Szukaj

Informacje o Skoda Roomster Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Model klasyfikowany w grupie minivanów (segment K), choć jest to przyporządkowanie umowne, bo swoimi wymiarami Roomster plasuje się w klasie aut kompaktowych. Pierwszy samochód Skody w segmencie MPV i pierwszy po przejęciu czeskiej marki przez Volkswagena, który nie został zbudowany na płycie podłogowej VW. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym trzy lata wcześniej. Technologicznie powiązany jest z modelami Octavia i Fabia. Dotychczas powstało prawie 600 tysięcy egzemplarzy Roomstera.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwsza Skoda, która nie jest tylko klonem Volkswagena. Jak na Skodę, całkiem stylowa i zaskakująco ciekawa. Do tego funkcjonalna i przestronna. Jednym słowem – czeska sensacja. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest kilka rzeczy, za które lubię Czechy. Na przykład za ładne kobiety, dobre piwo i Jożina z Bażin. Za Roomstera też mają plusa. Ale ten plus nie oznacza, że kupiłbym to auto. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1500-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

1,9
~Nabity w butelkę
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Dobre auto dla osub lubiacych naprawiać auta bo skoda Roomster to wymarzone auto do tego celu. Zacznę od początku auto kupione jako trzecie w domu tkie małe służbowe autko (nie dla pracownikow ) i zaczeło się 3x padla elektronika ale to nie koniec zawieszenie rozlatuje się co 6 tyś km ( polskie drogdi dla skody to przeszkoda nie do pokonania ) urwane odboiniki tylniego zawieszenia to norma ( co nato ASO tak bywa w tym modelu ? ! ? ! ) czy to koniec NIE ten dobry nowoczesny niemiecki silni z tą całą ich super technologią rozlecial się prz 41 tyś km !!! ( AAAAA !!!!) co nato ponownie pan z ASO \"nie jest tajemnicą że silniki 1.2 i 1.4 TSI są naigorszymi silnikami w europie i na świecie i tak wogule prawdopodobnie zostaną wycofane z produkcji bo dodatkowo rozlatują się pierścienie tłokowe, a nawet całe pękają tłoki. Oprócz tego nagminne są awarie sprzęgła kompresora oraz zbieranie się nagaru w głowicy\' Teraz gdy zostalem oswiecony przez serwis skody za co im dziekuje TWIERDZE ŻE SKODA TO NAJWIĘKSZY ZŁOM DLA DEBILI ( szkoda że i ja do nich należe, a własciwie należalem bo smiecia pozbyłem się )
3,9
~Mateo
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Autko przez te 4 lata mnie nie zawiodło. Wsiadasz i jedziesz po prostu auto do codziennego użytku można też nim sporo przewieść jeżeli chodzi o gabaryt co do ładowności to nie wiem nigdy go nie obciążałem Adaptacja wnętrza jest rewelacyjna. Zawieszenie do tej pory funkcjonuje bez zarzutu, elektryka również. Nie mogę nic złego na to auto powiedzieć.
4,1
~el_karollo
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Pancerny samochód, używam auta w firmie. Zawieszenie wymieniane co 100 tys. km, silnik bardzo dobry przy regularnym serwisowaniu, natomiast turbina słaba u mnie wymieniana 2 razy. Może gdyby była dobrze użytkowana to nie było by wymian.
Średnie spalanie dla Skoda Roomster Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2015
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Auto zbiera sie od 2 tyś obrotów co jak na beznyne jest ok. Spalanie ciągle wychodzi mi na poziomie około 7 litrów/100km. Nieważne czy wiecej jezdze po trasie czy po miescie spalanie wacha się miedzy 6,7 a 7,4 litra.Klimatyzacja nie podnosi drastycznie spalania co mnie cieszy.Dojezdzam codziennie 40 km do pracy wiec nie szaleje ze wzgledu na koszty ale i tak nie potrafie zejsc do obiecywanej granicy 6l/100km.Auto polecam spokojnym kierowca ponieważ przy wciskaniu spala dużo a i tak osiagi ma przecietne.
7,0
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Auto ma aktualnie 2600 km. Zgodzę się z innymi, że TSI bardzo mało pali w cyklu miejskim. Zdecydowanie więcej poza nim. Maksymalnie spalanie dotyczy właśnie bardziej szybkiej jazdy na trasie niż miasta. W trasie przy prędkościach 140-180 km auto dochodzi do średnich na poziomie 8-9 L. W mieście(Warszawa) udało mi się osiągnąć bez specjalnego wysiłku(zwykłe wyprzedzanie, jazda na zmianę szybki-wolny pas) spalanie nawet 6L. Co ciekawe auto wskazuje średnie spalanie na trasie od 0 km do aktualnego przebiegu 7,5 L, z moich wyliczeń jednak wychodzi 8,2-8,3L. Różnica do oceny czytającego. Warto wspomnieć o warunkach użytkowania. Temperatury głownie minusowe nawet do -20 stopni. Pracująca non stop nagrzewnica bez klimatyzacji. Odcinki na zmianę krótkie(5-20km) jak i dłuższe 50-100 km na raz. Wracając do podanych przeze mnie wyników. 5,5 litrów wolna jazda po Warszawie i przedmieściach. 8,5 L-szybka jazda na drodze w tym wypadku ekspresowej. 6,5L - jazda z prędkościami na trasie około 100-120 km/h.
5,8
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
TSI jest specyficzny. W mieście potrafi spalić ... 4.6 l / 100 W trasie potrafi spalić 5l / 100. Potrafi też spalić ponad 8l ( w trasie - jazda za jakimś szaleńcem). Bardzo źle jest w górach. Auto próbuje udawać, że żadnych podjazdów nie ma. Niby mu się to udaje, ale kosztem wielkiego siorba z baku. Jazda autostradą z max prędkością (auta) to spalanie w okolicach 20l (i marna przyjemność). Średnio 6 - 6.5 litra w Polsce... (po mieście mniej :-) ) Dużo więcej w krajach gdzie są autostrady. W teorii to auto może być dość ekonomiczne. W praktyce ten silnik jest na tyle miły, że aż przykro go nie cisnąć. Tankuje tylko markowe benzyny bo szkoda autka... i ekonomiczność idzie w (tam gdzie rośnie wanilia).

