa 100 km z predkosciami 100-120. Przy 90-100 potrafi zejść do 5 litrow realnego spalania (komp 4.5). Przy normalnej jezdzie w trasie do 120 trzeba sie przygotowac na 6 litrow. W miescie-ile kto uwaza... na nierozgrzanym silniku odcinki po 2 km pokazuje 12 litrow, na ciepłym krotkie odcinki w miewcie z zachowaniem eco drivingu jakies 7 l. Generalnie jestem zadowolony. P.S. nie kupuje sie 170 konnego diesla w superbie zeby jeździć 70 jak emeryt i chwalić sie spalaniem 4.4...
10,0
Skoda Superb II
Kombi Facelifting 3.6 FSI 260KM 191kW
Jestem posiadaczem od kilku miesięcy Skody Superb 3.6 prod. Sierpień 2013 /modelowo 2014/. Dotychczas przejechałem ok. 5 tys km - obecnie 115 tys. PEWNEGO przebiegu /model kupiony w Polsce i w pełni serwisowany/. Kłopotów na razie brak. Po 5 tys konieczna dolewka 0.5 L oleju silnikowego. SPALANIE: minimalne w trasie z prędkością do 120 km/h i obciążeniem ok. 250 kg - 8.7 L, maksymalne w trasie 500 km z obciążeniem ok. 450 kg i prędkością 140-180 km/h - 10,6 L, jadąc 140-160 km/h - 9,6-10 L, max w mieście 15,2 L ale przy "zabawie", normalne spalanie w mieście 11-12,5 L. ZALETY: umiarkowane lub wręcz małe jak na 260 KM zużycie paliwa, duuużo miejsca wewnątrz, świetna widoczność w lusterkach, duży bagażnik, praktyczne dodatki /haczyki na torby, segregatory regul. siatki docisk. bagaż, wyposażenie wystarczające, komfort jazdy ok, skrzynia szybka i perfekcyjna, napęd 4x4... i WIELKA frajda z jazdy -nawet załadowanym autem. WADY: bagażnik duży ale dość wąski /poprzednik Mazda 6 2006 miała szerszy/, zawieszenie nieco za miękkie, mały zbiornik paliwa 60 L...

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnÄ™trze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Kombi Facelifting