Szukaj

Informacje o Skoda Roomster Mikrovan Facelifting

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Model klasyfikowany w grupie minivanów (segment K), choć jest to przyporządkowanie umowne, bo swoimi wymiarami Roomster plasuje się w klasie aut kompaktowych. Pierwszy samochód Skody w segmencie MPV i pierwszy po przejęciu czeskiej marki przez Volkswagena, który nie został zbudowany na płycie podłogowej VW. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym trzy lata wcześniej. Technologicznie powiązany jest z modelami Octavia i Fabia. Dotychczas powstało prawie 600 tysięcy egzemplarzy Roomstera.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwsza Skoda, która nie jest tylko klonem Volkswagena. Jak na Skodę, całkiem stylowa i zaskakująco ciekawa. Do tego funkcjonalna i przestronna. Jednym słowem – czeska sensacja. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest kilka rzeczy, za które lubię Czechy. Na przykład za ładne kobiety, dobre piwo i Jożina z Bażin. Za Roomstera też mają plusa. Ale ten plus nie oznacza, że kupiłbym to auto. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,5 m
Długość 4214 mm
Szerokość 1684 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1897 mm
Wysokość 1607 mm
Rozstaw osi 2621 mm
Rozstaw kół - przód 1436 mm
Rozstaw kół - tył 1500 mm
Zwis przedni 860 mm
Zwis tylny 733 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1029 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1009 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1380 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1400 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1810 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 509 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1004 mm
Szerokość bagażnika 1006 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 885 mm
Kąt natarcia 14,2 stopnie
Kąt zejścia 18,2 stopnie
Maksymalna ładowność 530 kg
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Michał
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Roomstera nie posiadam jakoś bardzo długo zrobiłem nim bez żadnych usterek 20000km. Auto nie psuje się, da się nim jechać dynamicznie po mieście, na trasie zaskakuje niskim spalaniem. Możliwość wyjmowania i przesuwania tylnych siedzeń jest dla mnie dużym plusem. Miejsca jest dużo pasażerowie nie narzekają. Pomimo biednej wersji odkupionej od firmy wszystko co jest potrzebne samochód ma. Jedyny minus jaki póki co zauważyłem to co często wyskakująca kontrolka od awarii świateł, lecz zwykle jest to fałszywy alarm i po czasie znika.
4,5
~andrzej_czajkowski
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Samochód jak dla mnie bardzo funkcjionalny, wyjmowane tylne siedzenia, możliwość przesuwania siedzień w poprzek auta , przewoziłem w nim szase dwudrzwiową , biurko..dał radę ..mam wersję z klimatyzacją, przeszklonym dachem ( w sumie bajer) oraz przyciemnianymi szybami. na gazie jeżdzę już ponad 150 tyz km. Montowany w serwisie LANDI RENZO, wymieniłem niedawno wtryski, przycisk do wyaczania gazu się zepsuł ale mi to nie preszkadza :). Do dzisiaj (190 tys km. ) nic nie robiłem przy zawieszeniu, teraz dopiero wymieniłem akumulator (profilaktycznie bo był słaby), kontrolkja ABS i awarii oświetlenia szię czesto zapala ..ale to jest tylko fałszywy alarm) serwis sprawdzał i cht=yba ma rację. Auto pali spala 38 litrów gazu na 480 kl plus trochę benzyny. Jak na razie brak rdzy , wydech sprawny, wymienia,lem tylko l;ocki a teraz tarcze/. Auto nigdy mi się nie zepsuło na drodze..i oby tak dalej. Priowadzi się dobrze jest zwrotne, tylko podczas szybkiej jazdy i silnym wietrze trzeba uważać.
4,3
~Krzysiek
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Samochód jest udaną i przemyślaną konstrukcją. Serdecznie polecam go z normalnym silnikiem benzynowym bez turbo (ja mam 1.4 85km). Naprawdę daje radę jako samochód rodzinny dla rodziny 2+2 na codzienne dojazdy w mieście i wakacje kilka razy w roku na terenie kraju (dojazd 300km). Na dłuższe trasy przydałby się mocniejszy silnik. Miejsca w środku nie brakuje. Duży plus za regulację tylnych siedzeń - można dzieciom opuścić oparcia do spania oraz za możliwość wyciągnięcia i zostawienia w domu środkowego tylnego fotela - powiększenie bagażnika.
Średnie spalanie dla Skoda Roomster Mikrovan Facelifting
6,6 – 7,7
l/100 km
5,7 – 6,2
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Ostatni pomiar na 830 km zużyła 47 l benzyny 95 oktanowej t.j. 5,7 l/100 km. Około 130 km miasto, 700 trasa z średnią prędkością z trasy według wskazania komputera 70 km/h. Wskazanie komputera 5,4 l/100 km. Wskazania z odcinków 2 do 4 tys. km, zimowe 6,1 l/100km, letnie 5,8 l/100 km. Średnia prędkość długookresowa ok. 55 km/h Komputer zaniża o około 0,3 l/100 km, co uwzględniłem w podanych wartościach średnich i minimalnych. Eksploatuję ją od stanu licznika 22 do 60 tys. km. Wykonano tylko czynności eksploatacyjne i przeglądowe bez awarii - wymiana dwóch żarówek. Jazda z dynamicznym rozpędzaniem w zakresie maksymalnego momentu obrotowego tj 3 do 3,8 tys. obr./min. , a potem na najwyższym biegu. Wykorzystuję jazdę na luzie i hamowanie silnikiem od najwyższego do niskich biegów, minimalne użycie hamulców. Jazda bardzo płynna z zachowaniem dużych odstępów od poprzedzającego, aby nie obniżać płynności. Bardzo mało jazdy miejskiej w korkach i sygnalizacji świetlnych. Eksploatowana głównie na odcinku 15 km drogą wojewódzką z jednym małym miastem i trzema wioskami po drodze.
7,1
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW
Jak dla mnie to sporo spala ale trzeba pamiętać , że waży prawie 1.2T. Dynamika też jest niezła co również przekłada się na większe zapotrzebowanie na paliwo( pomijając turbodziurę poniżej 1000obr/min ) Ogólnie nie ma tragedii ale spodziewałem się , że wycisnę lepsze wyniki przy oszczędnej jeździe. Czasem się zdarzy , że przy dobrym układzie świateł na skrzyżowaniach zejdę do 6,2l/100km przy dystansie 25km ( tylko miasto ) [url=http://www.autocentrum.pl/880-dziennik_kosztow_skoda_roomster-1999805183-1.html][img]http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999805183_1.gif[/img][/url]
6,6
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Auto zbiera sie od 2 tyś obrotów co jak na beznyne jest ok. Spalanie ciągle wychodzi mi na poziomie około 7 litrów/100km. Nieważne czy wiecej jezdze po trasie czy po miescie spalanie wacha się miedzy 6,7 a 7,4 litra.Klimatyzacja nie podnosi drastycznie spalania co mnie cieszy.Dojezdzam codziennie 40 km do pracy wiec nie szaleje ze wzgledu na koszty ale i tak nie potrafie zejsc do obiecywanej granicy 6l/100km.Auto polecam spokojnym kierowca ponieważ przy wciskaniu spala dużo a i tak osiagi ma przecietne.

