Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia

Wybrane oceny

5,0
~Marek
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Po przejechaniu 55 tyś. kilometrów stwierdzam, że jest to bardzo udane auto. Wyciszenie pozwala jechać autostradą i normalnie rozmawiać. Jest duża różnica w stosunku do poprzedniej generacji. Skrzynia dobrze sobie radzi z silnikiem 1.5 150KM. Pewnie zastrzeżenia zgłaszane przez innych użytkowników to kwestia opon. Fotele wygodne, mam 190 wzrostu i jest ok. Oczywiście za mną jest trochę ciasno ale to jest auto klasy kompakt. Jakość wykonania jak na auto budżetowe jest więcej niż zadowalająca. Polecam.
3,4
~waba
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Wersja FL. Komfort jazdy tym autem jest słabiutki. Wygluszenie od podlogi jest raczej srednie, wiec przy predkosciach autostradowych w kabinie jest huk . Kultura pracy calego napedu jest bardzo niska co skutkuje drganiami odczuwalnymi caly czas na pedalach i podporce pod lewa stope. Przy wyzszych predkosciach jest to wrecz nie do zniesienia - gdyby nie tempomat nie daloby sie wytrzymac. Skrzynia pracuje nieprzewidywalnie - w tych samych warunkach raz ciagnie na biegu do 4500 obrotow, innym razem zmienia bardzo szybko. Do trybu szybkowania mozna sie przyzwyczaic, chociaz np. podczas ostrej jazdy z gorki powinien sie wylaczac a tego nie robi. System infotainment ogolnie dosc denerwujacy w obsludze, bo wszystko na tablecie, ale najgorsze jest to, ze nie da sie zadzwonić z kierownicy (mozna tylko odebrac tel), co bylo mozliwe w poprzedniej generacji octavii. Na plusy spalanie - przy jezdzie krajowkami mozna zejsc ponizej 5l, przy 140km/h jest 6.3l
2,6
~e_gregor@interia.pl
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Wielkie rozczarowanie. Wcześniej jeździłem octavią 2, potem dwoma pasatami B8 (przedlift i polift). Przesiadka na octavię 4 była olbrzymią karą. Owszem nastawienie miałem pozytywne - bo octavia 4 wygląda na prawdę atrakcyjnie a trafił mi się egzemplarz z pięknym niebieskim lakierem. Czar szybko prysnął. Drewniane kołki zamiast amortyzatorów, głośno, zawieszenie łupie. Elektronika po prostu nie działa. Czujniki parkowania bezużyteczne bo nigdy nie wiesz czy są cicho bo się zawiesiły czy dlatego, że masz jeszcze dużo miejsca. Fotele to obciągnięte szmatą krzesełka z przychodni NFZ - ból kręgosłupa i hemoroidy w gratisie. Zestaw głośnomówiący wiesza się po każdym połączeniu i wtedy czeka Cię dwie minuty grzebania w dotykowym ekranie i resetowania go żeby ponownie połączyć się z telefonem w celu przeprowadzenia kolejnej rozmowy. Maską trzeba trzepnąć ze złością bo inaczej na desce masz komunikat, że jest nie zamknięta. Zapomnij o upuszczaniu jej z 15-20cm. Na szczęście nie trzeba tam często zaglądać. Wersja (pseudo)hybrydowa 1.5 e-tech ma fajną dynamikę ale niestety ciężko się rusza na mokrym. Gaz do 1/3 i na koła idzie tak duży moment że buksujesz i stoisz w miejscu. Pewnie dobre letnie opony zamiast wielosezonowych by coś poprawiły. Hamulce przez hybrydę bardzo nieprzyjemnie działają. Czasem zmniejszają siłę, czasem zwiększają. Nigdy nie wiesz czy rekuperacja się załączy czy nie. Wyłącza się też niespodziewanie. Starsze octavie były jak zegarek Casio - widać, że tani i plastikowy ale wiedziałeś że możesz na nim polegać i wygodnie się go nosiło. Octavia 4 jest jak podróbka Rolexa - z daleka wielkie WOW ale przy bliższym poznaniu widzisz jakie to badziewie, niby masz zegarek ale nie wiesz która jest godzina i nie chcesz go nosić bo Cię uwiera. Zrobiłem wiele setek tysięcy służbowymi autami. Po 30.000km w Octavii 4 pierwszy raz zacząłem prosić szefostwo o możliwość przejścia na jazdę prywatnym autem i kilometrówkę. Na prawdę jej nie chcę pomimo, że mam za darmo. Współczuję tym co kupili prywatnie.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 37
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
1 komentarz
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 6
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skoda Octavia IV Kombi