Szukaj

Informacje o Skoda Roomster

Lata produkcji: 2006 – 2015
Segment: VANy
Model klasyfikowany w grupie minivanów (segment K), choć jest to przyporządkowanie umowne, bo swoimi wymiarami Roomster plasuje się w klasie aut kompaktowych. Pierwszy samochód Skody w segmencie MPV i pierwszy po przejęciu czeskiej marki przez Volkswagena, który nie został zbudowany na płycie podłogowej VW. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym trzy lata wcześniej. Technologicznie powiązany jest z modelami Octavia i Fabia. Dotychczas powstało prawie 600 tysięcy egzemplarzy Roomstera.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwsza Skoda, która nie jest tylko klonem Volkswagena. Jak na Skodę, całkiem stylowa i zaskakująco ciekawa. Do tego funkcjonalna i przestronna. Jednym słowem – czeska sensacja. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest kilka rzeczy, za które lubię Czechy. Na przykład za ładne kobiety, dobre piwo i Jożina z Bażin. Za Roomstera też mają plusa. Ale ten plus nie oznacza, że kupiłbym to auto. ~Luzacjusz

Skoda Roomster – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Roomster

Liczba ocen: 231
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Michał
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Roomstera nie posiadam jakoś bardzo długo zrobiłem nim bez żadnych usterek 20000km. Auto nie psuje się, da się nim jechać dynamicznie po mieście, na trasie zaskakuje niskim spalaniem. Możliwość wyjmowania i przesuwania tylnych siedzeń jest dla mnie dużym plusem. Miejsca jest dużo pasażerowie nie narzekają. Pomimo biednej wersji odkupionej od firmy wszystko co jest potrzebne samochód ma. Jedyny minus jaki póki co zauważyłem to co często wyskakująca kontrolka od awarii świateł, lecz zwykle jest to fałszywy alarm i po czasie znika.
4,6
~Mauser Muskau
Skoda Roomster
Mikrovan 1.9 TDI 105KM 77kW
Uważam, że to najlepszy mikrovan "budżetowy" dostępny na rynku. Całe auto zaprojektowane jest z myślą o użytkującej je rodzinie. Nadaje się świetnie zarówno do przemieszczania się po mieście jak i na wakacyjny wypad. Kto co lubi.. Osobiście doceniam to, że środek jest plastikowy. Użyte materiały we wnętrzu pojazdu są bardzo łatwe w utrzymaniu w czystości i odporne są na mocne czyszczenie - zarówno tekstylia jak i plastiki. Auto użytkuję od ponad 6 lat. Mam jedno dziecko. Ówcześnie bez problemu mieściliśmy się z wózkiem - gondolą, stelażem, łóżkiem turystycznym, walizkami, torbami, torebkami, pierdołami i wszystkim innym potrzebnym i niepotrzebnym. Jak ktoś ma kratę to zyskuje dodatkową przestrzeń bagażową załadowując ją po sufit. W środku mnóstwo schowków (jeżeli jest pakiet schowków w aucie). W drzwiach duże komory/schowki. Mieszczą się nawet duże butelki z napojami i pozostaje jeszcze wiele miejsca na inne rzeczy. Pod siedzeniami kierowcy i pasażera też są schowki. W desce rozdzielczej po stronie pasażera dwa schowki - mały i duży. Ten duży mam klimatyzowany (super sprawa). Kiedy się go otworzy, na otwartej pokrywie/klapie schowka znajdują się dwa płytkie miejsca na kubki (nie praktyczne podczas jazdy). Po stronie kierowcy obok kolumny kierownicy kolejny schowek/półka, idealny na portfel czy dokumenty. Nad głową schowek na okulary. W tylnej części Roomstera znajduje się centralny cup holder (o ile poprawnie go nazywam - miejsce na kubek). W mojej wersji po złożeniu oparcia w środkowym, tylnym fotelu znajdują kolejne dwa zagłębienia na kubek. W drzwiach tylnych pasażerów również są dość spore schowki schowki. W bagażniku po dwóch stronach też są dwie półki z wysokimi rantami dzięki, którym można coś wrzucić, np gaśnicę. Tylne fotele są ruchome. Można je przesuwać w tył lub przód. Wszystkie trzy tylne fotele mają regulowany kąt oparcia i są w łatwy sposób wyciągane. Możliwe jest np wyciągnięcie dwóch foteli (środkowego i bocznego) i zyskuje się wówczas dużą dodatkową przestrzeń bagażową. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są wielkie okna za słupkiem B. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu, podróżujące z tyłu dzieci mają świetną widoczność na to co dzieje się za oknem. Jestem posiadaczem Roomstera SPORT czy coś takiego, który wyposażony jest w bardzo wygodne, "sportowe", kubełkowe przednie fotele. Przestrzeń dla podróżujących jest duża lecz, będąc pasażerem tylnego fotela ma się wrażenie, że siedzi się na wąskim taborecie z oparciem. Dorośli mogą czuć pewną niewygodę na dłuższych trasach. Dzieciaki na poddupniku czy w foteliku raczej OKAY. Przestrzeń auta optycznie powiększa wysoki sufit i jasna podsufitka. Autka te mają często problemy z przetartymi kebelkami do elektrycznych szyb. Na łączeniach drzwi z nadwoziem, w gumowych harmonijkach przecierają się po kilku latach kable. W szczególności kiedy auto jest wystawione cały rok na warunki atmosferyczne - gorąco i zimno. Dostęp do kabli jest bezproblemowy (jak i do wszystkiego w tym aucie) i łatwo jest naprawić uszkodzenie. Wystarczy przedłużyć troszkę kable i zalutować. Na pewno ogromną wadą jest słaba widoczność w nocy. Po prostu lampy bihalogenowe słabiutko świecą. Są na to patenty jakieś. Można znaleźć i poczytać. Tak zostały zaprojektowane. Używam żarówek osram night vision 120% i jest zauważalnie lepiej. Auto jest dość lekkie. Silnik 1,9L diesel 105 KM w mojej ocenie jest wystarczający dla tego auta. Elastyczność, moc, spalanie są dobre, a dla mnie wystarczające i oceniam na bardzo dobre. Realne spalanie około 5L jadąc 110+ km/h. Jadąc przepisowo do 90 km/h nawet 4L i lekko mniej. Super sprawą jest fakt, że auto ma szerszy tył, inny rozstaw, dzięki czemu pewnie i szybko można pokonać zakręt. Ogólnie auto jest wąskie i wysokie. Czuć to kiedy mocniej wieje. Zalety rozmiarów i bryły auta docenia się w mieście i parkując je. Nagłośnienie nie jest beznadziejne ale dla miłośników słuchania muzyki w samochodzinie może nie być satysfakcjonujące. Jest średnie. Wyciszenie auta jest słabe. Kiedy jedzie się szybciej, włączone radio automatycznie pogłaśnia muzykę. Z zewnątrz auto w mojej ocenie prezentuje się ładnie. Mam niebiski metaliczny lakier i bardzo mi się auto podoba. Z dupy strony nie raz brzydko wygląda, pod nie którymi kątami. Są wersje z relingami, przyciemnianymi szybami i dodaje to tym autom większego uroku. Ogólnie lubię to auto. Nie zawiodło mnie. Jest mało awaryjne, ergonomiczne, ekonomiczne, stosunkowo tanie w utrzymaniu. Żwawe, wygodne. Bardzo dobre dla rodziny. Dojedzie się z punktu do punktu. Nie jest nie wygodne, bo nie jest ale trzeba wiedzieć, że to segment K , Skoda z poprzedniej dekady, która ma być ogólnie tania i zaspokajać wszystkie użytkowe potrzeby. Warto nadmienić także, że minusem w aucie jest lakier, który jest bardzo podatny na odpryski i inne drobne uszkodzenia.
4,1
~andrzej
Skoda Roomster
Mikrovan 1.4 TDI 80KM 59kW
Skodą Roomster 1.4 tdi jeżdżę ponad 6 lat. Przejechałem około 50000 tyś. kilometrów. Uważam że jest to bardzo praktyczny, tani w eksploatacji i niezawodny pojazd. Wnętrze zaprojektowane dla rodziny z dwojgiem niedużych dzieci lub dla małej firmy. Fotele łatwo się wyciąga i mamy ogromną przestrzeń bagażową. Wygodna pozycja za kierownicą. Dużo miejsca z przodu. Dobre fabryczne radio z możliwością połączenia z telefonem. Ogromny rynek tanich części zamiennych. Nowych i używanych. Oryginalnych i zamienników. Typowy wymiar opon. Znośne ceny w autoryzowanej stacji obsługi. Bardzo umiarkowany apetyt na paliwo.

Raporty spalania Skoda Roomster

Liczba raportów: 284
Średnie spalanie dla Skoda Roomster
6,6 – 7,7
l/100 km
5,4 – 6,2
l/100 km
7,9 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Skoda Roomster
Mikrovan 1.9 TDI 105KM 77kW
trasa: 3.9, miasto powyzej 6 max 7 a mieszanie 5.7. Powiem tak jeździłem 3 sztukami służbowo 2 pierwsze o poj. 1.9 i mocy 105 koni to byla rewelacja jesli chodzi o trwalosc i zużycie paliwa. Potrafiłem na baku 60 litrów (idze tyle do niego wlać) zrobić 1200km. Wystarczylo olać long life w przypadku oleju a silnik w pierwszym mial 280 tyś km jak go zdawałem i pracowal bez błędnie, w przypadku drugiego 245 km i poszedl do kasacji do samego końca pracował bardzo dobrze, trzeci to juz 1.6 tdi i to byla rewolucja jesli chodzi o kulture pracy jak i o zużycie paliwa poniewaz potrafił brac ledwie 3 litry na drogach krajowych przy spokojnych wycieczkach ale w mieście na klimie goniąc sie od świateł do świateł brał 8 a i nawet 9 kilka razy pokazał komputer. Wiem wiem wszyscy tak mówią ale 1.9 tdi byl super zrobiłem nimi 500 tys km i to tymi ostatnimi wypustami 105 koni a auto do serwisu tylko po olej i zmkane rozrządu jeździło. Ale zmiana oliwy byla co 15 tysięcy max. Często przy 10 tys co opiekuna floty doprowadzalo do szewskiej pasji bo inni krecili 40 tysi na oliwie a raczej ubijali majonez.
6,1
Skoda Roomster
Mikrovan Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW
Ostatni pomiar na 830 km zużyła 47 l benzyny 95 oktanowej t.j. 5,7 l/100 km. Około 130 km miasto, 700 trasa z średnią prędkością z trasy według wskazania komputera 70 km/h. Wskazanie komputera 5,4 l/100 km. Wskazania z odcinków 2 do 4 tys. km, zimowe 6,1 l/100km, letnie 5,8 l/100 km. Średnia prędkość długookresowa ok. 55 km/h Komputer zaniża o około 0,3 l/100 km, co uwzględniłem w podanych wartościach średnich i minimalnych. Eksploatuję ją od stanu licznika 22 do 60 tys. km. Wykonano tylko czynności eksploatacyjne i przeglądowe bez awarii - wymiana dwóch żarówek. Jazda z dynamicznym rozpędzaniem w zakresie maksymalnego momentu obrotowego tj 3 do 3,8 tys. obr./min. , a potem na najwyższym biegu. Wykorzystuję jazdę na luzie i hamowanie silnikiem od najwyższego do niskich biegów, minimalne użycie hamulców. Jazda bardzo płynna z zachowaniem dużych odstępów od poprzedzającego, aby nie obniżać płynności. Bardzo mało jazdy miejskiej w korkach i sygnalizacji świetlnych. Eksploatowana głównie na odcinku 15 km drogą wojewódzką z jednym małym miastem i trzema wioskami po drodze.
10,8
Skoda Roomster
Mikrovan 1.4 16V 85KM 63kW
LPG miało małe problemy przy niskich temperaturach, auto kupiłem od firmy z przebiegiem 210 tys wiec było dość wymęczone. Padła zapewne skrzynia biegów, albo sprzęgło przy 214 tys. Jeżdżone trasy od 3 km do 25km głównie.

Usterki Skoda Roomster

Liczba wpisów: 11
Auto przestało odpalać
  • Skoda Roomster Mikrovan
  • silnik
  • 145 tys. km
pewnego dnia po trzech deszczowych dniach zaczęły się problemy z odpalaniem , wyglądało to tak że pierwszego dnia auto odpaliło za drugim razem a nie jak zawsze na przysłowiowy widok kluczyka , następnego dnia odpalił za trzecim razem i po odpaleniu nierówna praca z tendencją do zgaśnięcia i tak każdego dnia gorzej , aż wreszcie całkiem przestał zapalać . jak jeszcze zapalał z problemami jak już zapalił i po dodaniu kilkakrotnie gazu obroty się stabilizowały i auto cały dzień jeździło i odpalało normalnie . Jaka może być tego przyczyna , może ktoś miał podobny przypadek ? Byłbym zapomniał napisać że któregoś dnia kiedy źle odpalał był jeden dzień kiedy odpalił normalnie tak jakby nic się nie działo .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skrzynia biegów
  • Skoda Roomster Mikrovan 1.6 i 16V 105KM 77kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 94 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 94 tys km (auto z 2007 roku) skrzynia biegów stała się głośna. Stało sie to nagle. Po rozebraniu okazało się ze w łożyskach w skrzyni separatory kulek/rolek są zrobione z plastiku. Jeden z nich pękł i nie podtrzymywał wałka w prawidłowym miejscu stad te dźwięki szorowania i głośna praca. W ASO chcieli wymienić cała skrzynię biegów na regenerowaną w cenie zbliżonej do ceny zakupu auta. Obyło sie na wymianie zestawu łożysk (wraz z uszczelnieniami itp) kupionym w InterCars. Poza tym od czasu zakupu (2018 rok , przebieg ~ 92 tys km) zawsze były problemy z włączeniem 1-go biegu i szukanie wstecznego. Strasznie to wkurza , szczególnie jak jest mało miejsca i nie wiadomo który bieg się "wbił" 1 czy wsteczny.
Stuki w zawieszeniu.
  • Skoda Roomster
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Po przejechaniu 24000 zaczęło się stukanie w zawieszeniu, w ASO stwierdzono, że stukają jarzma, czekałem półtora miesiąca (!) aż je ściągną z Czech. Wymienili. Po miesiącu stuka dalej kierownik ASO odmówił ponownej wymiany bo jak powiedział nikt mu tego nie aprobuje, a on sam za to nie będzie płacił. W innej stacji ASO posmarowali smarem miedzianym, trochę się wyciszyło. Zacieka woda przez drzwi kierowcy przy dobrym deszczu. Często mam problem z wbiciem I i wstecznego biegu. Za głośny wentylator, kierownik ASO mówi "pan jest przeczulony", a ogólnie musi się pan przyzwyczaić. Auto kosztowało 59000 tys. i to trochę człowieka 'denerwuje'.
4 komentarze
Skoda Roomster