Szukaj

Informacje o Skoda Roomster

Lata produkcji: 2006 – 2015
Segment: VANy
Model klasyfikowany w grupie minivanów (segment K), choć jest to przyporządkowanie umowne, bo swoimi wymiarami Roomster plasuje się w klasie aut kompaktowych. Pierwszy samochód Skody w segmencie MPV i pierwszy po przejęciu czeskiej marki przez Volkswagena, który nie został zbudowany na płycie podłogowej VW. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym trzy lata wcześniej. Technologicznie powiązany jest z modelami Octavia i Fabia. Dotychczas powstało prawie 600 tysięcy egzemplarzy Roomstera.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwsza Skoda, która nie jest tylko klonem Volkswagena. Jak na SkodÄ™, caÅ‚kiem stylowa i zaskakujÄ…co ciekawa. Do tego funkcjonalna i przestronna. Jednym sÅ‚owem – czeska sensacja. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Jest kilka rzeczy, za które lubię Czechy. Na przykład za ładne kobiety, dobre piwo i Jożina z Bażin. Za Roomstera też mają plusa. Ale ten plus nie oznacza, że kupiłbym to auto. ~Luzacjusz

Skoda Roomster – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Roomster

Liczba ocen: 230
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Mauser Muskau
Skoda Roomster
Mikrovan 1.9 TDI 105KM 77kW
Uważam, że to najlepszy mikrovan "budżetowy" dostępny na rynku. Całe auto zaprojektowane jest z myślą o użytkującej je rodzinie. Nadaje się świetnie zarówno do przemieszczania się po mieście jak i na wakacyjny wypad. Kto co lubi.. Osobiście doceniam to, że środek jest plastikowy. Użyte materiały we wnętrzu pojazdu są bardzo łatwe w utrzymaniu w czystości i odporne są na mocne czyszczenie - zarówno tekstylia jak i plastiki. Auto użytkuję od ponad 6 lat. Mam jedno dziecko. Ówcześnie bez problemu mieściliśmy się z wózkiem - gondolą, stelażem, łóżkiem turystycznym, walizkami, torbami, torebkami, pierdołami i wszystkim innym potrzebnym i niepotrzebnym. Jak ktoś ma kratę to zyskuje dodatkową przestrzeń bagażową załadowując ją po sufit. W środku mnóstwo schowków (jeżeli jest pakiet schowków w aucie). W drzwiach duże komory/schowki. Mieszczą się nawet duże butelki z napojami i pozostaje jeszcze wiele miejsca na inne rzeczy. Pod siedzeniami kierowcy i pasażera też są schowki. W desce rozdzielczej po stronie pasażera dwa schowki - mały i duży. Ten duży mam klimatyzowany (super sprawa). Kiedy się go otworzy, na otwartej pokrywie/klapie schowka znajdują się dwa płytkie miejsca na kubki (nie praktyczne podczas jazdy). Po stronie kierowcy obok kolumny kierownicy kolejny schowek/półka, idealny na portfel czy dokumenty. Nad głową schowek na okulary. W tylnej części Roomstera znajduje się centralny cup holder (o ile poprawnie go nazywam - miejsce na kubek). W mojej wersji po złożeniu oparcia w środkowym, tylnym fotelu znajdują kolejne dwa zagłębienia na kubek. W drzwiach tylnych pasażerów również są dość spore schowki schowki. W bagażniku po dwóch stronach też są dwie półki z wysokimi rantami dzięki, którym można coś wrzucić, np gaśnicę. Tylne fotele są ruchome. Można je przesuwać w tył lub przód. Wszystkie trzy tylne fotele mają regulowany kąt oparcia i są w łatwy sposób wyciągane. Możliwe jest np wyciągnięcie dwóch foteli (środkowego i bocznego) i zyskuje się wówczas dużą dodatkową przestrzeń bagażową. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są wielkie okna za słupkiem B. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu, podróżujące z tyłu dzieci mają świetną widoczność na to co dzieje się za oknem. Jestem posiadaczem Roomstera SPORT czy coś takiego, który wyposażony jest w bardzo wygodne, "sportowe", kubełkowe przednie fotele. Przestrzeń dla podróżujących jest duża lecz, będąc pasażerem tylnego fotela ma się wrażenie, że siedzi się na wąskim taborecie z oparciem. Dorośli mogą czuć pewną niewygodę na dłuższych trasach. Dzieciaki na poddupniku czy w foteliku raczej OKAY. Przestrzeń auta optycznie powiększa wysoki sufit i jasna podsufitka. Autka te mają często problemy z przetartymi kebelkami do elektrycznych szyb. Na łączeniach drzwi z nadwoziem, w gumowych harmonijkach przecierają się po kilku latach kable. W szczególności kiedy auto jest