Szukaj

Informacje o Skoda Superb II

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2015, druga generacja Superba (symbol B6) różniła się zarówno większymi rozmiarami, jak również bardziej eleganckim designem niż jego poprzednik. Skoda Superb drugiej generacji powstała na płycie podłogowej PQ46 Volkswagena, tak jak Volkswagen Passat VI generacji (B6). W odróżnieniu od modelu wcześniejszej generacji, Superb II był liftbackiem (aczkolwiek o sylwetce sedana). Auto przeszło facelifting w roku 2013. Model stał się jeszcze większym sukcesem komercyjnym czeskiej marki niż poprzednik – nabyło go ponad 360 tys. klientów, czyli niemal trzy razy więcej niż Superba pierwszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Skoda Superb II – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Skoda Superb II

Liczba ocen: 232
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~RaV
Skoda Superb II
Sedan 3.6 FSI 4x4 260KM 191kW
Bardzo wdzięczny rodzinny samochód - mega przestronny i pakowny. Do tego z tym motorem dodatkowo wywołuje mega banana na twarzy. Brzmi, wkręca i przyspiesza tak, ze powoduje zdziwienie w oczach innych. Do tego bardzo umiarkowane spalanie mocno zależne od ciężkości podeszwy, ale spalanie na poziomie 9-10 litrów na trasie przy tej pojemności wręcz rozpieszcza. Nigdy nie brakuje mocy pod nogą. Wersja Platinium rozpieszcza. Jest to świetna opcja by poczuć sporo przyjemności z jazdy dla fana motoryzacji, a przy okazji podrzucić rodzine na wakacje.
4,8
~Jakub
Skoda Superb II
Sedan Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Swój egzemplarz nabyłem z przebiegiem 180kkm w salonie sprzedającym auta nowe/poleasingowe. Ten samochód to świetna alternatywa dla osób szukających auta z dużą przestrzenią, które nie jest kombi (mi kombiaki strasznie się nie podobają). 220kkm na liczniku a śladów zużycia niemalże brak. Spadku mocy chyba też nie uświadczyło (spokojnie mogę się rozpędzić do katalogowej prędkości maksymalnej). Miałem trochę obaw przed zakupem co do jednostki 1.8tsi ale okazały się nieuzasadnione. Od siebie mogę tylko odradzić korzystanie z usług ASO, dobry zaufany mechanik to skarb!
4,7
Skoda Superb II
Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Jak dla nas absolutnie idealne auto, ciężko uwierzyć że przy takiej wielkości mogą być tak niskie koszty eksploatacji. Obawiałem się jakości i braku mocy ale jak ktoś jest świadomy że to tania skoda to mercedesa nie oczekuje, z mocą jest nie najgorzej i zawsze można zrobić delikatny chip. Przestrzeń w środku ogromna aż mam wrażenie że odległość tylnej kanapy jest nie proporcjonalnie daleko od przednich siedzeń... Nawet z zewnątrz auto może się podobać, bryła jest spójna i łagodna. Grupa vw trafiła w 10 z tym autem

Raporty spalania Skoda Superb II

Liczba raportów: 327
Åšrednie spalanie dla Skoda Superb II
7,2 – 10,8
l/100 km
5,2 – 6,6
l/100 km
14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Skoda Superb II
Sedan Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Przed kupnem auta też tu zaglądałem i nie wierzylem...mój superb przy jeździe do 100km/h na odcinku 20km 10 po wsi, 10 przez miasto pali 4.5 jak na dworze jest pow 8*C jak kolo 0 to pali 5litrow. Na trasie 300km średnia z kompa 130km/h i spalanie 5.1. Dla porównania, dojazdy po 20km to passat 115KM spalanie 5.5, passat 130KM 5.7. Kia ceed crdi 90KM 5.9. Ten sam styl jazdy. Dodam, że mam problem z dogrzaniem tego silnika. Potrzebuje przy temp 0st około 15km do postawienia wskazówki pionowo. Szukam rozwiązania.
5,8
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Zaznaczam, że to jest 4x4 manual 170KM Jeżdżę samochodem od ponad dwóch lat. Silnik jest mega oszczędny. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to licznikowo 4,4 litra (fizycznie 5,1 na stacji benzynowej), 3 osoby z bagażami, trasa 300km. Średnio tak około 6,3-6,7 (stacja) przy dynamicznej jeździe na co dzień. Mój samochód ma przejechane 140 tyś, do tej pory nic się psuło. Oleju nie bierze ani grama. Wygoda, oszczędność, bezpieczeństwo czego chcieć więcej. Pojeżdżę jeszcze tak do 300 tysięcy i dziękuję :)
5,8
Skoda Superb II
Sedan Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Zakupiony sierpień 2021 2 właściciel. Statystyki z około ~10 000km. Samochód bardzo wygodny, jedynym mankamentem jest skrzynia która wrzuca biegi zbyt szybko, przełączenie na S powoduje skrajność po drugiej stronie zmiana biegu przy 3 000 obrotów+. Przedstawione jest realne spalanie, tankowane do pełna przeliczane i wrzucane w excel. Komputer pokładowy niezależnie od spalania zaniża o około 0.5l. Gdyby skrzynia trzymała obroty między 2 000 a 1 500 obrotów/m zamiast 1 500 a 1 100 obrotów/m było by dużo lepiej, dla samego silnika skrzyni dwumasy DPF'a oraz wygody. Najniższe spalanie przy prędkościach 50/70/90 dłuższa trasa

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnÄ™trze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,5
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 160 tys. km
BRC rewelacja dla silnika TSI 1.8 160KM CDAA. Przejechałem ponad 160 tys.km na gazie i auto śmiga jak trzeba. Lać gaz i jechać. Dbać o wymianę oleju i wymianę filtrów , no i regularnie serwisować gazową instalację. Fakt faktem, że przed montażem gazu był robiony remont silnika ze względu na duże spalanie oleju. Po remoncie silnik nie bierze oleju do tej pory a więc 160 tys.km.
5,0
Skoda Superb II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 7 tys. km
użytkowana przez: 104 tys. km
Miałem założoną jedną z pierwszych instalacji zenit pro direct. jestem z Radomia, więc zgłosiłem się do producenta. Na potrzeby mojego samochodu była adaptowana instalacja. Przejechała już tysiące kilometrów i radzi sobie bradzo dobrze. na pewno wtryskiwacze benzynowe nie tracą - bo jest stały dotrysk pb podczas pracy na gazie. a ile pieniędzy już w portfelu zostało :)
3,5
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: AUTO GAZ-SLÄ„SK
instalacja: VIALLE
przebieg: 8 tys. km
użytkowana przez: 3 tys. km
Zainstalowełem instalację VIALLE LPDI. Ciekły wtrysk Cena - 10k. Niestety auto po postoju dłuższym niż 24h nie chce odpalić. Naprawiane było to już 3 krotnie - bezskutecznie. Spalanie karygodne - 40% więcej niż benzyny. Dodatkowo po jednej z napraw otrzymałem auto z przestawiona geometrią kół. Ogólnie VIALLE to syf. Sam producent z Holandii nawet nie odpisuje na moje maile.
Skoda Superb II