Szukaj

Informacje o Skoda Rapid II Liftback Facelifting

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Skoda Rapid to kompaktowy liftback segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 2012 roku. Nowy model wypełniający w ofercie Skody lukę pomiędzy Fabią i Octavią jest trzecim samochodem czeskiej marki nazwanym w ten sposób. Skoda produkowała model Rapid w latach 1935-47 oraz 1981-1990 i w obu przypadkach było to coupe o sportowym charakterze. Zapowiedzią nowego Rapida, auta o bardziej rodzinnym charakterze, był prototyp MissionL z 2011 r. Wersję produkcyjną Skody Rapid zbudowano na płycie podłogowej VW PQ25, którą dzieli m.in. z bliźniaczym modelem Toledo IV. Konstrukcyjnie spokrewniony jest też ze Skodą Roomster i Fabią.
czytaj więcej
Powagosław
Potencjalny hit na polskim rynku, kolejny hit Skody, której auta nad Wisłą przyjmuje się z dużą atencją. No i majstersztyk konstrukcyjny – niby to delikatnie powiększona Fabia, a jak bardzo widać różnicę. Desing? Nad wyraz atrakcyjny jak na auto tej klasy. ~Powagosław
Luzacjusz
Wygląda umiarkowanie przyzwoicie, jak na rodzinny kompakt, całkiem przyzwoicie. Fajnie, że Skoda sięga do swojej historii w nazewnictwie nowych modeli, choć nie rozumiem, co rodzinny kompakt ma wspólnego z „czechosłowackim Porsche”, jak nazywano Rapida w latach 80. ~Luzacjusz

Skoda Rapid II Liftback Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4483 mm
Szerokość 1706 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1940 mm
Wysokość 1461 mm
Rozstaw osi 2602 mm
Rozstaw kół - przód 1463 mm
Rozstaw kół - tył 1500 mm
Zwis przedni 877 mm
Zwis tylny 1004 mm
Prześwit 136 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1014 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 65 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 972 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1418 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1428 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1381 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 550 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1008 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 842 mm
Kąt natarcia 14 stopnie
Kąt zejścia 12,3 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Colib
Skoda Rapid II
Liftback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Miałem w życiu kilkanaście samochodów, różne marki ale pierwszy raz zdecydowałem się na zakup Skody. Jeszcze kilka lat temu nawet bym o tym nie pomyślał. Aktualnie użytkuję Skodę Rapid która sprawuje się fantasycznie. Spalanie w mieście 6,3 trasa 4,8, bardzo dobra jakość materiałów i w moim modelu Style wyposażenie właściwie kompletne łącznie z podgrzewanymi fotelami i tempomatem. Jeździłem też znajomego Skodą Octavią RS i modelem Superb, L&K i to już był dla mnie kosmos jak te samochody są wyposażone i przede wszystkim jak to jeździ. RS petarda a Superb niesamowicie komfortowy. Ogólnie ze Skody Rapid jestem bardzo zadowolony, następna będzie Octavia ( marzy mi się Octavia RS koniecznie w kolorze Mamba Green )
4,8
~zapracowany
Skoda Rapid II
Liftback Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Auto posiadam od stycznia 2018 r. - wersja ambition. Jest wykorzystywana głównie do pracy. Trasy od 200 do 800 km dwa-trzy razy w tygodniu, reszta na miejscu (małe miasto). Kilka razy w roku wyjazd w Bieszczady. Na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym wymienione świece. Przy 105 tys. wymienione tarcze i klocki na przodzie - na razie to wszystkie inwestycje. no i jeszcze wymieny oleju i filtrów. Polecam cześciej niż co 30 tys. jak w instrukcji. Auto pakowne, ponad 500 l bagażnik. Na wakacje 2+1 z wóskiem ze stelażem i nosidłem w góry nie ma problemu, ale teściowa już się nie zmieści ;) Auto bez fajerwerków, ale dobrze się jeździ -dobra pozycja kierwocy, wszystko pod ręką. Wyciszenie ogólnie w porządku, na autostradzie trochę huczy, ale to normalne. Przy spokojnej jeździe na trasie spala 4,4 do 4,7 l/100 km - bardzo oszczędne. Ogólnie polecam osobom, które potrzebnują auta żeby przemieścićsię z punktu a do punktu b bez specjalnej napinki.
4,7
~mical1988
Skoda Rapid II
Liftback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto użytkuję od kilku miesięcy. Ogólna ocena pozytywna. Jechałem w kilka długich tras, auto nie męczy się nawet przy trasach 8-10 godzinnych. Zawieszenie wygodne, bogate wyposażenie jak za 60 tys. Po 10 tyś km nie wziął nawet kropli oleju. Prowadzi się przyjemnie, bardzo cicho w kabinie. Pojemny bagażnik. Jedyny mankament- pojawily się drobne skrzypienia tapicerki słyszalne od czasu do czasu. Na razie to nie przeszkadza. Ogólnie auto warte polecenia. Jeżeli będziemy traktować pedał gazu z umiarem odwdzięczy się spalaniem na poziomie 4,5-5 l
Średnie spalanie dla Skoda Rapid II Liftback Facelifting
5,6 – 6,0
l/100 km
4,3 – 5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Skoda Rapid II
Liftback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Rapid z DSG. Ogromne różnice przy odpalaniu przy zimnym silniku, a odpalaniem z garażu. Przy krótkich trasach, do 3 km, spalanie nawet 12l/100 km, w trasie da się zejść do 5,5-5,8 l/100 km przy bardzo oszczędnej jeździe. Na autostradzie przy 125 km/h i tempomacie zużycie ok. 7,2 l/100 km. Po mieście w korkach nawet 8,5 l/100 km. Wskazania z komputera bardzo dokładne, zgadzają się z dystrybutorem. Nie mam pojęcia jak niektórzy piszą, że schodzą do 4l/100 km, chyba jadąc z górki z wiatrem w plecy.
4,4
Skoda Rapid II
Liftback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Rapid kupiony w lutym 2019 w 2 miesiące przejechane 2300km, od nowości tankowane 3 razy do pełna (1 tankowanie do pełna, 2 tankowanie 46,27 i przejechane 952km, 3 tankowanie 48,85 l i przejechane 1016km). Na trasie jadąc eko (90-100km/h) 4 litry to nie wyczyn, w mieście krótkie dystanse 7,3 l, czym dłużej to spalanie spada. Samochód podatny na wiatr i temperaturę co ma duży wpływ na spalanie. Rekord to na odcinku 35km (codzienna trasa do pracy) w tym około 5km miasto, 28km ekspresówka spalanie wyszło 3,7 l. Komputer przekłamuje około 0,2 - 0,3l.
5,8
Skoda Rapid II
Liftback Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Przejechane już prawie 3 tyś. km od zakupu więc mogę coś napisać. Spalanie w drodze do i z pracy 20km "ze wsi" do miasta zależnie od natężenia ruchu najmniej komputer pokazywał 5,7l najwięcej widziałem 7,5l(piątek godzina 16:00 każdy kto próbował wyjechać z Krakowa wie o co chodzi) . Trasa DK ok 100km jechałem na wynik wyszło 4,3l ale strasznie się męczyłem jazdą na wynik myślę że gdybym jechał normalnie wyszło by ok 5l. Przy umiarkowanym natężeniu ruchu, płynnej jeździe auto pali w granicach 5,5l-6,5l dla mnie wynik jak najbardziej zadowalający.
Skoda Rapid II Liftback Facelifting