wystawione cały rok na warunki atmosferyczne - gorąco i zimno. Dostęp do kabli jest bezproblemowy (jak i do wszystkiego w tym aucie) i łatwo jest naprawić uszkodzenie. Wystarczy przedłużyć troszkę kable i zalutować. Na pewno ogromną wadą jest słaba widoczność w nocy. Po prostu lampy bihalogenowe słabiutko świecą. Są na to patenty jakieś. Można znaleźć i poczytać. Tak zostały zaprojektowane. Używam żarówek osram night vision 120% i jest zauważalnie lepiej. Auto jest dość lekkie. Silnik 1,9L diesel 105 KM w mojej ocenie jest wystarczający dla tego auta. Elastyczność, moc, spalanie są dobre, a dla mnie wystarczające i oceniam na bardzo dobre. Realne spalanie około 5L jadąc 110+ km/h. Jadąc przepisowo do 90 km/h nawet 4L i lekko mniej. Super sprawą jest fakt, że auto ma szerszy tył, inny rozstaw, dzięki czemu pewnie i szybko można pokonać zakręt. Ogólnie auto jest wąskie i wysokie. Czuć to kiedy mocniej wieje. Zalety rozmiarów i bryły auta docenia się w mieście i parkując je. Nagłośnienie nie jest beznadziejne ale dla miłośników słuchania muzyki w samochodzinie może nie być satysfakcjonujące. Jest średnie. Wyciszenie auta jest słabe. Kiedy jedzie się szybciej, włączone radio automatycznie pogłaśnia muzykę. Z zewnątrz auto w mojej ocenie prezentuje się ładnie. Mam niebiski metaliczny lakier i bardzo mi się auto podoba. Z dupy strony nie raz brzydko wygląda, pod nie którymi kątami. Są wersje z relingami, przyciemnianymi szybami i dodaje to tym autom większego uroku. Ogólnie lubię to auto. Nie zawiodło mnie. Jest mało awaryjne, ergonomiczne, ekonomiczne, stosunkowo tanie w utrzymaniu. Żwawe, wygodne. Bardzo dobre dla rodziny. Dojedzie się z punktu do punktu. Nie jest nie wygodne, bo nie jest ale trzeba wiedzieć, że to segment K , Skoda z poprzedniej dekady, która ma być ogólnie tania i zaspokajać wszystkie użytkowe potrzeby. Warto nadmienić także, że minusem w aucie jest lakier, który jest bardzo podatny na odpryski i inne drobne uszkodzenia.
4,1
~andrzej
Skoda Roomster
Mikrovan 1.4 TDI 80KM 59kW
Skodą Roomster 1.4 tdi jeżdżę ponad 6 lat. Przejechałem około 50000 tyś. kilometrów. Uważam że jest to bardzo praktyczny, tani w eksploatacji i niezawodny pojazd. Wnętrze zaprojektowane dla rodziny z dwojgiem niedużych dzieci lub dla małej firmy. Fotele łatwo się wyciąga i mamy ogromną przestrzeń bagażową. Wygodna pozycja za kierownicą. Dużo miejsca z przodu. Dobre fabryczne radio z możliwością połączenia z telefonem. Ogromny rynek tanich części zamiennych. Nowych i używanych. Oryginalnych i zamienników. Typowy wymiar opon. Znośne ceny w autoryzowanej stacji obsługi. Bardzo umiarkowany apetyt na paliwo.
4,6
~Michał
Skoda Roomster
Mikrovan 1.9 TDI 105KM 77kW
Mam samochód od nowości, kupiłem go w 2008 r. Aktualnie roomster ma przejechane 173 tys. km. Auto dość oszczędne a średnie spalanie wynosi około 5,6 l na 100 km. Między okresowymi przeglądami przeprowadzanymi co 15 tys. km nie ma potrzeby dolewania oleju. Przy około 120 tys. km wymieniłem rozrząd wraz z pompą wody. Przy przebiegu 140 tys. km musiałem wymienić tylne amortyzatory ponieważ jeden zaczął cieknąć. Koszt naprawy zamknął się w 400 zł. Usterką, której do tej pory nie usunąłem jest awaria automatycznego włączania się świateł drogowych przy uruchamianiu silnika. Z tego co udało mi się dowiedzieć takie awarie zdarzają się w roomsterach i fabiach. Samochód jak na 173 tys. km jest naprawdę w bardzo dobrym stanie. Mimo, że na forach internetowych użytkownicy narzekają na kiepską jakość plastików trudno się z tym zgodzić. Może jeżdżą egzemplarzami po Niemcu a handlarz cofną licznik o 100-200 tys. km. W moim roomsterze o dziwo nic nie trzeszczy. Kiepskiej jakości jest na pewno lewarek od zmiany biegów, na którym widać już ślady zużycia. Poza tym plastiki nie są poniszczone a tapicerka nie jest powycierana. U mechanika widziałem roomstera z przebiegiem 390 tys. km. faktycznie kierownica i gałka od lewarka skrzyni biegów były mocno zniszczone a fotel kierowca powiedzmy wysiedziany. Samochód jest naprawdę mało awaryjny i tani w utrzymaniu. Oczywiście pod warunkiem, że znamy jego przeszłość i faktyczny przebieg bo w przeciwnym wypadku można się zdziwić.

Raporty spalania Skoda Roomster

Liczba raportów: 282
Åšrednie spalanie dla Skoda Roomster
6,6 – 7,7
l/100 km
5,2 – 6,2
l/100 km
7,9 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Skoda Roomster
Mikrovan 1.9 TDI 105KM 77kW
trasa: 3.9, miasto powyzej 6 max 7 a mieszanie 5.7. Powiem tak jeździłem 3 sztukami służbowo 2 pierwsze o poj. 1.9 i mocy 105 koni to byla rewelacja jesli chodzi o trwalosc i zużycie paliwa. Potrafiłem na baku 60 litrów (idze tyle do niego wlać) zrobić 1200km. Wystarczylo olać long life w przypadku oleju a silnik w pierwszym mial 280 tyś km jak go zdawałem i pracowal bez błędnie, w przypadku drugiego 245 km i poszedl do kasacji do samego końca pracował bardzo dobrze, trzeci to juz 1.6 tdi i to byla rewolucja jesli chodzi o kulture pracy jak i o zużycie paliwa poniewaz potrafił brac ledwie 3 litry na drogach krajowych przy spokojnych wycieczkach ale w mieście na klimie goniąc sie od świateł do świateł brał 8 a i nawet 9 kilka razy pokazał komputer. Wiem wiem wszyscy tak mówią ale 1.9 tdi byl super zrobiłem nimi 500 tys km i to tymi ostatnimi wypustami 105 koni a auto do serwisu tylko po olej i zmkane rozrządu jeździło. Ale zmiana oliwy byla co 15 tysięcy max. Często przy 10 tys co opiekuna floty doprowadzalo do szewskiej pasji bo inni krecili 40 tysi na oliwie a raczej ubijali majonez.
6,1
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Ostatni pomiar na 830 km zużyła 47 l benzyny 95 oktanowej t.j. 5,7 l/100 km. Około 130 km miasto, 700 trasa z średnią prędkością z trasy według wskazania komputera 70 km/h. Wskazanie komputera 5,4 l/100 km. Wskazania z odcinków 2 do 4 tys. km, zimowe 6,1 l/100km, letnie 5,8 l/100 km. Średnia prędkość długookresowa ok. 55 km/h Komputer zaniża o około 0,3 l/100 km, co uwzględniłem w podanych wartościach średnich i minimalnych. Eksploatuję ją od stanu licznika 22 do 60 tys. km. Wykonano tylko czynności eksploatacyjne i przeglądowe bez awarii - wymiana dwóch żarówek. Jazda z dynamicznym rozpędzaniem w zakresie maksymalnego momentu obrotowego tj 3 do 3,8 tys. obr./min. , a potem na najwyższym biegu. Wykorzystuję jazdę na luzie i hamowanie silnikiem od najwyższego do niskich biegów, minimalne użycie hamulców. Jazda bardzo płynna z zachowaniem dużych odstępów od poprzedzającego, aby nie obniżać płynności. Bardzo mało jazdy miejskiej w korkach i sygnalizacji świetlnych. Eksploatowana głównie na odcinku 15 km drogą wojewódzką z jednym małym miastem i trzema wioskami po drodze.
8,8
Skoda Roomster
Mikrovan 1.6 i 16V 105KM 77kW
Miałem Mercedesa A-Klasa - silniki podobne 1.6 (102/105KM) - chyba 16V robi swoje przy instalacji LPG, bo Roomster 202kg cięższy a pali średnio 0,5 litra gazu mniej. Styl jazdy podobny, nawet więcej klimy włączanej w Roomsterze.

