Szukaj

Informacje o Skoda Superb I 2.0 TDI DPF 140KM 103kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2001-2008 pierwsza generacja Skody Superb (oznaczona symbolem B5) odwoływała się do tak samo nazwanej, luksusowej, przedwojennej limuzyny i zapełniła lukę w nieobsadzonym do tej pory przez czeską markę segmencie E. Skoda Superb I oparta była na prototypie z roku 2001 o nazwie Montreux. Model powstał na platformie podłogowej B5 Volkswagena, tak jak model Passat. Auto przeszło modernizację w roku 2006 – zmianami objęła ona m.in. przednie i tylne reflektory oraz grill. Mimo że czeski producent przygotował też wariant kombi samochodu, nie wdrożono go do produkcji, tak samo zresztą jak opartego na Superb sportowego prototypu Tudor.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,2
~oskar
Skoda Superb I
Sedan 2.0 TDI DPF 140KM 103kW
Nie wiem dlaczego niektórzy użytkownicy tak narzekają.Zauważyłem z przykrością a dotyczy to już kilku aut,że samochody z naszych polskich salonów to zupełnie inne auta.Są po prostu gorszej jakości.Ja się pochwalę.Otuż moja skoda jest w wersji Laurint&Klement i posiada wszystko łącznie z solar dachem.Sprowadzona z Francji z przebiegiem 5600 km.Sprawuje się jak narazie bez zarzutu i jedyne co wymieniłem na dystansie tych ok.20000 km to olej z filtrem, filtr powietrza oraz jedną żarówkę świateł pozycyjnych.W tym roku byłem nią na wakacjach we Włoszech.Nie miałem najmniejszych problemów prócz niedokładnych map nawigacyjnych.
3,0
~skoda
Skoda Superb I
Sedan 2.0 TDI DPF 140KM 103kW
Tak jak już pisałem powyżej. Auto wygodne, duże. Niestety wieczne problemy z silnikiem nie pozwalają cieszyć się zaletami samochodu. Strach gdzieś dalej jeździć bez pakietu assistance. Zastanawiam się dlaczego ludzie się tak zachwycają produktami koncernu VAG. Silnik 2,0 TDI PD z DPF to totalna kompromitacja. Chyba nie ma obecnie bardziej awaryjnego diesla.
4,1
~namlok
Skoda Superb I
Sedan 2.0 TDI DPF 140KM 103kW
wszystko ok. tylko lekko mnie wnerwia ten fotel. zbyt komfortowy. ale moze zbytnio narzekam. jednakze cos mi chodzi po glowie o zamiance na cos z wyzszym siedliskiem dla tylka jak np. s-max. ale to sie jeszcze zobaczy . poz atym nie mam wiekszych uwag, zjezdzilem ty autem pol Europy i na trasach spisuje sie extra. ten samochod kocha trase i polykanie nastepnych km.

Usterki Skoda Superb I

Liczba wpisów: 22
Problem z trzymaniem temperatury i bark ciśnienia w układzie chłodzenia.
  • Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 1000 tys. km
Witam, mam taki problem a mianowicie po rozgrzaniu silnika nie ma ciśnienia w układzie chłodzenia nie dawno został wymieniomy rozrząd i termostat oryginalny. W dodatku na desce nie do końca pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej jak się zjeżdża z górki spada i ogólnie słabo się nagrzewa.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Problem z elektryką świateł
  • Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 236 tys. km
Mam problem ze światłami, otóż nie mam świateł długich,,, Do tego po przestawieniu pokrętła świateł i i ich wyłączeniu światła mijania nadal się świecą, a nie powinny. Niedawno byłem w warsztacie na wymianie oleju i poprosiłem mechanika, aby do tego zajrzał - twierdzi, że sprawdził bezpieczniki oraz żarówki i skwitował, że to problem z elektryką i trzeba szukać... Czy ktoś miał podobny problem??
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
pali sie kontrolka cisnienia oleju
  • Skoda Superb I 2.0 TDI DPF 140KM 103kW 2004-2008
  • silnik
zapalona kontrolka cisnienia oleju.samochod na pierwszym biegu rusza normalnie ,na drugim nie reaguje juz na gaz ????????????????????????????? Dolany olej poziom prawidlowy,wymieniony czujnik cisnienia oleju,byc moze pompaoleju do wymiany ale czy napewno?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Skoda Superb I