Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start-Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start-Stop
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Anita ;)
Skoda Octavia III
Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Fajne autko, przede wszystkim niezawodne. Przez 2 lata użytkowania zrobiłam rozrząd z pompą wody, za niewielki koszt około 800zl, i wymieniałam olej i filtry. Autem zrobiłam już ponad 40tys. km. Koszty utrzymania to zdecydowanie największą zaleta. Ale są też wady. W trasie auto jest dość głośne. Bardzo słabe wyciszenie, słychać wiatr tak, że czasem radio muszę mieć prawie na maxa. Za to jest bardzo wygodne i ma ogrom miejsca. Trochę trzeszczą plastiki, co też jest bardzo irytujące. Długie biegi, w trasie na duży plus. Jeżdżę kilka razy w roku trasę 700km i z reguły obroty około 3tys. osiąga dopiero przy naprawdę wysokich prędkościach (180km) z reguły jazda przy około 2,5tys. Bardzo ekonomiczne. W trasie jestem w stanie osiągnąć około 5l/100km przy średniej jeździe czyli powiedzmy 150-160km/h. Na co dzień auto jeździ po mieście i też nie pali dużo. Około 7l. Sprawuje się dobrze i w trasie i w mieście. Poza tym to dla mnie bardzo ważne, nie jest to kombi a ma bardzo pojemny bagaznik. Więc i wygląd i pojemność ;) Ogólnie POLECAM!
4,6
~MilordOCP
Skoda Octavia III
Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Opinia po 14 miesiącach użytkowania. Nadal jestem bardzo zadowolony z samochodu. Ma kilka drobnych minusów, ale o tym niżej. Ogólnie mocne 4+/5. Dla malkontentów przypomnienie - jest to samochód klasy kompakt, a nie rywal dla Passata/Mondeo itp.
4,6
~MilordOCP
Skoda Octavia III
Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Samochód kupiłem jako ex-demo z salonu Skody. Szukałem samochodu na dojazdu do pracy po 50km w jedną stronę i 3-4 razy dłuższe wyjazdy w roku. Auto mam od trzech miesięcy, nie załuję ani jednej wydanej na niego złotówki.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW 2013-2015
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Skoda Octavia III
Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Jest naprawdę dobrze. Serwis w ASO, ale nie ksoztuje majątku (jeżdzę z własnymi olejami/filtrami). Spalanie na naprawdę świetnym poziomie. Jadąc w zgodzie z przepisami i nie wjeżdżając na autostradę można zejść do 4,0/100. Ciężko się tak jeździ, ale się da. Przy średniej z trasy (650km w 6h10minut) średnia wyszły równe 6,0/100 przy czterech osobach w samochodzie. Ostatnio na "niemieckiej autostradzie" :) na krótkim odcinku (250km)utrzymałem przy jeździe na tempomacie ustawionym na 190km/h komuter pokazał spalanie "od uruchomienia" na poziomie 6,9/100. Bardzo dobre warunki pogodowe, prawie bez wiatru. I to jest chyba maks dla tego samochodu pry normalnej eksploatacji. Z całego przebiegu średnia to 5,6/100km.
4,8
Skoda Octavia III
Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Ciężko mi jeszcze to ocenić. Dosyć drogie ubezpieczenie (przez pojmność). Bardzo przyzwoite koszty serwisu - przegląd po 30kkm ze wszystkim wyniósł nieco ponad 500,-. Spalanie: Minimalne osiągnięte - 4,5l/100 przy podróży drogami krajowymi ze średnią prędkościa z komputera 69km/h, non stop klima włączona. Kiedyś testowo zrobiłem trasę 150km z tempomatem na 100km/h - komputer pokazał 4,0. Najczęściej pojawiająca się średnia z całego tankowania - 5,4l/100km Najwyższe średnie spalanie - 5,9l/100km przy podróży autostradami Gdańsk-Kraków i średniej prędkości 110km/h załadowani po dach, non stop klima.
5,4
Skoda Octavia III
Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Oceniam nową Octavie z silnikiem 2.0 i manualną skrzynią biegów bardzo dobrze, co prawda spalanie odbiega od tego co założył producent, bo np. w trasie wg producenta 3,6 l. Ale myślę, że przy oszczędnej jeździe nie będzie problemu osiągnąć wyniku około 4l. Ja jadąc dynamicznie w trasie, jednak nie przekraczając 160 km jestem w stanie osiągnąć poniżej 5l i ten wynik jak najbardziej mnie zadowala. Jeżdżąc tylko i wyłącznie po mieście, stosunkowo dynamicznie ciężko przekroczyć 7l. Przy mojej jeździe w samym mieście zwykle mam około 6,5, co jak na taki silnik myślę jest dużym osiągnięciem. Mam nadzieje, że pomogłem. Pozdrawiam

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 35
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback