Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 80 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start-Stop
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Patryk
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Przy 80 000 km wymieniona pompa wody, teraz przy 105 000 robię rozrząd ale bardziej z prewencji bo ma już 9 lat, a przebieg malutki. Poza tym... olej, filtry co 12 tyś, przy 60 tyś świece, jedna wymiana tarcz przednich i kompletu klocków przy przebiegu około 90 000 km. Poza dosłownie pierdołami nic się na przestrzeni lat nie działo. Pierdoły tj. czujnik w skrzyni biegów od razu po samym zakupie wyskakiwał z błędem, czasami czujniki parkowania się gubią i hmm... tyle ; ) Jakbym miał wskazać 3 wady i zalety to do zalet zdecydowanie silnik- mega elastyczny, dynamiczny i mało spalający ( i nie mówię o oleju bo tego nigdy nie dolewałem), mega przestrzeń jak na tą klasą auta i bardzo dobrze wypadające materiały wewnątrz. Z wad: nie, że istnieje auto bez wad ale nic co przykułoby moją uwagę poza tymi pierdołami z początku opinii
4,4
~wizz36
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Oceniany samochód to Octavia III w wersji Ambitions ze sporym wyposażeniem dodatkowym, w tym m.in. sportową kierownicą, 17 calowymi felgami z oponami 225.45.17, przyciemnianymi szybami itd. Byłem właścicielem samochodu od nowości przez cztery lata. Zrobiłem 120.000 kilometrów. Auto nigdy nie miało awarii na trasie. W czasie sprzedaży nadal prowadziło się "jak nowe". Octavia sprawdzała się zarówno na długich trasach jak i na co dzień, po mieście. Dała mi dużo satysfakcji z jazdy, mając na uwadze, że kupiłem ją na wyprzedaży rocznika za relatywnie nie wysoką cenę. Samochód poza licznymi zaletami miał swoje wady, ale w przeciwieństwie do niektórych komentujących nie oceniam ich tak kategorycznie. Opiszę je niżej. W polu widzenia mam charakter ocenianego samochodu, jego przeznaczenie i cenę. Ogólne wrażenia z jazdy przez cztery lata były bardzo pozytywne. Jakość wykończenia była dobra. Materiały we wnętrzu adekwatne do ceny. Ogólnie dość dobre. Jedynie srebrne wstawki na desce rozdzielczej raczej tandetne i słabo wykonane - w jednym miejscu pojawiły się pęcherzyki powietrza pomiędzy plastikiem a lakierem. Rewelacyjna, spłaszczona u dołu kierownica. Wyglądu samochodu na zewnątrz i wewnątrz nie oceniam bo to kwestia gustu. Mnie się podobał, dlatego go kupiłem.
3,0
~Sylwek
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Jak kupilem cieszylem sie jak dziecko frajda z jazdy i wigor TSI to bylo to ..ale niestety jak gwarancja sie skonczyla 1.lewe lusterko nie dziala 2.zawieszenie cos puka podobno do wymiany poduszka silnika 3.od poczatku sprzeglo chodzi tak przy ruszaniu jakbym nie umial jezdzic i puszczal gwaltownie - podobno skoda tak ma (tak pan powiedzial w ASO) 4.Niby gałka skórzana ale po ok 24 tys km złuszczyła sie jak po 150 tys w poprzednim moim oplu 5.slaby lakier - chyba to przypadlosc nowych auto :( 6.czujniki parkowania lapia tak jakby z opoznieniem Drugi raz przed kupnem skody mocno sie zastanowie raczej to będzie niemiecki lub japonskie auto niz podrobka z czech
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2015
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Spalanie bardzo zależy od stylu jazy i rodzaju drogi. Po drodze gminnej czy krajowej, nie przekraczając 90 km/h, zejdziemy poniżej 5 litrów, i to w górach. Raz zrobiłem eksperyment i przejechałem się autostradą za ciężarówką - 4,5 litra, ale tak się nie da jeździć tym autem. Normalna jazda krajówką "jak inni" to jakieś 6-6,5 litra, jeśli za bardzo nie wyprzedzamy. Po mieście 8 litrów to norma, w korkach spokojnie wyskoczy ponad 10. Autostrada - jakieś 6,5 z bagażami i ferajną, sam schodzę poniżej 6. Z 4 rowerami na haku mamy już 8,5. Średnio wychodzi 6,9 co uważam za rozsądną wartość jak na niemałe w sumie auto.
6,3
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Jak na razie to tylko paliwo, olej, przeglądy... nie jest źle, choć w wielu miejscach pisze się, że wymiana oleju co 30 tys. to trochę za rzadko. Ja wymieniam co 15 tys. Spalanie bardzo zależy od stylu jazy i rodzaju drogi. Po drodze gminnej czy krajowej, nie przekraczając 90 km/h, zejdziemy poniżej 5 litrów, i to w górach. Raz zrobiłem eksperyment i przejechałem się autostradą za ciężarówką - 4,5 litra, ale tak się nie da jeździć tym autem. Normalna jazda krajówką "jak inni" to jakieś 6-6,5 litra, jeśli za bardzo nie wyprzedzamy. Po mieście 8 litrów to norma, w korkach spokojnie wyskoczy ponad 10. Autostrada - jakieś 6,5 z bagażami i ferajną, sam schodzę poniżej 6. Z 4 rowerami na haku mamy już 8,5. Średnio wychodzi 6,9 co uważam za rozsądną wartość jak na niemałe w sumie auto.
6,6
Liczba komentarzy: 1
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Zimą w mieście zanim się dogrzeje palił zdecydowanie więcej, pomimo iż wyjeżdżałem z ciepłego garażu spalanie nawet o 2 litry więcej - ale jak powiedziałem na dogrzewaniu na krótkim odcinku. Niezależnie od pory roku przejazd 30 km, tzn wyjechanie z małej miejscowości i dojazd do innej spalanie rzędu 5-5,2 litra nie jest problemem, ale bez szaleństwa z prędkością. Dla mnie rewelacja. Długa trasa, z autostradą i ciśnięciem nawet do 180km/h bez zwracania uwagi na oszczędność w trybie sport spalanie 6,6L/100km. Dobry wynik. W mieście po rozgrzaniu potrafi zejść do spalania poniżej 8l/100km nawet na niedługich odcinkach, ale wymaga delikatnej nogi. Jak nie zwracamy uwagi na eko-jazdę i tak nie przekroczymy nigdy 10L/100km (tylko zimny silnik i duszenie - nie polecam). Średnio jak jeżdżę dużo po mieście i na krótkich odcinkach w mieście (do2km) spalanie wynosi 7,3 średnio na kilku tysiącach kilometrów. Podsumowując niskie spalanie w mieście, bardzo niskie na trasie, dynamiczny, fajnie się prowadzi, sztywny jak niemiec, dobrze trzyma się drogi i znakomicie prowadzi-płynie,cichy. Dobrze, że nie wybrałem tym razem diesla, terkotanie mnie już denerwuje i to wypalanie DPFa.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 35
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback