Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback 1.6 TDI 110KM 81kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Prono
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI 110KM 81kW
Uważam, że Octavia to dobrze dopracowany samochód, który jest chyba najlepszym wyborem w tej grupie aut. Jest bardzo pojemna, komfortowa ale jednocześnie wyjątkowo zwrotna. W wersji 1.6 tdi nie jest to może demon prędkości, ale pozwala się sprawnie przemieszczać po naszych i tak lichych drogach. Bardzo dużo jeżdżę samochodem i nawet na trasach 700-1000km nie odczuwam takiego zmęczenia. I chociaż znajdą się jakieś minusy (bo gdzie ich nie ma) to nie można powiedzieć o tym samochodzie żadnego złego słowa.
4,3
~ww
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI 110KM 81kW
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym autem. Auto kupiłem nowe z salonu, ma przejechane niecałe 2000 km, wcześniej jeździłem passatem z 2011 roku. Auto jest duże, przestronne z ogromnym bagażnikiem. Zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności i daje pewność prowadzenia.Materiały bardzo dobrej jakości, silnik nie jest wyścigowcem, ale wystarczy w zupełności do codziennej jazdy. Spalanie 4,9 w trasie do 120 km/h, w mieście 5,7 (jazda po Warszawie) uważam za bardzo dobre wyniki. Kultura pracy nie jest taka jak w 2.0 tdi, ale jak na 1.6 i tak uważam ,że jest bardzo dobrze. I spalanie mniejsze o 2 litry w porównaniu do 2.0 tdi co jest już sporą różnicą i odczuwalne dla kieszeni. Ogólnie polecam auto! Ja jestem bardzo zadowolony.
4,1
~ANTYKIBIC
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI 110KM 81kW
Na co dzień od 10 lat jeżdżę OPLAMI ASTRA (III, IV i teraz V generacja)- niestety nie mój wybór (auto służbowe) tym bardziej z zaciekawieniem odebrałem zastępczą OCTAVIE, aby móc w końcu zweryfikować pochlebne opinie na jej temat, choćby we wszelkiej prasie motoryzacyjnej.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Liftback 1.6 TDI 110KM 81kW 2015-2016
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI 110KM 81kW
Auto zakupione pod długie, turystyczne trasy. W planach Małopolska - Lagos. Spalanie zgodne z oczekiwaniami. Trasa (jazda płynna) na włączonym tempomacie, 2os. + dziecko + bagaże : [90km/h - 3.8l/100km], [120km/h - 4.3l/100km], [136km/h - od 4.9 do 5.2l /100km]. Samochód zatankowany (z uwzględnieniem ryzyka zawieszenia pływaka), 4-krotnie pod korek celem możliwie najdokładniejszych pomiarów spalania. Przekłamania komputera (pomiaru spalania) dla trasy 2982km (Kraków-Włochy) : 0,2l. Silnik 1.6 jest ekonomiczny, ale nie daje radości z jazdy porównywalnej z mocniejszym dieslem 2.0. Opcją jest dobry program + chip, ale to może dopiero po skończeniu się Gwarancji producenta.
5,2
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI 110KM 81kW
Nie mogę o sobie powiedzieć, że jest em mistrzem jazdy o kropelce Nie mogę nawet stwierdzić, że mam lekką nogę. Jeżdżę, jak warunki pozwalają, ale raczej dynamicznie. A moja Octavia nie chce za żadne skarby spali więcej niż 6 litrów na 100km i to tylko jak jadę na tempomacie cały czas 160km/h na autostradzie. W innym przypadku, ciężko jest wejść powyżej 5.5l/100km. Naprawdę rewelacja. Wiem co mówię, bo Octavia 1.6 benzyna 102km paliła mi ok. 11 litrów. Tyle, że bak paliwa jest wyjątkowo mały. Max 44 litry udaje mi się zatankować. W poprzedniej Octavii spokojnie wchodziło 55-57 litrów.
5,0
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI 110KM 81kW
Oszczędne auto rodzinne. Nagrzewa sie po 8km. Wypalanie DPF co 2000 km - mega tanie w utrzymaniu. Taki mieszczuch pospolity.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 35
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback