Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Scout

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta generacja czeskiego kompaktu została oficjalnie przedstawiona podczas konferencji prasowej w Pradze. Octavia urosła w stosunku do poprzedniczki, auto stało się także bardziej dynamiczne i zyskało nowoczesny wygląd. Nadwozie oparte na platformie MQB zostało powiększone zarówno wszerz jak i wzdłużz zarówno w wersji liftback, jak i kombi mierzy 4689 mm długości (+19 mm) i 1829 mm szerokości (+15 mm), rozstaw osi nie uległ zmianie i liczy 2686 mm.

 

czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia IV Scout – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,1 m
Promień skrętu 5,55 m
Długość 4703 mm
Szerokość 1829 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2003 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2647 mm
Prześwit 142 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1700 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 640 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,0
~4xM
Skoda Octavia IV
Scout 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Jeżeli ktoś gustuje w autach za ok 190 tys. zł wykonane w jakości Dacii to zdecydowanie polecam. Uważam, że auto jest niebezpieczne dla użytkownika (beznadziejny auto stop-start w połączeniu z ospałą skrzynią biegów stwarzało mi multum sytuacji, gdzie zastanawiałem się, czy wyjdę z tego cały - samochód gaśnie nie po zatrzymaniu się, a podczas dojazdu do skrzyżowania, gdy chcesz szybko ruszyć to sorry... z 6s musisz odczekać zanim auto załapie, a Ty się toczysz... auta z naprzeciwka też), a jego dynamika jest tylko zadowalająca. Wracając do jakości wykonania, to wszystkie boczki w drzwiach skrzypią jakby miały z 15 lat. Systemy są niedopracowane, zawieszają się, jest bardzo dużo błędów lub działają w chory sposób. Mam odczucie jakby układy pomocnicze pisane były na kolanie. Zdecydowanie nie jest to jakość, którą zna się z opowieści o poprzednikach Octacvii, czy firmy VW. Jedyne czym się pocieszam, to to, że nie ja wydałem pieniądze na ten złom - firmowe auto. Jednak skutecznie przekonało mnie, żeby zrezygnować z samochodów z koncernu VW.
4,4
~Fiodor
Skoda Octavia IV
Scout 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Zawiedziony. Sterowanie funkcjami auta z poziomu wyświetlacza centralnego to porażka. Aby po uruchomieniu auta cokolwiek włączyć lub wyłączyć należy odczekać 30-60 sek. W tym czasie np. start-stop potrafi zadziałać kilkukrotnie. Połączenia z iPhonem wieszają się notorycznie w najmniej oczekiwanych momentach (np. podczas używania navi). Awaria systemu sos przy przebiegu 2700km, podobnie awaria asystentów kierowcy. Update softu jak narazie poprawiło sytuację. Line asist wyhamowuje auto gdy nie ruszamy kierownicą przez kilkanaście sekund podczas jazdy na prostym odcinku. Masakra. Trzeba go za każdym razem wyłączać po uruchomieniu auta. Coś stuka z prawej strony ale oczywiście przestało na czas wizyty w ASO - problem nie rozwiązany. Zawieszenie buja podłużnie, oprócz tego w miarę komfortowe. Spalanie minimalne do 90 - 3.8, 120 autostrada 5,5 140 autostrada 6,5. Małe miasto do 7,5. Tylny napęd załącza się z szarpnięciem. Do 8000km wziął 1l oleju potem zużycie spadło prawie do zera.
4,6
~Maciej
Skoda Octavia IV
Scout 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Kupowałem auto przed bumem cenowym. Auto użytkuje od 3 lat. Nie ukrywam pierwsze 30 tys km było trochę problemów z głupimi błędami. Od 2.5 roku cisza auto śmiga mało pali jest dość wygodne i całkiem ładnie wygląda.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 37
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
1 komentarz
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 6
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skoda Octavia IV Scout