Szukaj

Informacje o Skoda Superb

Lata produkcji: 2001 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od roku 2001, model klasy średniej (segment D; pozycjonowany czasami na obrzeżach segmentów D i E). Zarówno specyfiką, jak i nazwą Skoda Superb odwołuje się do przedwojennego modelu 640 Superb (lata 1934-1942), który był jednym z najbardziej luksusowych limuzyn w dziejach czeskiej marki. Dzisiejszy Superb także jest flagowym modelem w katalogu Skody. Od samego początku aktualnego wcielenia, pod względem konstrukcyjnym Skoda Superb bazuje na Volkswagenie Passacie. Samochód stał się sporym sukcesem komercyjnym czeskiego producenta – nabyło go już ponad 500 tysięcy klientów. Trzecia generacja Superba oferowana jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Skoda Superb – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Superb

Liczba ocen: 756
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Andrzej
Skoda Superb III
Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW
Auto ma świetny silnik (blok jest żeliwny) , potrafi spalić bardzo mało (nawet 6l/100km gazu) a jak trzeba jest mocny. Obecnie jedna z nielicznych jednostek idealnie pracujących na gazie (wtrysk pośredni myje zawory, hydrauliczne popychacze, żeliwny blok,brak NOX, jeden prosty katalizator ,2 sondy lambda, duży otwór ma zbiornik LPG, pełny wlew pod klapką, brak problemów wirtualnego wskaźnika poziomu benzyny) , gigantyczna ilość miejsca, dobre wyposażenie (np od 2015 roku Carplay -chyba pierwsi na rynku). Instalacja KME sterownik dedykowany do wtrysku dual dzięki czemu pobiera bardzo mało benzyny.
2,6
~Grzegorz
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Samochód pojemny z dużą ilością miejsca dla kierowcy i pasażera. Wykonany byle jak: obicia drzwi twarde i nietrwałe, Do dziś wymieniłem sterownik szyb kierowcy oraz płytkę frontową tego układu. Rozleciała się kieszeń po stronie kierowcy w desce rozdzielczej, ostatnio wymieniony pasek rozrządu z osprzętem (z tzw "górnej półki") wytrzymał tylko 70 tys km a był wymieniony po całkowitym rozszczelnieniu pompy cieczy chłodzącej. Aktualizacje map darmowe ale ściąganie ich to zajęcie na parę godzin (prawie 30 GB) i często przerywa przed zakończeniem pobierania. Układ Front Assist oparty na zabudowanym przed chłodnicą radarze, który wymaga kalibracji po każdym rozregulowaniu zbieżności kół. Ponowne skalibrowanie u dilera Skody lub VW ale tylko przy całkowicie nowych oponach. Tempomat adaptacyjny to nic nie wart gadżet, który po ustawieniu odległości do pojazdu poprzedzającego oraz samej prędkości steruje pojazdem według zasady "pedał do dechy". Jedzie OK do momentu gdy inny pojazd nie wykorzysta luki z przodu i nie zajedzie wam drogi. Wtedy ACC z pełną siłą tylnych hamulców wyhamowuje samochód do zadanej odległości z minimalnym nadmiarem po to by zaraz uruchomić funkcję OVERBOOST i uzyskać prędkość zaprogramowaną. Rezultat jest taki, że na trasie gdzie jadę w sposób tradycyjny z butem na gazie uzyskuję 4,6 litrów na 100 km to z ACC jest to minimalnie 9,5 l/100 km. Do tego dochodzą przedwcześnie zużyte tarcze i klocki hamulcowe tylnej osi. Infotainment żyje własnym życiem i już nie liczę ile razy sam z siebie się wyłączył. Jako nawigacja (mam Columbusa) jest niewiarygodna z tego powodu więc jeżdżę używając Google Maps na smartfonie. Jakość wykonania samochodu to.. JAKOŚ TO BĘDZIE. Ogólnie NIE POLECAM. A, jeszcze jedno: system ABS służy jako system kontroli ciśnienia w oponach. Ikona tego systemu i powiadomienia wyświetlają się częściej niż reklamy na Wirtualnej Polsce.
4,7
~Bartłomiej
Skoda Superb IV
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Miałem dwa Superby wcześniej (III gen., L&K i Sportline), wszystkie kupione jako nowe i eksploatowane przez 3 lata, więc mam porównanie do poprzednich modeli. Najnowszego Superba mam w wersji L&K i jest pod każdym względem lepszy od poprzedników! Zawieszenie nie buja jak wcześniej, jest dużo lepiej dopracowane, układ kierowniczy bardzo dobry, jakość wykończenia wnętrza poziom wyżej, wyciszenie również odczuwalnie lepsze. Jedynie silnik bez zmian, musiałem dolać olej po 10 tys. km tak jak wcześniej.