Usterki Skoda Roomster

Liczba wpisów: 6
Auto przestało odpalać
  • Skoda Roomster Mikrovan
  • silnik
  • 145 tys. km
pewnego dnia po trzech deszczowych dniach zaczęły się problemy z odpalaniem , wyglądało to tak że pierwszego dnia auto odpaliło za drugim razem a nie jak zawsze na przysłowiowy widok kluczyka , następnego dnia odpalił za trzecim razem i po odpaleniu nierówna praca z tendencją do zgaśnięcia i tak każdego dnia gorzej , aż wreszcie całkiem przestał zapalać . jak jeszcze zapalał z problemami jak już zapalił i po dodaniu kilkakrotnie gazu obroty się stabilizowały i auto cały dzień jeździło i odpalało normalnie . Jaka może być tego przyczyna , może ktoś miał podobny przypadek ? Byłbym zapomniał napisać że któregoś dnia kiedy źle odpalał był jeden dzień kiedy odpalił normalnie tak jakby nic się nie działo .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skrzynia biegów
  • Skoda Roomster Mikrovan 1.6 i 16V 105KM 77kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 94 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 94 tys km (auto z 2007 roku) skrzynia biegów stała się głośna. Stało sie to nagle. Po rozebraniu okazało się ze w łożyskach w skrzyni separatory kulek/rolek są zrobione z plastiku. Jeden z nich pękł i nie podtrzymywał wałka w prawidłowym miejscu stad te dźwięki szorowania i głośna praca. W ASO chcieli wymienić cała skrzynię biegów na regenerowaną w cenie zbliżonej do ceny zakupu auta. Obyło sie na wymianie zestawu łożysk (wraz z uszczelnieniami itp) kupionym w InterCars. Poza tym od czasu zakupu (2018 rok , przebieg ~ 92 tys km) zawsze były problemy z włączeniem 1-go biegu i szukanie wstecznego. Strasznie to wkurza , szczególnie jak jest mało miejsca i nie wiadomo który bieg się "wbił" 1 czy wsteczny.
Głośne nadkola.
  • Skoda Roomster Mikrovan 1.4 16V 85KM 63kW 2006-2010
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Podróżując Skodą Roomster podczas opadów można odnieśc wrażenie, że jedziemy z niedomkniętymi szybami. A to za sprawą narastającego szumu, jaki wywołuje kontakt opony z mokrą nawierzchnią. Jednak to nie nieszczelność okien, lecz słabe wygłuszenie tylnych nadkoli jest przyczyną tego stanu rzeczy.
3 komentarze
Skoda Roomster Mikrovan Facelifting