Usterki Skoda Roomster

Liczba wpisów: 5
Skrzynia biegów
  • Skoda Roomster Mikrovan 1.6 i 16V 105KM 77kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 94 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 94 tys km (auto z 2007 roku) skrzynia biegów stała się głośna. Stało sie to nagle. Po rozebraniu okazało się ze w łożyskach w skrzyni separatory kulek/rolek są zrobione z plastiku. Jeden z nich pękł i nie podtrzymywał wałka w prawidłowym miejscu stad te dźwięki szorowania i głośna praca. W ASO chcieli wymienić cała skrzynię biegów na regenerowaną w cenie zbliżonej do ceny zakupu auta. Obyło sie na wymianie zestawu łożysk (wraz z uszczelnieniami itp) kupionym w InterCars. Poza tym od czasu zakupu (2018 rok , przebieg ~ 92 tys km) zawsze były problemy z włączeniem 1-go biegu i szukanie wstecznego. Strasznie to wkurza , szczególnie jak jest mało miejsca i nie wiadomo który bieg się "wbił" 1 czy wsteczny.
Głośne nadkola.
  • Skoda Roomster Mikrovan 1.4 16V 85KM 63kW 2006-2010
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Podróżując Skodą Roomster podczas opadów można odnieśc wrażenie, że jedziemy z niedomkniętymi szybami. A to za sprawą narastającego szumu, jaki wywołuje kontakt opony z mokrą nawierzchnią. Jednak to nie nieszczelność okien, lecz słabe wygłuszenie tylnych nadkoli jest przyczyną tego stanu rzeczy.
3 komentarze
Brak światła STOP pod szybą na tylnej klapie
  • Skoda Roomster Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2015
  • instalacja elektryczna
  • 125 tys. km
Przestało świecić światło STOP pod szybą na tylnej klapie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skoda Roomster Mikrovan Facelifting