Usterki Skoda Roomster

Liczba wpisów: 10
Skrzynia biegów
  • Skoda Roomster Mikrovan 1.6 i 16V 105KM 77kW 2006-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 94 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 94 tys km (auto z 2007 roku) skrzynia biegów stała się głośna. Stało sie to nagle. Po rozebraniu okazało się ze w łożyskach w skrzyni separatory kulek/rolek są zrobione z plastiku. Jeden z nich pękł i nie podtrzymywał wałka w prawidłowym miejscu stad te dźwięki szorowania i głośna praca. W ASO chcieli wymienić cała skrzynię biegów na regenerowaną w cenie zbliżonej do ceny zakupu auta. Obyło sie na wymianie zestawu łożysk (wraz z uszczelnieniami itp) kupionym w InterCars. Poza tym od czasu zakupu (2018 rok , przebieg ~ 92 tys km) zawsze były problemy z włączeniem 1-go biegu i szukanie wstecznego. Strasznie to wkurza , szczególnie jak jest mało miejsca i nie wiadomo który bieg się "wbił" 1 czy wsteczny.
Stuki w zawieszeniu.
  • Skoda Roomster
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Po przejechaniu 24000 zaczęło się stukanie w zawieszeniu, w ASO stwierdzono, że stukają jarzma, czekałem półtora miesiąca (!) aż je ściągną z Czech. Wymienili. Po miesiącu stuka dalej kierownik ASO odmówił ponownej wymiany bo jak powiedział nikt mu tego nie aprobuje, a on sam za to nie będzie płacił. W innej stacji ASO posmarowali smarem miedzianym, trochę się wyciszyło. Zacieka woda przez drzwi kierowcy przy dobrym deszczu. Często mam problem z wbiciem I i wstecznego biegu. Za głośny wentylator, kierownik ASO mówi "pan jest przeczulony", a ogólnie musi się pan przyzwyczaić. Auto kosztowało 59000 tys. i to trochę człowieka 'denerwuje'.
4 komentarze
Przy zamykaniu lub otwieraniu tylnej klapy słychać wyraźne pukanie.
  • Skoda Roomster Mikrovan Facelifting
  • nadwozie
Przy zamykaniu lub otwieraniu tylnej klapy słychać było wyraźne pukanie. Najwyraźniej przy otwarciu na ok 75%. Po wnikliwej obserwacji okazało się , że poluzowały się wszystkie wkręty od mocowania amortyzatorów klapy. Po ich dokręceniu problem zniknął
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Skoda Roomster