Szukaj

Informacje o Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Scala to nowy rozdział w historii Skody. Model ten powstał na bazie samochodu koncepcyjnego VISION RS. Nadwozie o długości 4362 mm, szerokości wynoszącej 1793 mm i wysokie na 1471 mm potwierdza że auto najlepiej nada się do miasta, jednak rozstaw osi wynoszący aż 2649 mm zapewni komfort pasażerom nawet na długich trasach. Scala została oparta na platformie MQB A0, tej samej, co Polo i Ibiza. Rozstaw osi Scali jest jednak o 1,2 cm większy niż w siódmej generacji Golfa i o prawie 9 cm większy niż w Polo.

czytaj więcej
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~ap2b33
Skoda Scala
Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW
Samochód naprawdę spoko. Wystarczająca przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik chyba największy w swojej klasie. Duże brawa. Sporo schowków, haczyków. Pełne światła LED naprawdę robią robotę. System nagłośnienia OK. Android działa bez problemu. O dziwo plastiki u mnie nie trzeszczą. 4 gwiazdki zamiast 5 za: przekombinowaną/utrudnioną obsługę ustawień klimatyzacji i ogrzewania, małą rozdzielczość kamery i brak skrętnych linii w kamerze, czasami informacja radaru o przeszkodzie z przodu, której w rzeczywistości nie ma, brak relingów, przy jeździe tylko w mieście system start/stop praktycznie nie działa - może to i lepiej ;). Powinni to poprawić.
4,4
~Piotr K
Skoda Scala
Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW
Bardzo fajny kompaktowy samochód na codzień i do pracy. Ciekawa i ładna linia nadwozia z agresywnym przodem i pazurem. Wykonanie wnętrza na niezłym poziomie, wyposażenie wystarczające (flotówka) i rozsądnie dobrane. Brakuje mi tylko tempomatu, ale jako że to auto firmowe - nie miałem na to wpływu. Samochód jest bardzo dynamiczny pomimo niewielkiego silnika i dobrze spisuje się zarówno w mieście jak i w trasie. Do komfortu też nie można się przyczepić. Warto też zwrócić uwagę na ilość miejsca wewnątrz i duży bagażnik, szczególnie w tym segmencie.
4,8
~Maciej Donarski
Skoda Scala
Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW
Auto zdecydowanie wyróżnia się w swoim segmencie na tle konkurencji z zewnątrz. Z wyglądu wiele osób porównuje je do Audi A3 i mają sporo racji. Aktualnie posiadam wersję białą style wraz z felgami aluminiowymi 18" SIRIUS srebrnymi (gotowiec z placu, zależało mi na czasie). Wiele ludzi gdyby nie znaczek, nie byłoby w stanie po bocznej linii / tyle auta rozpoznać markę - nie raz już usłyszałem "wow to jest skoda?". Dołóżmy do tego szklany dach i mamy klasę premium! Przebieg auta jest dosyć niski ale jak do tej pory auto sprawuje się bardzo dobrze, jest przestronne, wygodne i bardzo pakowne! Jazda tym autem to czysta przyjemność. Warto wspomnieć o często pomijanej rzeczy przez recenzentów - nagłośnienie. Naprawdę jestem nim miło zaskoczony. Nie spodziewałem się takiej mocy w tym segmencie.
Średnie spalanie dla Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020
6,0
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Skoda Scala
Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW
Witam, Jak wcześnie wspomniałem, aktualizuje dane spalania skoda scala, zawsze tankowana pod korek zarówno benzyną jak i LPG. Średnie spalanie LPG z 52 000 km to: 7,7 l/100km Średnie spalanie benzyny z 52 000 km to: 0,79 l/100km Brak awarii, jedyne co zrobiłem to poprosiłem landirenzo o wgranie najnowszej mapy pod LPG. 2 drobne usterki z tego przebiegu: popsuło się jedno gniazdo usb-c (chyba je wyrwałem) - wymienione na gwarancji oraz przewód wody z powodu pęknięcia obejmy (widać było delikatne wgłębienie od przecierania, nie doczekało się nieszczelności układu chłodzenia - wymienione na gwarancji przewód wody oraz nowe 2 obejmy zamiast jednej) Podsumowując: LPG dawno się zwróciło, silnik po tym przebiegu zaczął ciszej pracować. Olej wymieniam dodatkowo sam pomiędzy serwisami czyli co 7 500km. Teraz przechodzę na wymiany co 10 000km ponieważ będę to robił sam (pewność :P:P) Posiadam wersję style z prawie wszystkim co było możliwe w tym modelu, brakuje mi panoramy i cyfrowych zegarów. Polecam autko.
7,5
Skoda Scala
Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW
Do wyników które podałem trzeba dodać 1,15l benzyny, jeżdżę dość dynamicznie. Średnie spalanie z 21 000km to: 7,68LPG + 1,15PB95 - zawsze tankuje pod korek. Autko mega żwawe. Przesiadłem się z 2.0 TDI Paseratti i moje obserwacje - niewiele słabiej ciągnie. W trasie na spokojnie do 200 można sobie jechać. Mam go dopiero 3 miesiące, podzielę się opinią jak zrobię 100k km a później przy 200k km. Pewnie za dwa lata. Gaz zakładany przez skodę trzeba było ustawić samemu w LandiRenzo bo fachowcy ze skody słabo sobie z tym radzą. Zrobiłem 400km tylko na benzynie miasto 50%/50% trasa - średnie spalanie po zalaniu pod korek: 29,5litra = 7,375l/100km
5,3
Skoda Scala
Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW
Super auto na wakacje na dystansie 5300km (wyjazd do Francji 2 osoby + dziecko) średnie spalanie wyszło 5,29 (bez zamulania normalna, ale płynna jazda) mój rekord na odcinku Toulon do St. Tropez 4,2 Komputer zaniża o około 0,2l Generalnie rewelacja.