Raporty spalania Skoda Superb

Liczba raportów: 985
Średnie spalanie dla Skoda Superb
5,6 – 11,7
l/100 km
4,3 – 8,4
l/100 km
9,9 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Superb III
Scout 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Średnie minimalne, średnie maksymalne - beznadziejne te określenia. Rozbieżność może być kilkukrotna. Przecież wystarczyłoby dodać spalanie przy różnych prędkościach, to takie proste. 110 km/h - 5,1 120 km/h - 6,0 130 km/h - 6,6 140 km/h - 7,7 150 km/h - 8,3 Superb 3 Scout rok 2024, 200KM, 4x4. Ostatni wypust 3 generacji, Wersja prawie full opcja bez panoramy na kołach 245/45/19. Przebieg 8000tys. Pomiary robione na tej samej trasie Warszawa-Lublin i z powrotem na odcinku Wiązowna-Zjazd na Puławy, odcinek 100km na tempomacie + Travel Assist, tryb DSG Sport, bez hamowania i przyspieszania cały odcinek, 2 osoby plus pełny bagażnik. Pomiary w tę i z powrotem różnią się o 0,1litr. Na początku pierwsza trasa Warszawa-Katowice przy 120 spalił 6,9 a z powrotem 6,1. Nie wiem dlaczego taka różnica, może na dotarciu, może DPF się wypalał lub inne cuda. Generalnie wyniki powtarzalne za każdym razem oprócz tej pierwszej trasy do Katowic. Innych prędkości nie testowałem. Przy 100km/h i poniżej schodzi poniżej 5 litrów. W mieście bez korków i w obszarach zabudowanych można zejść do 5l lub niżej wykorzystując tryby ekonomiczne z żeglowaniem lub nawet na sporcie wykorzystując hamowanie silnikiem ale to głaszcząc pedał gazu.
6,4
Skoda Superb III
Kombi Plug-In Hybrid 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW
Przejechałem autem 100 000km średnie spalanie w całym okresie użytkowania 6,3 l/100km 30% autostrady z prędkością 140-150 km/h (7,3-8,2 l) 40% teren niezabudowany 70-100 km/h (3,8 - 5,3l) 20% miasto, centra, dużo świateł (6,0 - 8,5l) 10% ekspresówki 110-130 km/h (5,2 - 6,5) Styl jazdy normalny, bez agresywnej jazdy, ale na tyle dynamiczny że nikt nie trąbi i nie pogania. Auto ma niezłe przyspieszenie w trybie sport z naładowaną baterią. na prądzie przy temperaturach powyżej 15C można na baterii robić od 40 do 70 km, jednak zimą w śniegu i przy mrozie użytkując normalnie to i 15km jest maksem. Z kolei na paliwie w zimie też ok 1l więcej potrzeba dodać do powyższych wyników Ładując auto z gniazdka, licznik w domu wskazuje mi ok 11 kWh do pełna baterii, co przy cenie 1,40 za kWh daje podobny koszt jak jazda na benzynie. Chyba że ktoś ma własną fotowoltaikę i magazyn. Wtedy Korzystanie ze stacji ładowania nie jest w żaden sposób ekonomicznie uzasadnione.
7,1
Skoda Superb IV
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Superba mam dopiero 2 miesiące i zrobiłem 5000 km. Oceniam że sporo pali, ale może za bardzo przywiązałem się do poprzedniego auta też 2,0 TDI (moc 116 KM) tylko nadwozie mniejsze (Audi A3 sedan 2021 rok - w dowodzie jest 300 kg różnicy) tam spalanie było 4,5 do 5,5 litra nawet przy prędkościach autostradowych. Może spalanie niedługo spadnie, we wspomnianym A3 spadło po pierwszej wymianie oleju. Gdybym wiedział to brałbym benzynę w Superbie 1,5 TSI z mild hybrid. Też pali około 7,5 litra a dużo tańszy w zakupie czy ubezpieczeniu (składka rośnie wraz z ceną auta na fakturze - wiadomo)

Usterki Skoda Superb

Liczba wpisów: 78
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 15
5,0
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 62 tys. km
Jestem bardzo zadowolony z instalacji gazowej zamontowanej w mojej Skodzie. Samochód na trasie spala 11 litrów gazu na 100 kilometrów, silnik 28V6 193km. Nie ma różnicy w mocy silnika pomiędzy jazdą na gazie, a na PB. Koszty tankowana połowę tańsze, bo LPG średnio o 50 procent tańsze niż benzyna.
4,5
Skoda Superb II
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 160 tys. km
BRC rewelacja dla silnika TSI 1.8 160KM CDAA. Przejechałem ponad 160 tys.km na gazie i auto śmiga jak trzeba. Lać gaz i jechać. Dbać o wymianę oleju i wymianę filtrów , no i regularnie serwisować gazową instalację. Fakt faktem, że przed montażem gazu był robiony remont silnika ze względu na duże spalanie oleju. Po remoncie silnik nie bierze oleju do tej pory a więc 160 tys.km.
4,3
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 118 tys. km
BRC P&D + żółte wtryskiwacze - na przestrzeni tych niespełna 120k km: 3 x regeneracja parownika, wymienione dwa wtryskiwacze (nieszczelne, czuć było gazem, szarpało przy przełączeniu); delikatny spadek mocy choć osoba postronna tego nie odczuje. Następnym razem instalacja będzie Made in Poland żadna inna!
Skoda Superb