Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1700-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 37% / przeciw: 63%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Konieczko
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Ogólnie ok, ale nie do końca. Ekran multi mediów żyje swoim życiem: wiesza się, restartuje bez przyczyny. Asystenci jezdy kapryśni jak PKP - działają tylko przy optymalnych warunkach meteo. Brak jakich kolwiek pokręteł sprawia, że użytkowanie klimatyzacji i radia jest bardzo absorbujące. Brak gniazda zapalniczki jest pomysłem conajmniej chorym. Dużo gorsza widoczność do tyłu (w por. z III gen.) Zagłębienie tylnego zderzaka przy klapie bagażnika powoduje ciągłe gromadzenie się błota. Jak wspomniałem samochód nie jest zły, ale nawiązuje do Skody 1000 MB onegdaj zwanej tysiąc małych błędów.
2,2
~O4 to złom
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Ja kto typowa skoda , ma bardzo sporo przydatnych detali jak siatki, dużo miejsca spory bagażnik . Prowadzi się jednak słabo wyciszeni kiepskie fotele twarde i niewygodne .Przykro to pisać ale jego wady przyćmiewają pozytywy. Auto miało debiut w 2020r a kłopoty i usterki ciągną się do dnia dzisiejszego oprogramowanie ma dużo błędów ciągłe informacje o usterce która dnia następnego magicznie brak . Silnik pobiera olej tak to nie mity ,co na to serwis jest to zupełnie normalne ten typ tak ma . Ogólnie jeśli ma się możliwość polecam kupić coś innego ( chyba że chcemy kogoś pchnąć w pomyłkę roku ) chyba, że ktoś lubi sadomasochizm jeździć na kawę do serwisu i użerać się z ludźmi, którzy pomimo ewidentnych wad próbują wmówić, że wszystko jest w należytym porządku to tak Skoda to jest marka dla niego . Hamulce już po 9 tyś km zaczęły piszczeć pomijam fakt ze są zgnite pokryte korozją co jest cechą skody a cecha nie nadaje się do reklamacji jak i piski Skoda proszę państwa . Inteligentne oświetlenie MATRIX LED super sprawa lecz jak to bywa w Skodzie od 10 lat parują ( tak od 10 lat nie potrafią O3 . O4 poprawić tej wady ) to tez cecha auta zatem nie podlega reklamacji ponownie nowe wspaniale standardy Skody . Zatem podsumowując nie dajcie się nabrać na kłamstwa fanatyków Skody pełno tego na You Tube forach skody itp. nie wiem czy są to ludzie tak mało wymagający od auta czy po prostu pracownicy Skody .
2,6
~MM
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Mam nerwy stalowe ale to auto mnie wyprowadza mnie za każdym razem gdy nim jadę z równowagi . O kłopotach z elektronikom począwszy a kończąc na znanych kłopotach typowych dla skody , nic przez te lata się nie nauczyli jak reflektory miały parę w SIII , O3 , Kodiaqu i pozostałych modelach 6 lat temu tak i dziś mają te nowe , tanizna i jeszcze raz tanizna żadna marka niema kłopotów z parowaniem poza Skodą . tylna klapa stuka robione na gwarancji i po ok 30 dniach ponownie stuka . Telefon raz się łączy raz nie zresztą w tym aucie wszystko działa jak mu się podoba parktroniki to samo . Aso wgrywa tylko nowy soft i nic bo jak niby ma to pomagać jak auto jest fabrycznie niezdatne do jazdy . Użytkowałem SIII miała swoje grymasy kłopoty ale to co zaoferowała mi O4 to komitragedia .

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 37
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
1 komentarz
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 6
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skoda Octavia IV Kombi