Usterki Skoda Scala

Liczba wpisów: 10
Awaria głośnika wysokotonowego na przednim prawym słupku
  • Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 9
Witam. Po niespełna dwóch miesiącach eksploatacji samochodu ujawniła się usterka polegająca na trzeszczeniu głośnika wysokotonowego,usytuowanego w przedniej prawej części pojazdu. Wspomniana nieprawidłowość pojawia się podczas odsłuchu utworów muzycznych z każdego źródła, tj. mp3, radio, Spotify, YouTube , rozmowa przez zestaw głośnomówiący tp. Uwaga w tym miejscu, ponieważ panowie serwisanci w jednym z serwisów Skody w Rzeszowie niczego nieprawidłowego nie słyszeli, udałem się do innego serwisu i tu sprawa została rozpatrzona pozytywnie. Aktualnie jestem umówiony na wymianę głośnika. Pozdrawiam
Problem z uruchomieniem silnika
  • Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020
  • silnik
  • 1 tys. km
Niestety od początku występuje pewien problem z uruchamianiem samochodu. Nie wiem jak w innych wersjach, ja posiadam system bezkluczykowy wiec silnik uruchamia się przyciskiem. Kiedy silnik jest zimny i wykonam bardzo krotki przejazd np. do sklepu 500-1000 metrów, wyłączę samochód, zrobię zakupy (10-15 min) to po powrocie (nadal na zimnym silniku) zdarza się problem z uruchomieniem auta za 1-wszym razem. Nigdy nie ma problemu z uruchomieniem za 2. razem. Jednak za pierwszym razem, w tak opisanych sytuacjach, się to zdarza. Rozrusznik pracuje przez parę sekund, ale silnik się nie uruchamia. W żadnych innych sytuacjach taki problem nie występuje. Tylko po krótkim przejeździe na zimnym silniku i ponownym uruchomieniu samochodu na zimnym silniku. Nigdy nie ma problemu z uruchomieniem pojazdu po nocy czy po innym dłuższym postoju (parę godzin). Póki co ASO nie potrafi zdiagnozować problemu. Próbowali parę razy jednak nic nie znaleźli. Kontaktowali się z producentem- ten odpowiedział iż otrzymał już sygnały o takiej usterce jednak, póki co nie są znane jej przyczyny.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Awaria czujnika ciśnienia powietrza w oponie
  • Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020
  • układ hamulcowy
  • 33 tys. km
Zapaliła się kontrolka czujnika ciśnienia powietrza w oponie lewy przód..opona sprawdzona u dwóch wulkanizatorow wszytko ok . Serwis wgrał nowy soft ujechalem 100m i to samo. Dostałem informację o możliwości wymiany całego modułu podany koszt ok 8000zl na szczęście na gwarancji.Najgorsze jest to że przy ostatnim momencie przed zatrzymaniem samochodu ,czuć że załącza się ABS czekam na info co dalej będzie robione przy samochodzie ...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Scala Hatchback